مهر نوشت:

وزیر اطلاعات گفت: شناخت موقعیت های مختلف و اقدام متناسب با آن در راه بصیرت و آگاهی بخشی از وظایفی است که روحانیت همواره پیشگام آن بوده است.
حجت الاسلام حیدر مصلحی روز سه شنبه در گردهمایی طلاب و روحانیان استان البرز در مصلی کرج افزود: در فتنه 88 برخورد خواص با مواضع رهبری را دیدیم که چگونه زمان خود را نشناختند و به بیراهه رفتند، که این حرکت در تاریخ اسلام و جنبش توابین پس از قیام عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) نمونه بارزی است.
 گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·          باید به زمان و انجام تکلیف به موقع دقت داشت، عقبه دشمنان را دید و سپس اظهار نظر و موضع گیری کرد.
·         بايد به جنگ نرم دشمن علیه نظام اسلامی توجه داشت. منبر و موعظه و مراسم عزاداریها ، بهترین ابزار برای مقابله با این هجمه سراسری است. جنگ نرم ظرافت های بسیار خاصی دارد که رهبر معظم انقلاب اسلامی ابتدا هشدارهای لازم را ارائه فرمودند و اکنون نیز مقابله با آن را با درایت بالا تا نتیجه نهایی راهنمایی می کنند.
·          دشمن برای مقابله با نظام پس از نبردهای مختلف به دو استراتژی حداقلی و حداکثری روی آورد که تغییر رفتار مسولان نظام و آلوده کردن افراد، در راستای بازسازی سرویس های اطلاعاتی و امنیتی اش بود. اسناد این جنگ دشمن موجود است که نبرد خود را در انتخابات نهم ریاست جمهوری اوج داد و موجب ریزش ها و رویش هایی سابقه دار در تاریخ اسلام شد.
·         ایجاد فضای غبارآلود در کشور، سوء ظن، لرزاندن مردم و ناامیدی در دلها، بی اعتقاد کردن نسل نو، هدف قرار دادن ایمان مردم، سست کردن پیوند فکری و عاطفی مردم با نظام- روحانیت و ارگانهای تاثیرگذاری مانند بسیج و سپاه، هجمه به اسلام ناب محمدی (ص)، دامن زدن به اختلافات داخلی و در نهایت برهم زدن وحدت و خدشه دار کردن جایگاه والای رهبری از جمله اهداف دشمن در این زمان است.
·         افشای تهدید نرم ( ناتوی فرهنگی ) و ساز و کارهای داخلی آن، کمک به دستگاههای فرهنگی و اطلاعاتی- امنیتی همچنین تقویت ایمان و باورهای دینی مردم از راههای مناسب مواجهه با این هجمه همه جانبه است.
·         طرح موضوع هسته ای، سناروی ترور سفیر عربستان در امریکا و نقض حقوق بشر از مواردی است که عصبانیت دشمنان را روشن می کند. تلاش برای احیای جریان فتنه در کشور، شایعه سازی، نسبت دادن ناآرامی ها به جمهوری اسلامی، افزایش فشار، تحریم و تهدیدها، بحران سازی و اختلال در روند مدیریت کشور نیز بخش دیگری از حرکتهای دشمن در این عرصه است.
 /2929
کد خبر 186169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =