علم الهدی قبول دارد که دامادش صرفا بدلیل سید بودن، رأی آورده است؟

موفقیت خاتمی در دوم خرداد ۷۶ معلول دو عامل بود. اول آن که مردم او را یک فرد دینی می‌دانستند. عامل دیگری که موجب شد، شخصیت آقای خاتمی در مقابل رقبایش برتر جلوه کند، شگردهای عملیات روانی دستگاه‌ها و جریان‌های هوادار ایشان بود .

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام احمد علم الهدی پپیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۰ پیش بینی کرده بود خاتمی برای دور دوم رئیس جمهور نمی شود و یا رای او کمتر از دور اول خواهد بود.

آنگونه که در خبر منتشر شده در روز ۱۷دی ۱۳۷۹( ۲۴سال قبل) آمده است حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی معاون وقت دانشگاه امام صادق اظهار داشت:طرفداران خاتمی از هر نوع حرکتی که رقبا در جهت تخریب خاتمی و یا ترویج خود استفاده می‌کردند، به نحوی بهره‌برداری کردند که قضیه به نفع آقای خاتمی تمام شد.

معاون آموزشی دانشگاه امام صادق به یک تحقیق میدانی که در این دانشگاه صورت گرفت اشاره کرد و گفت: بر اساس این تحقیق که یک هفته پس از انتخابات دوم خرداد ۷۶ و با ۴ هزار نفر جامعه‌ی آماری انجام گرفت، ۶۴ درصد از افراد با انگیزه‌ی دینی و اولاد پیغمبر بودن خاتمی به وی رأی دادند و فقط ۳/۵ درصد به خاطر افکار نو ، ایشان را انتخاب کردند.

وی گفت: اگر در انتخابات آینده، میدان رقابتی تند و تیزی در کشور به وجود نیاید، این جبهه عامل اول را در بخش عمده‌ای از دست داده است . زیرا عملکرد ایشان در بعد سیاست گزاری‌های فرهنگی دولت در مقابل مسایل و ارزش‌های دینی، دغدغه‌ی اکثر متدینین کشور را به همراه داشت و جریان‌های دینی را به ایشان بدبین کرده است.

حجت‌الاسلام علم الهدی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع آنچه مسلم است این که اگر خاتمی رأی هم بیاورد و میدان رقابت تندی در مسأله انتخابات نباشد و رقبای جدی نیز حضور پیدا نکنند، سطح آرای خاتمی به میزان خرداد ۷۶ نخواهد رسید.

گفتنی است برخلاف پیش بینی احمد علم الهدی،آرای خاتمی در دور دوم به۲۲میلیون رسید که ۲میلیون بیش از رای دور اول بود.

همچنین معلوم نیست آیا علم الهدی دلیل رای آوردن دامادش ابراهیم رئیسی را نیز مرهون سید بودنش می داند یا خیر؟

۱۷۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1889033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =