ایسنا نوشت:

شناگر 18 ساله استان البرز نخستین رکورد ورودی بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن را در تاریخ شنای معلولان ایران کسب کرد.
شاهین ایزدیار در کلاس اس 9، درمورد این موفقیت بزرگ و تاریخی اظهار کرد: در ماده 100متر قورباغه با زمان یک دقیقه و 14 ثانیه و یک صدم ثانیه توانستم نخستین ورودی بازی‌های پاراالمپیک را برای ایران کسب کنم که این رکورد باید به فدراسیون جهانی معلولان (آی پی سی) ارایه شود و آنها در صورت تایید نهایی یک سهمیه بازی‌ها که نخستین سهمیه تاریخ شنای معلولان ایران خواهد بود را به ما اختصاص دهند.

وی افزود: بهتر از این رکورد را می‌توانستم ثبت کنم، اما متاسفانه بند مایو‌ام بازشد وزمانم بالا رفت.

شناگر تیم ملی معلولان با اشاره به اینکه قبل از اعزام به امارات به شدت بیمار بود خاطرنشان کرد: یک هفته قبل از آمدن به آیواز مریض شدم و بدنم خیلی ضعیف شد اگر این مشکلات پیش نمی‌آمد فکر می‌کنم می‌توانستم یک دقیقه و 12 ثانیه هم بروم.

شاهین ایزدیار ادامه داد : در بازی‌های گوانگجو هم شرایط خوبی داشتم، اما 13 صدم ثانیه کم آوردم و نتوانستم ورودی را کسب کنم.

وی یاد آورشد: حضور در بازی‌های پاراالمپیک حتی به صورت یک تماشاچی هم افتخاری است حال چه برسد به اینکه کسی در آن به عنوان ورزشکار شرکت کند. امیدوارم که اگر این سهمیه به ایران اختصاص یافت بتوانم نماینده خوبی برای کشورم باشم.

شناگرتیم ملی معلولان ایران تلاش زیاد و داشتن پشتکار را دلیل اصلی این موفقیت دانست و گفت: بعد از بازی‌های گوانگجو در تمرین مداوم بودم و یکسال است که از خانواده‌ام دور بودم و در مشهد تمرین می کردم.

وی افزود: امیدوارم مسولان ورزش کمی بیشتر به ورزشکاران این بخش توجه کنند البته نگاه مسولان نسبت به گذشته بهتر شده، اما اگر اعزام‌های برون مرزی بیشتر باشد نتایج بهتری هم کسب خواهیم کرد.

شاهین ایزدیار شناگر 18 ساله استان البرز است که 9 سال است در شنای معلولان کار می کند.
 

251 43

کد خبر 188016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =