واکنش فرمانده کل ارتش ایران به شهادت ابراهیم رئیسی /آملی لاریجانی هم پیام داد

در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه وی در سانحه بالگرد در آذربایجان شرقی، فرمانده کل ارتش و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام هایی جداگانه تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی، شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش را تسلیت گفت.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، متن پیام فرمانده کل ارتش بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظرو ما بدلوا تبدیلا

در قاموس سالکان الی الله و اهالی خدمت و ایثار، رزقِ لایحتسبِ سعادت و شهادت، بالاترین پاداش است.

شهادت ریاست محترم و محبوب جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله رییسی، نماینده مخلص و مردمی مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی حضرت آیت الله آل هاشم، وزیرانقلابی و جهادی امور خارجه دکتر امیر عبداللهیان، استاندارمتعهد و متدین دکتر مالک رحمتی، سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی موسوی، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش، سرگرد فنی بهروز قدیمی و جواد مهرابی با گنجینه‌ای ارزشمند از خدمت به مردم، اگر چه داغی سنگین بر دل ملت شریف ایران سربلند اسلامی است، اما مردم بزرگ کشورمان، درس آموز مکتب اسلام و تعالیم دینی و آبدیده حوادث و آزمونهای بزرگند وبا توکل به خدای متعال و هدایت هوشمندانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی و اهتمام رهروان راستین آن شهیدان والامقام، در جای جای کشورمان، با روحیه جهادی، مسیرمتعالی آن بزرگواران را در پیشرفت و تعالی کشور صاحب الزمان ارواحنا فداه ، ادامه خواهد داد.

تسلیت فراق رییس جمهور خدمتگزار، صادق الوعد و خستگی ناپذیر وجهادگران خدوم، ازسوی آحاد ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیم به پیشگاه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب برحقشان، حضرت امام خامنه‌ای عزیز که سایه پربرکتشان مایه امید و حرکت در سختترین شرایط بوده و همچنین به ملت شریف و بصیر ایران که همواره قدردان ایثارگران جبهه خدمت به محرومانند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با ملت بزرگ و نستوه ایران و خانواده محترم آن مسافران بهشت موعود، به محضر فرمانده معظم کل قوا و مردم بصیر ایران اطمینان می‌دهد رزمندگان این دژ مستحکم دفاع از استقلال و تمامیت ارضی، همچون گذشته آماده جانفشانی در تحقق آرمانهای این نظام الهی و سربلندی مردم سرافراز ایران اسلامی‌اند.

آملی‌لاریجانی: شهید رئیسی در میانه میدان بود

از سوی دیگر، آنگونه که مهر روایت کرده، صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز پیامی به این شرح صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال شهادت گونه و مظلومانه رئیس‌جمهور محترم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و همراهان‌شان در پی حادثه سقوط بالگرد در ورزقان غمی جانکاه بر امت و ملت ایران اسلامی رقم زد.

مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در سالیان متمادی در مناصب مختلف خدمت‌گذاری به نظام اسلامی توفیقات بسیاری داشت. ایشان در جایگاه ریاست‌جمهوری همانند سال‌های خدمت در قوه‌قضاییه و تولیت آستان قدس رضوی، همواره در میانه میدان بود و تلاش‌های مستمر وی در راستای وظایفش از ویژگی‌های بارز ایشان بود.

از حق متعال مسئلت دارم همان‌گونه که در عرصه‌های مختلف عنایات خاصه خویش را بر نظام اسلامی و مردم عزیز ارزانی داشته است، در این حادثه اخیر هم با الطاف رحیمانه خویش ملت شریف و بزرگ ایران را مورد امتنان ربوبی قرار دهد و آن خادمان عزیز پرتلاش را در جوار رحمت خویش متنعم سازد.

اینجانب بار دیگر این مصیبت جانکاه را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف و باعظمت ایران، خانواده‌های محترم درگذشتگان، اعضای دولت و خدمت‌گذاران نظام اسلامی تسلیت عرض می‌کنم. و از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن عزیزان سفر کرده و صبر و اجر برای بازماندگان مسالت می‌کنم.

صادق آملی لاریجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909228

برچسب‌ها