۰ نفر
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن‌های اداری می‌توانند بر هویت و برند شما تأثیرگذار باشند. بنابراین، باید در انتخاب آنها دقت کرده و این کار را به متخصصان این حوزه سپرد. شرکت چوب فروش می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

پارتیشن اداری در مرحله نخست نقش جداکننده را دارد. احتمالاً پارتیشن‌ها را در فضای اداری یا مکان‌های دیگر دیده‌اید. پارتیشن به معنای جداکننده است و با استفاده از آن می‌توان محیط اداری را تفکیک کرد. انواع پارتیشن اداری از لحاظ جابه‌جایی متفاوت هستند؛ پارتیشن‌ها را می‌توان به دو دسته موقت و دائم، تقسیم کرد. پارتیشن‌های موقت قابلیت جابه‌جایی را دارند، اما جابجایی پارتیشن‌های دائم ممکن است دشوار باشد. به طور کلی، نصب و برداشتن پارتیشن‌ها راحت و آسان است.

کدام پارتیشن بهتر است؟

نمی‌توان به طور قطع گفت کدام پارتیشن بر دیگری برتری دارد و بهتر است. اما اگر هدفتان از ایجاد پارتیشن، عایق و تهویه هوا باشد، پیشنهاد می‌شود از پارتیشن دوجداره استفاده کنید؛ زیرا این پارتیشن دارای عایق بهتری است. اما اگر قصد دارید فضای اداری برای کارمندان خود ایجاد کنید، پارتیشن اداری تکجداره که معمولاً ارتفاع کمی دارد، انتخاب مناسبی خواهد بود. انواع پارتیشن اداری لحاظ جنس متفاوت هستند:

  • پارتیشن تک‌جداره
  • پارتیشن دوجداره
  • پارتیشن‌های گلاس
  • پارتیشن ام دی اف
  • پارتیشن شیشه‌ای
  • پارتیشن آلومینیومی
  • پارتیشن فریملس

تفاوت پارتیشن تکجداره و دوجداره

پارتیشن‌ تکجداره

در اصل برای جداسازی فضاها استفاده می‌شوند و کاهش صدا و سر و صدا را ندارند. طرح بندی محدودیتی دارند و اغلب از پارتیشن‌های MDF با فریم آلومینیومی تشکیل شده‌اند. نصب و اجرای آنها آسان است و می‌توانند در ارتفاع‌های مختلف نصب شوند.

پارتیشن‌ دوجداره

در ارتفاع‌های مختلف قابل اجرا هستند و می‌توانند پرده کرکره در فضای بین دوجداره نصب شوند. پارتیشن دوجداره امکان رنگ‌بندی متنوع را دارد و مشتریان می‌توانند رنگ دلخواه خود را انتخاب کنند. استفاده از پارتیشن دوجداره به علاوه‌ی زیبایی، حریم خصوصی کارمندان را حفظ می‌کند.

پارتیشن هایگلاس چیست؟

پارتیشن هایگلاس، یک نوع پارتیشن اداری است که تنها در مدل دوجداره و با جذابیت براق و شیشه‌ای عرضه می‌شود. این پارتیشن‌ها به دلیل ظاهر زیبا و جذابیت متریال مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها هزینه بیشتری نسبت به سایر پارتیشن‌های اداری دارند به دلیل استفاده از مواد و متریال با کیفیت بالا. پارتیشن هایگلاس دوجداره قابلیت استفاده از پرده و انواع شیشه را دارند. پرده‌های استفاده شده در این مدل دارای ولوم هستند که امکان تنظیم نور و سایه را فراهم می‌کنند.

پارتیشن اداری ام دی اف

پارتیشن‌های ام دی اف دارای زیبایی و جذابیت خاصی هستند و برای علاقه‌مندان چوب مورد توجه قرار می‌گیرند. این مدل پارتیشن‌ها دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی است و می‌توان آنها را به همراه مواد دیگری مانند شیشه و آلومینیوم استفاده کرد. علاوه بر جداسازی فضا، این پارتیشن‌ها برای کاهش نفوذ صدا نیز عملکرد بسیار خوبی دارند.

پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن‌ شیشه‌ای استفاده‌ی گسترده‌ای در ایجاد اتاق‌های مختلف در فضاهای باز دارد. این اتاق‌ها برای اهداف مختلفی مانند اتاق کار، اتاق خواب و اتاق کنفرانس استفاده می‌شوند. پارتیشن‌های شیشه‌ای جایگزین مناسبی برای دیوارهای سنتی هستند و باعث ایجاد فضای بازتر در منازل و محیط‌های کاری می‌شوند. آن‌ها سبک و ظریف بوده و نصب و جداسازی آن‌ها آسان است. در محیط‌های کاری، پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توانند برای جداسازی فضای کاری و ایجاد اتاق‌های جدید در دفتر کار استفاده شوند و به پرسنل فضای خصوصی ارائه دهند.

پارتیشن اداری چیست؟

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه‌ای عبارتند از:

  1. استفاده از نور طبیعی
  2. مقاومت در برابر آتش
  3. امکان چاپ بر روی پارتیشن
  4. اقتصادی و انعطاف‌پذیری در نصب
  5. حفظ حریم خصوصی کارمندان و کنترل مدیران

اما باید توجه داشت که پارتیشن‌های شیشه‌ای برای عایق صوتی مناسب نیستند و ممکن است صدا را منتقل کنند.

پارتیشن‌ آلومینیومی با روکش شیشه‌ای

این پارتیشن‌ها به دلیل استفاده از فریم‌های آلومینیومی به پارتیشن‌های آلومینیومی معروف هستند. قسمت‌های دیگر این پارتیشن‌ها شیشه‌ای هستند. پارتیشن‌های آلومینیومی با پوشش شیشه‌ای محیطی به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • پارتیشن شیشه‌ای دو جداره ساده و امنیتی
  • پارتیشن شیشه‌ای مات دو جداره و سطح تمام مات سندبلاست و ساتن
  • پارتیشن شیشه‌ای سکوریت دو جداره با لوگو و کرکره غلتکی
  • پارتیشن شیشه‌ای با روکش پارچه
  • پارتیشن 6 میلیمتری تک شیشه‌ای ساده و امنیتی
  • پارتیشن شیشه‌ای تک جداره 6 میلیمتری مات و سطح تمام مات سندبلاست و ساتن سوزنی

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن آلومینیومی، یک راه حل عالی برای تقسیم فضا و ایجاد فضای کار و اداری است. این سیستم شامل ماژول‌های قابل نصب ساده است و به دلیل وزن سبک پروفیل‌های آلومینیومی، آسان قابل جابه‌جایی است. این پارتیشن‌ها از پروفیل‌های آلومینیومی با استحکام و مقاومت بالا در برابر خوردگی ساخته می‌شوند. برای اتمام سطوح پروفیل‌ها، از روش‌های آنودیزاسیون طبیعی یا پوشش پودری استفاده می‌شود. همچنین، با استفاده از پروفیل‌های باریک‌تر به نام پروفیل‌های slim، می‌توان ماژول‌های ثابت را کنار هم قرار داد و فضای بیشتری را ایجاد کرد. این پروفیل‌ها نسبت به پروفیل‌های جانبی معمولی، باریکتر هستند.

مزایای استفاده از پارتیشن آلومینیوم:

  • طول عمر بالا، سبک بودن، استحکام بالا و راحتی در جابه‌جایی
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن
  • عملکرد خوب در زمینه عایق صوت و همچنین حرارت
  • محافظت از سیم‌کشی‌های وسایل اداری در مدل‌های دوجداره
  • قابلیت تعویض آسان قطعات
  • تنوع در رنگ‌بندی
  • مقاوم در برابر آتش سوزی

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن ام دی اف

بدنه این پارتیشن‌ها از ماده‌ی ام دی اف ساخته می‌شود و در طراحی و ساخت این محصولات می‌توان از انواع شیشه برای ایجاد زیبایی بیشتر و افزایش روشنایی فضا استفاده کرد. ساخت پارتیشن‌های ام دی اف بسیار آسان است و وزن آنها بسیار سبک است، به همین دلیل به عنوان پارتیشن اداری اقتصادی شناخته می‌شوند. اگر از انواع شیشه در ساخت این پارتیشن‌ها استفاده شود، قیمت آنها کمی افزایش می‌یابد. پارتیشن ام دی اف را می‌توان به عنوان پارتیشن در ادارات و منازل استفاده کرد.

مزایای استفاده از پارتیشن‌های اداری ام دی اف:

  • این مدل از پارتیشن‌ها دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی است.
  • می‌توان با استفاده از مواد دیگر نیز مانند شیشه و آلومینیوم، آن‌ها را ترکیب کرد.
  • پارتیشن‌های ام دی اف علاوه بر تفکیک فضا، به خوبی صدا را جذب و عایق می‌کنند.
  • پارتیشن‌های ام دی اف دارای زیبایی و جذابیت خاصی هستند و برای طرفداران چوب بسیار مناسب هستند.

پارتیشن فریم لس چیست؟

پارتیشن فریم لس یک نوع پارتیشن شیشه‌ای است که در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود. این پارتیشن در منازل، دفاتر، رستوران‌ها و دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، به دلیل مقاومت بالا و عدم نیاز به نگهدارنده، استفاده از آن در محیط‌های اداری بیشتر است. پارتیشن فریم لس به منظور تقسیم بندی فضاهای بزرگ به فضاهای کوچک‌تر استفاده می‌شود و همچنین جهت ایجاد حریم خصوصی کارکنان در ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارتیشن اداری لوکس

هرچند این موضوع سلیقه‌ای است، اما می‌توان گفت که پارتیشن شیشه‌ای به عنوان زیباترین و لوکس‌ترین نوع پارتیشن محسوب می‌شود.

روش تهیه انواع پارتیشن ها

فروشگاه چوب فروش یک مرجع معتبر برای تهیه انواع پارتیشن هاست. با ارائه محصولات با کیفیت و متنوع، این فروشگاه به مشتریان خود گزینه‌های گسترده‌ای را ارائه می‌دهد. این پارتیشن‌ها به عنوان جداکننده‌هایی مناسب برای فضاهای داخلی استفاده می‌شوند و می‌توانند به طور کامل از سایر مناطق جدا شوند. با توجه به کیفیت و طراحی زیبا، پارتیشن های ارائه شده توسط این فروشگاه، انتخاب مناسبی برای مشتریانی هستند که به دنبال جداسازی و تقسیم بندی فضاهای خود هستند. با تهیه پارتیشن های از فروشگاه چوب فروش، می‌توانید از کیفیت بالا و سرویس مطلوبی بهره‌مند شوید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1875061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =