۴ نفر
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
ساخت راکتور در اصفهان آغاز شد!/ عکس

همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عملیات بتن‌ریزی ساختمان اصلی راکتور تحقیقاتی ۱۰ مگاوات اصفهان با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و بر اساس گزارش تسنیم، مراسم آغاز عملیات احداث رآکتور تحقیقاتی 10 مگاوات، امروز پنجشنبه‌ 5 آبان‌ماه در منطقه هسته‌ای اصفهان و با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای کشور برگزار شد.

این راکتور تحقیقاتی از نوع استخری آب سبک و سوخت صفحه‌ای با غنای 20 درصد است.در تست سوخت هسته‌ای و مواد، تولید رادیوایزوتوپ‌های پزشکی و صنعتی و توسعه تحقیقات و کاربری‌های پرتوهای نوترونی ازکاربردهای این راکتور تحقیقاتی 10 مگاواتی است.

ساخت راکتور در اصفهان آغاز شد!/ عکس

از مهمترین کاربری های این رآکتور تحقیقاتی می‌توان به تست سوخت هسته‌ای مواد، تولید رادیوایزوتوپ‌های پزشکی و صنعتی و توسعه‌ تحقیقات و کاربردهای پرتوهای نوترونی اشاره کرد. گفتنی است؛ طراحی و ساخت این رآکتور با همت دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور به صورت کاملاً بومی خواهد بود و این مرکز پس از ساخت با محوریت ارایه آموزش‌های بین‌المللی در زمینه علوم و فنون هسته‌ای آغاز به‌کار خواهد کرد.

ساخت راکتور در اصفهان آغاز شد!/ عکس
با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، ساخت راکتور تحقیقاتی ۱۰ مگاواتی در اصفهان آغاز شد

227323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1869469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =