امیرمسعود عابدین: Ferrari ۲۵۰ GTO به طور کلی با موتور ۳.۰ لیتری V۱۲ با قدرت حدود ۳۰۰ اسب بخار عرضه میشد. با این حال، این موتور در ابتدا یک پیشرانه ۴.۰ لیتری V۱۲ دریافت کرد تا از قوانین رقابتی جدید در سال ۱۹۶۲ استفاده کند. این تنها نمونهای بود که اسکودریا فراری برای تیم داخلی به کار برد.
اولین مسابقه این ماشین در سال ۱۹۶۲ و در پیست نوربرگ رینگ صورت گرفت و در مجموع مقام دوم را کسب کرد. فراری آن را برای مسابقه ۲۴ ساعته لمانز با نصب یک موتور قدرتمندتر با قدرت حدودی ۳۹۰ اسب بخار و اضافه کردن چراغهای کوچک رانندگی در زیر چراغهای راهنما روی گلگیرها که هنوز هم وجود دارد، آماده کرد.
سپس فراری خودرو را به مشخصات استاندارد برگرداند و آن را به شخصی فروخت. پس از عبور از چندین مالک و در نهایت ورود به ایالات متحده، مالکی در اوهایو این خودروی ویژه را در سال ۱۹۸۵ خریداری کرد. او از آن برای مسابقات قدیمی و شرکت در نمایشها، از جمله جایزه بهترین نمایش در Concours d'Amelia Island در سال ۲۰۱۱ استفاده کرد. حالا او تصمیم گرفته تا این خودروی مخصوص را به حراج بگذارد.
بیشتر بخوانید:
-
این چند تا گران ترین ماشین های دنیا هستند/عکس
-
رقابت در عربستان بالا گرفت/ ورود خودروسازان بزرگ یکی پس از دیگری
این اولین بار است که Ferrari ۲۵۰ GTO پس از ۳۸ سال در دسترس است. علاوه بر نمونهای که به قیمت ۴۸.۴ میلیون دلار فروخته شد، مدل دیگری نیز مبالغ بالایی را در حراجی بدست آورد. حراجی Bonhams برای آن در سال ۲۰۱۴، ۳۸.۱۱۵ میلیون دلار دریافت کرد.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.
۵۸۵۸
نظر شما