آمریکا برای ائتلاف دریای سرخ به دنبال متحد است

ایسنا نوشت: بر اساس بیانیه‌ منتشره، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در یک نشست مجازی از ده‌ها کشور خواست تا در طرح‌های تحت رهبری آمریکا برای جلوگیری از حملات بیشتر در دریای سرخ، شرکت کنند.

روز دوشنبه، آستین از ایجاد یک ائتلاف چند ملیتی برای تامین امنیت دریای سرخ در میان افزایش حملات به کشتی‌های باری خبر داد. عملیات «نگهبان رفاه» نیروی دریایی آمریکا، بریتانیا، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا را شامل می‌شود.

برای مقابله با این مجموعه حملات بی‌سابقه، وزیر دفاع آمریکا از شرکت‌کنندگان خواست به ابتکارات بین‌المللی به رهبری ایالات متحده بپیوندند و با فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده (USNAVCENT) و ۳۹ عضو نیروهای دریایی ترکیبی (CMF) برای بازگرداندن امنیت در منطقه دریای سرخ همکاری کنند.

در این نشست مجازی وزرا، روسای دفاع و نمایندگان ارشد ۴۳ کشور و همچنین اتحادیه اروپا و ناتو حضور داشتند.

آستین هشدار داد که اگر جامعه بین‌المللی به طور جمعی به این مشکل رسیدگی نکند، حملات صورت گرفته همچنان صنعت کشتیرانی تجاری را تهدید می‌کند.

شرکت‌های حمل و نقل در حال حاضر مسیر کشتی‌های خود را از طریق دماغه امید تغییر می‌دهند که زمان تحویل و هزینه‌های سوخت، بیمه و سایر هزینه‌ها را افزایش می‌دهند.

آستین و دیگر مقامات ارشد دفاعی آمریکا گفتند که ارتش یمن بیش از ۱۰۰ سامانه هوایی بدون سرنشین و حمله موشکی بالستیک را انجام داده‌اند که چندین کشتی تجاری شامل بیش از ۳۵ کشور مختلف را هدف قرار داده‌اند.

31031

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1850519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =