۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۸
ناگفته هایی از سردار شهید شده در حمله اسرائیل

سردار شهید حاج رحیمی بعد از شهادت سردار حجازی به عنوان معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه منصوب می‌شود و پس از آن به پیشنهاد سردار شهید زاهدی و اصرار خودش به منطقه سوریه می‌رود و تا فرمانده آنجا شود و در نهایت نیز در همین مسئولیت به شهادت می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ۱۳ فروردین ماه امسال و در جریان حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، تعدادی از مستشاران ایرانی از جمله فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه در سوریه به شهادت رسیدند.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، پس از این حادثه بود که برای نخستین مرتبه نام سردار محمدهادی حاج رحیمی در رسانه‌ها منتشر شد. سرداری که تا قبل از شهادتش نام و تصویری از او در رسانه‌ها منتشر نشده بود و تنها کسانیکه از نزدیک با او کار کرده بودند او را می‌شناختند.

شهید حاج رحیمی متولد سال ۱۳۴۱ در تهران است و در سال ۱۳۵۹ وارد سپاه پاسداران انقلاب شد. وی پس از گذراندن دوره آموزشی،‌ به عنوان مربی تاکتیک در پادگان امام حسین(ع) مشغول بکار می‌شود و پس از آن فرماندهی پادگان حمزه که مرکز اصلی آموزش نیروهای بسیجی بود را تا پایان دفاع مقدس برعهده می‌گیرد و با حضور در لشکر ۱۰ سید الشهدا(ع) در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس شرکت می‌کند.

با پایان دفاع مقدس برای مدت کوتاهی به نیروی زمینی سپاه می‌رود و با تشکیل نیروی قدس به این نیرو می‌پیوندند و بعد از چند سال فرماندهی بزرگترین یگان نیروی قدس یعنی یگان نیروهای مخصوص امام علی(ع) را بر عهده می‌گیرد و مبدا تحولات بسیاری در این یگان و پرورش نیروهای مقاومت از ملیت‌های مختلف می‌شود.

او بعد از شهادت سردار حجازی به عنوان معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه منصوب می‌شود و پس از آن به پیشنهاد سردار شهید زاهدی و اصرار خودش به منطقه سوریه می‌رود و تا فرمانده آنجا شود و در نهایت نیز در همین مسئولیت به شهادت می‌رسد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905778

برچسب‌ها