پویش "مشهد مهربان" مصداقی از مشارکت مردمی در امور اجتماعی و الگویی برای سایر شهرهاست

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فعالیت‌های اجتماعی در مساجد مانند همین پویش مشهد مهربان که برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد راه اندازی شده می‌تواند الگویی برای افزایش مشارکت مردم و ایجاد همدلی در جامعه باشد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، آیت الله سیدمجتبی حسینی در گفتگویی ضمن تبریک ایام دهه کرامت، اظهارکرد: دهه پربرکت کرامت فرصتی است تا سیره این امام رئوف که در اهتمام به فقرا و دلسوزی برای مردم پیشگام بودند بیش از پیش ترویج داده شود.

وی با اشاره به اقدامات خوب مدیریت شهری مشهد برای مسجدمحور شدن برنامه ها افزود: تمام امور مسجد باید در دست مردم باشد و تنها در برخی حوزه های نظارتی و حمایتی باید نهادها و دولت ورود کنند؛ این باعث می شود مردم مسجد را از خود بدانند و مشارکت بیشتری در اداره و رونق بخشی به مسجد داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: اگر مسجد محور و مرجع همه اقدامات محله باشد و خود جوانان و مردم مجری همه برنامه های مسجد باشند خود به خود آن جاذبه لازم برای حضور و مشارکت بیشتر مردم فراهم می شود؛ البته این برنامه‌ها صرفا جلسات روضه نباشد و مثلا برنامه های دورهمی و جمعی اجتماعی و فرهنگی برای مردم محله تدارک دیده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسجد می تواند مرکز خیلی از برنامه ها باشد، به عنوان مسجد عقد برای ازدواج جوانان، یا دورهی های دوستانه و شوراهای حل اختلاف و مصالحه و برنامه هایی همچون مشهد مهربان که برخی مساجد در حال حاضر اجرا می کنند.

آیت الله حسینی افزود: فعالیت‌های اجتماعی در مساجد مانند همین پویش مشهد مهربان که برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد راه اندازی شده می‌تواند الگویی برای افزایش مشارکت مردم و ایجاد همدلی در جامعه و الگویی برای شهرهای دیگر باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =