۳ نفر
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
باکو به ایران اطمینان‌خاطر داد

ایسنا نوشت: دستیار رئیس‌جمهوری آذربایجان گفت این کشور در تلاش است تا جوی مثبت برای همکاری با ایران رقم بزند.

«حکمت حاجی‌اف» مشاور «الهام علی اف» در امور سیاست خارجی امروز (پنجشنبه) درباره روابط باکو با تل‌آویو و تهران عنوان کرد: آذربایجان سیاست خارجی مستقلی دارد و به همین خاطر خودش دوستانش را انتخاب می‌کند. دوستی و علی‌الخصوص همکاری با اسرائیل به نفع مردم آذربایجان و اسرائیل است. سیاست خارجی و همکاری‌های دوجانبه نه روندی اختصاصی است و نه روندی فراگیر.

حاجی‌اف روز چهارشنبه و در سفر به سرزمین‌های اشغالی، با مقام‌های صهیونیست از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم دیدار و گفت‌وگو کرد.

حاجی‌اف که با رسانه صهیونیستی «آی-۲۴» گفت‌وگو می‌کرد، با تاکید بر اینکه «همکاری‌ اسرائیل و آذربایجان بر ضد هیچ کشور ثالثی نیست»، مدعی شد: این دوستی به نفع مردم دو کشور است. این دوستی نیز زمینه‌ای تاریخی دارد. این مسئله نباید به فراموشی سپرده شود. این روابط تاریخی به توسعه هر چه بیشتر روابط‌مان کمک خواهد کرد. این روابط بر ضد هیچ‌کسی نیست.

این مقام ارشد جمهوری‌ آذربایجان در ادامه با اشاره به همسایگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: سیاست آذربایجان این بوده که روابط باثبات و مفید دوجانبه با همسایگان همیشه خوب است. در زمان‌هایی سوءتفاهم‌ها و سوبرداشت‌هایی میان آذربایجان و ایران شکل می‌گرفت. ما در تلاشیم تا این مشکلات را طریق گفت‌وگو و کانال‌های دیپلماتیک حل کنیم.

او در پایان گفت: ما در حال دریافت پیام‌های مثبتی از ایران هستیم. با فرمت دیپلماتیک با همتایان ایرانی‌مان همکاری می‌کنیم تا ورق را بازگردانیم و جوی مثبت برای همکاری رقم بزنیم.

311311

کد خبر 1810751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    26 6
    چقدر هم میشه به باکو اطمینان کرد .
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    30 15
    کشوری که هم پیمان اسرائیل هست دوست ایران نمیشود.اکثر تروریستهایی که دانشمندان هسته ای ایران ترور کردند از خاک باکو وارد ایران شدند
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    22 6
    این نوعی سیاست آنهاست از یکطرف در حال لشکر کشی به ارمنستان جهت قطع ارتباط ای آن و از سوی دیگر حرفهای متناقض ،قطعا عملکرد واقعیت را نشان میدهد نه حرف
  • م IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    25 7
    باور کردن حرف مقامات اذربایجان ساده انگاریست.دام پهن میکنن
  • US ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    24 6
    آره جون تو
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      14 5
      خطر بزرگی از جانب علیاف واربابش ا ردوعان ایران راتهدید می کند ِاردوعان و علی اف در لباس دوست ظاهر می شوندولیکن از هر دشمنی علیه ایران کوتاهی نمی کنندِباید همه هشیار واماده دفاع از منافع کشورمان باشیمِ حتی به قیمت جانمانِِ ِِاین جانیان دنبال قتل عام ارامنه مثل سالهای 1915 هم میباشند. تا این اندک سرزمین باقی مانده ارامنه را هم پاکسازی قومی کنندِ مرگ بر تفکرات عثمانی گرایانه اردوعان و نوکرش.
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    9 5
    دشمن را آوردی بیخ گوش ما آنوقت صحبت از دوستی مینمایی
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    10 5
    اوف بر علی اف نوچه صهیونیسم
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    14 3
    حرف مفت و‌مسخره تر از این بیانات نمی شه شنید فکر میکنند اسراییل الکی داره رفاقت مبکنه ، مردک کدام روابط تاریخی آذربایجان با اسراییل وجود دارد؟ هر دوتا تون کل عمر سیاسی تون به ۹۰ سال نمی رسه
  • سینا US ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    15 5
    سلام شما میگی این دوستی زمینه ی تاریخی دارد ..شما صدسال بیش مال خاک ایران بودی .. و یکی از استان های ایران بودی... توروخدا چی فرض کرده ..
  • خان اوغلان.خ. اهری اسمیر IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    10 9
    متاسفانه برخی تعمدا در موردبازشدن کریدور زنگزور ..که حقیقتا شاهرگ قلب آذربایجان و جامعه مسلمانان خزراست..مواضعی می گیرند که بجای دوستی ،تنش ها را افزایش می دهد.در حالی که آذربایجان فرصت تاریخی را پس از۱۰۰سال حاکمیت کمونیست ها بدست آورده تا دشنه فرورفته بر پیکره اش را به طرز مناسب جراحی کند و مخالفین کریدور زنگزور در واقع حامیان باقیماند ن دشنه بر قلب آذربایجان هستند.
  • Shadow IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    11 5
    امنیت سیونیک به ایران واگذار شده جمهوری اسلامی از این مسئله ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد