به گزارش تسنیم، استاندار اصفهان گفت: در سفر اخیر اعضای هیأت دولت گرد و غبار شدیدی اصفهان را فرا گرفت تاوجود گرد و غبار در روز چهار شنبه در شهر اصفهان منجر به حس این معضل توسط مسئولان ملی شد که نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.

رسول زرگرپور در جمع اصحاب رسانه با اشاره به حضور جمعی از اعضای هیئت دولت در اصفهان اظهار داشت: چند ماهی بود که به دنبال این امر بودیم اما به دلایل مختلف از جمله سفر رئیس مجلس، رئیس جمهور بوسنی و غیره این برنامه به تاخیر می‌افتاد.

وی با بیان اینکه هدف از این سفر آشنایی معاون اول رئیس جمهور با شرایط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استان بود، افزود: بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ ورزشی، صنعتی، آب‌رسانی و حمل و نقلی از دیگر اهداف سفر 9 نفر از اعضای هیئت دولت به استان اصفهان بود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اصفهان در هفته‌ای که گذشت در صدر اخبار کشور قرار داشت و این امر سبب شد که افتتاح پروژه‌هایی هم‌چون آبرسانی به شهر گز، تصفیه‌خانه‌های خوانسار و گلپایگان و افتتاح شهرک فناوری در حاشیه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در بازدید از شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) مشخص بود که این شرکت از ظرفیت‌های بسیار بالائی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در همین راستا مسئولان کشوری باید به هسا نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

زرگرپور بیان کرد: معاون اول رئیس جمهور به صورت هوائی از حوضه آب‌ریز زاینده‌رود بازدید کرد و وجود گرد و غبار در روز بازدید معاون اول رئیس جمهور سبب شد که مسئولان کشوری از نزدیک این موضوع را مشاهده کنند که این امر نتایج خوبی برای استان در پی خواهد داشت.

اعتراض معاون اول رئیس جمهور به بانک‌ها در خصوص ارائه تسهیلات به صنایع

وی با اشاره به عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی استان در جلسه با اعضای هیئت دولت گفت: معاون اول رئیس جمهور در این راستا نسبت به بانک‌ها در ارائه تسهیلات به صنایع استان گلایه‌مند بودند، در همین راستا در جلسه بزرگ‌ترین چالش‌های استان اصفهان از جمله زیست محیطی و آب به تکمیل سامانه دوم آب شرب اصفهان تاکید بسیار شد.

استاندار اصفهان افزود: تاکنون برای فاز نخست سامانه دوم آب شرب اصفهان 15 هزار میلیارد ریال هزینه شده است و برای راه‌اندازی یک جفت لوله اولیه و یک تصفیه‌خانه نیز تامین اعتبار نیاز است و مقرر گردیده در کمترین زمان این پروژه تکمیل شود، تصمیمات نهایی برای ارزیابی‌های زیست محیطی و تامین اعتبارات سامانه دوم آبرسانی اصفهان نیز گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه مراحل نهایی تونل 3 کوهرنگ در حال انجام بوده و سد سوم نیز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در همین راستا به دلیل اینکه پیمانکار قبلی کارایی لازم را نداشت از پیمانکار سد کرخه استفاده کرده‌ایم.

زرگرپور با بیان اینکه تا 2 ماه آینده اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال برای سد کوهرنگ 3 اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری نهایی از این پروژه 4 هزار میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز بوده که تامین آن به مسئولان مربوطه تکلیف شده است.

اجرایی نشدن پروژه بهشت‌آباد به دلیل ناکافی بودن مطالعات

وی بیان کرد: پروژه بهشت‌آباد نیز به دلیل ناکافی بودن مطالعات و نداشتن مجوزهای زیست محیطی تا کنون و علی‌رغم به نامه‌نگاری استانداران 4 استان هنوز اجرایی نشده است، در همین راستا مقرر گردید که تا 2 ماه آینده با رفع این نواقص سد بهشت‌آباد نیز اجرایی شود.

استاندار اصفهان با اشاره به مصوبات سفر معاون اول رئیس جمهور به اصفهان گفت: ساماندهی رودخانه زاینده‌رود در اصفهان از جمله این مصوبات بود که مقرر شد توسط کشاورزان اجرایی شود، در همین راستا در حال عقد قرارداد هستیم.

وی با بیان اینکه در این سفر یکی از وظایف ابلاغی به وزارت جهاد کشاورزی، تعریف الگوی کشت اختصاصی برای کشاورزان حوضه آبریز زاینده‌رود بود، افزود: در همین زمینه تمام این موارد قانونی بوده و براساس مصوبات شورای عالی آب است.

بررسی و پرداخت مطالبات کشاورزان ناشی از خسارت "نکشت"

زرگرپور با بیان اینکه در این 3 سال تمام اقدامات صورت گرفته در حوزه آب را با مشورت مسئولان مربوطه برنامه‌ریزی کرده‌ایم، تصریح کرد: در همین راستا اقدامات صورت گرفته در این سال‌ها براساس هماهنگی با نماینده صنف کشاورزی استان انجام گرفته است، در هفته‌های آینده نیز مطالبات کشاورزان ناشی از خسارات "نکشت" بررسی و پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه کنارگذر شرق اصفهان گفت: اجرای این پروژه در آلودگی و کاهش ترافیک بسیار موثر است و ترافیک شهر را به خارج از شهر منتقل می‌کند، علاوه بر این فعال بودن هر 4 قطعه قطار سریع السیر اصفهان نشان می‌دهد که گره بسیاری از پروژه‌های متوقف شده و به گل نشسته استان در حال باز شدن و به نتیجه رسیدن است.

استاندار اصفهان  به بازدید هوایی معاون اول رئیس جمهور از حوضه آبریز زاینده رود اشاره کرد و بیان داشت: همچنین وجود گرد و غبار در روز چهار شنبه در شهر اصفهان منجر به حس این معضل توسط مسئولان ملی  شد که نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 597640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =