۴ چالش مهم نصف جهان در صحبتهای استاندار اصفهان/آلودگی و مشکلاتی آبی در راس هرم هستند

استاندار اصفهان گفت: تاکنون در استان اصفهان، چهار چالش اساسی شناسایی شده که چالش و دغدغه اصلی ما موضوع آب است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان سیدرضا مرتضوی اظهار کرد: تاکنون در استان اصفهان، چهار چالش اساسی شناسایی شده که چالش و دغدغه اصلی آب است.

وی با بیان اینکه این چالش اگرچه ناشی از سوء مدیریت در دولت‌های گذشته است اما قرارگاه آب استان با هدف استفاده از تمام ظرفیت‌های مطالعاتی، پژوهشی و تحقیقی ایجاد شده است، افزود: پروژه‌هایی نظیر طرح انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان که ۵۰ درصد آن ظرف مدت زمان یک سال و نیم اجرایی شده در همین راستا است.

استاندار اصفهان چالش دوم مهم استان را آلودگی هوا دانست که موجب شده هرساله بخشی از سرمایه‌های اجتماعی استان از دست برود و تاکید کرد: در این راستا نیازمند توجه ملی هستیم تا از آسیب های ناشی از آلودگی هوای اصفهان جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه استان و اشتغالزایی نیز ۱۲ پیشران اقتصادی تعریف شده است، گفت:بیش از ۴۷۰ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته است؛ همچنین مسائلی در استان اصفهان وجود داشته که با وجود ۱۲ سال بلاتکلیفی، در طول دو سال فعالیت دولت سیزدهم تعیین تکلیف شده است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در نتیجه اقدامات انجام شده در حوزه اشتغالزایی و احیای بنگاه‌های تولیدی راکد، نرخ بیکاری در استان اصفهان طی دو سال گذشته بیش از سه درصد کاهش داشته و اصفهان توانسته بسیاری از رتبه‌های نخست اقتصادی در کشور را به خود اختصاص دهد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1864361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =