۱۳ نفر
۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
آندرویل، پهپاد خودمختار پنتاگون / عکس

هنگامی که پالمر لاکی در سال ۲۰۱۷، سه سال پس از فروش استارت‌آپ واقعیت مجازی خود به فیس‌بوک، استارت آپ دفاعی Anduril را تأسیس کرد، فقط یک ایده داشت؛ متحد کردن پیمانکاران غول پیکری که جت‌های جنگنده، تانک‌ها و کشتی‌های جنگی را برای ارتش ایالات متحده می‌سازند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماه گذشته، Anduril یکی از دو شرکتی بود که به همراه پیمانکار دفاعی جنرال اتمیکس برای نمونه اولیه نوع جدیدی از جت جنگنده خودمختار به نام هواپیمای رزمی مشارکتی یا CCA برای نیروی هوایی و نیروی دریایی ایالات متحده انتخاب شد. اندوریل در رقابت با بوئینگ، لاکهید مارتین و نورثروپ گرومن انتخاب شد.

لاکی مدت کوتاهی پس از بستن قرارداد در پلتفرم شبکه اجتماعی X نوشت: «اندوریل ثابت می‌کند که با تیم و مدل کسب‌وکار مناسب، شرکتی هفت ساله می‌تواند با بازیکنانی که بیش از ۷۰ سال حضور داشته‌اند، پا به پا شود.»

آن مدل کسب‌وکار باعث شده است تا Anduril روی تحویل سریع پهپادها، زیردریایی‌ها و سایر سخت‌افزارهای مجهز به نرم‌افزار پیشرفته با هزینه‌ای نسبتاً کم تمرکز کرده است. این انتخاب همچنین نشان‌دهنده تغییر دیدگاه آمریکا در جنگ است که به سمت توسعه سریع‌تر سیستم‌های ارزان‌تری می‌رود که نرم‌افزار و خودمختاری بیشتری دارند.

ازدحام پهپادهای مرگبار در جنگنده خودمختار پنتاگون!/ عکس

به نظر می‌رسد سرمایه گذاران فکر می‌کنند که چنین ایده‌ای کار می‌کند. بر اساس گزارش Pitchbook که سرمایه‌گذاری استارت‌آپ‌ها را دنبال می‌کند، Anduril در مجموع ۲٫۳ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده و به گفته The Information، به دنبال ۱٫۵ میلیارد دلار سرمایه بیشتر است.

نیروی هوایی ایالات متحده می‌خواهد پهپادهای جدید CCA در مقایسه با هواپیماهای بدون سرنشین موجود که هنوز به شدت به کارکنان زمینی وابسته‌اند، توانمندتر و مستقل‌تر باشند. پهپادهای CCA قرار است طیف گسترده‌ای از ماموریت‌ها، از جمله شناسایی، حملات هوایی و جنگ الکترونیک را انجام دهند. بخش اصلی این برنامه توسعه نرم‌افزار هوش مصنوعی جدید برای کنترل هواپیما است که می‌تواند به طور مستقل در محدوده وسیع‌تری از موقعیت‌ها نسبت به سیستم‌های نظامی موجود، که معمولاً تنها در شرایط محدود مستقل هستند، عمل کند.

منبع: wired

۲۲۷۲۲۷

کد خبر 1912845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • اشنا IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    10 56
    این جناب ابرقدرت که باتولیدات فراتکنولوژیک خودقدرت نمایی می کندچرانتوانسته درجبهه اوکراین واسراییل وحوثی هاوحملات موشکی ایران موفقیتی داشته باشدودرگل فرورفته بنظربخش مهمی ازقدرت تکنولوژیش تبلیغی وتوخالی وبرای فروش محصولاتش بوده وازقدیم سیاست درامدزاییش می باشد!
    • زرشک IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
      10 3
      یه زمان میگفتن دروغگو دشمن خداست ولی الان ...
    • امیر IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      18 4
      بخواب ! لحاف یخ کرد
    • جواد US ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      25 0
      پوتین هم قرار بود یک روزه اوکراین رو بگیره
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    30 5
    امان از آدمای بخیل و حسود
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    40 2
    جسارتا قرار بود آقای تزار سه روزه کیف رو بگیره. الان ۳ ساله تو گل مونده. قسمت اعظم کمکهای آمریکا و غرب هم تسلیحات انفرادی یا از رده خارج بوده. اونوقت میگید آمریکا تو گل مونده؟ اولین شرط تحلیل درست واقع بینی و انصافا.
    • MOSTAFA IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      10 14
      با توجه به سواد و تحلیل شما، پس الانم یک سوم خاک روسیه دست اوکراینه!!! مردمه روسیه هیچ امکاناتی ندارن و اکثرشون فرار کردن لهستان و غرب اروپا نه اکراین!!! هزاران سرباز روسی کشته شدن نه اکراینی!!! تجهیزات پیشرفته چینی که به روسیه دادن نابود شده، نه تجهیزات اروپا و امریکایی که به اکراین دادن!!! روسیه کمبود نیروی انسانی داره و به زور مردمو میبره جنگ، نه اکراین...
  • نظام دوبرره IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    13 3
    قرار نیست جنگ اوکراین به این زودی ها تموم بشه به خاطر همین کمک های غرب به کیف دارای شبهه هست باید این جنگ فرسایشی باشه تا روسیه ضعیف بشه،راهبرد غربیا این هست
    • MOSTAFA IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      4 13
      مگه اکراین هنوز جنگه؟! اکراینی که نه سرباز داره و نه امکانات، و مردمش از کشور فرار کردن و حتی تسلیحات اهدایی غرب هم به درد نخورده و اکثرشون نابود شدن و بیش از ۳۰ درصد خاکشم،دست روسیس.،با این حال،اکراینی مونده که بخاد مقاومت کنه و باعث فشار بر روسیه بشه و ضعیفش کنه؟!؟
    • رضا IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
      3 2
      من از امریکا و روسیه خوشم نمیاد.هر هردوتاشون بدم نیاد‌بخصوص روسیه.چون به ایران خیانت زیاد کردن.ولی نقطه اتکا ما موشک و نیروی نیابتی هست‌.درسته نیروی نیابتی در مقابل پول برات میجنگه،ولی بعصی جاها خطرناکه.از نقاط صعف و قوتت اکاهی پیدا میکنه.در رابطه با موشک هایمان هم بگویم،خوب بود به هدف خورد.
  • بصیر IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    5 9
    کدام کشور ابر قدرت است . کشوری که مردمش به یک شومن بچه کش ( مرز مکزیک) رای می‌دهند. که تمام توانمندی نظامی اش مربوط به دانشمندانی است که پناهنده هستند به واسطه جنگهایی که در کشورشان چه سرد و چه نظامی با سیاست های مخملی راه انداختند . خدا رحمت کند امام رحمت الله علیه آمریکا از شوروی بدتر شوروی از آمریکا بدتر انگلیس از هردو بدتر این وسط افراد به اصطلاح خودی دشمن پرست وطن فروشی می‌کنند!!!!!!!........
  • بصیر US ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    3 2
    دوستان نگرش درست را که نگارش صحیح دارد وبه نفع مملکت و نظام است سانسور نکنید من حرف ناحق نزدم ! همین چيزهاست که مارا در معرض اخبارهای نادرست موتور جستجو گر بیگانه غرض ورز می‌اندازد دقت کنید لطفا
  • فرهاد IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    9 0
    هیچ کس دلش به حال این کشور نمیسوزد. نه شرق و نه غرب. همه به فکر منافع خودشان هستند. ما باید قوی شویم تا خوراک کفتار نشویم
    • ایرانی IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
      2 2
      دوست من کمی تامل کنی میبینی ما خیلی وقته خود را به خواب زدیم...
  • Aminima1376 IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    0 3
    خاک بر سر آمریکا که این قدر ترسیده و می ترسد که این قدر جنگنده و موشک و... می سازد. آخر یک روزی خودم همه شونو توی کاخ سفید و سازمان سیا می ترکونم