۰ نفر
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
گزارش فلای تودی 1401 منتشر شد

فلای تودی با انتشار گزارش سالانه در قالب هویت بصری جدید، آمار و ارقامی را درباره خدمات و محصولات خود در سال گذشته ارائه داد تا در مورد سهمی که در صنعت گردشگری کشور دارد نیز شفاف‌سازی کرده باشد.

در این گزارش ابعاد مختلف صنعت گردشگری در سال گذشته، رویارویی صنعت سفر با بحران کرونا، سیر سفر در پساکرونا و مسیر حرکتی شرکت فلای تودی از منابع انسانی، فروش و برندینگ، خدمات جدید و... مورد بررسی قرار گرفته است. نسخه کامل گزارش فلای تودی در سال 1401 را می توانید از اینجا دانلود و مطالعه کنید.

سهم فلای تودی از صنعت گردشگری جهان

در کل جهان، صنعت گردشگری و هتلداری سهم بسیار بزرگی از درآمد کشورها را به خود اختصاص داده است. برخی از کشورها مانند جمهوری دومینیک، ترکیه، کاستا ریکا و مکزیک رتبه‌های اول تا پنجم مقاصد پربازدید گردشگری در جهان را از آن خود کردند. طبق آمار منتشر شده در گزارش فلای تودی، این شرکت توانسته در سال گذشته یک از 1401 قسمت صنعت گردشگری جهان را سهم خود کند.

رتبه یک فروش بلیط و هتل خارجی

در بخشی از این گزارش آمده، فلای تودی در بخش فروش پرواز داخلی و خارجی رشدی معادل 129% نسبت به سال قبل را تجربه کرده است. بر همین اساس، فروش بلیط هواپیما داخلی در فلای تودی، 79% رشد داشته که این میزان در فروش بلیط هواپیما خارجی طی یک سال گذشته رشد 179% را نشان می‌دهد.

گزارش فلای تودی 1401 منتشر شد

در فروش هتل داخلی و خارجی نیز فلای تودی رشد 340% را در سال 1401 نسبت به سال قبل داشته است. میزان فروش هتل خارجی، در سال گذشته 208% رشد یافته و در مورد هتل‌های داخلی نیز میزان رشد 471% بوده است.

گزارش فلای تودی 1401 منتشر شد

بررسی چالش های صنعت گردشگری

بخش دیگری از این گزارش به بررسی چالش‌ها و مخاطرات صنعت گردشگری در سال گذشته می‌پردازد. محدودیت درگاه‌های پرداخت آنلاین، تمایل نداشتن شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای حضور در بازار ایران، کاهش مقاصد بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی داخلی به علت تحریم‌ها، محدودیت در ارائه ویزا به ایرانیان و اضافه شدن مالیات بر ارزش افزوده به قیمت بلیط بخشی از این چالش ها عنوان شده است.

صدور بیش از 10 هزار عدد سفرکارت

سفرکارت، محصول جدید فلای تودی بود که در سال 1401 از آن رونمایی شد. این محصول برای استفاده از خدمات خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در این پلتفرم کاربرد داشته و ویژه سازمان ها و افراد صادر می‌شود. در این گزارش آمده، در اولین سال رونمایی از این محصول جدید، بیش از 10 هزار سفرکارت توسط افراد و سازمان‌ها خریداری شده است.

از مقاصد پرفروش تا ایرلاین های محبوب

به استناد گزارش فلای تودی در سال 1401 ترکیش، فلای دبی و پگاسوس از پرفروش‌ترین ایرلاین‌های خارجی و ماهان، ایران ایرتور و قشم ایر از پرفروش‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در میان کاربران این پلتفرم بودند. همچنین در بین مقصدهای گردشگری داخلی، تهران، مشهد و کیش در خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل رتبه‌های برتری داشتند و در پرواز به مقاصد خارجی استانبول، دبی و نجف در صدر فهرست برترین‌ها قرار دارند. در رزرو هتل و اقامتگاه خارجی نیز استانبول، دبی و وان رتبه‌های اول تا سوم هستند که نشان‌ می‌دهد در کنار ترکیه، امارات هم توانسته در جذب گردگشگران ایرانی خوب عمل کند.

رشد 96 درصدی کاربران فلای تودی

در گزارش فلای تودی به رشد 96 درصدی تعداد کاربران جدید فلای تودی اشاره شده است. همچنین آمار این گزارش نشان می‌دهد، کاربران وفادار به این پلتفرم نیز 116 درصد رشد داشته‌اند.

گزارش فلای تودی 1401 منتشر شد

افزایش 30 درصدی کارمندان

در قسمت دیگری از گزارش فلای تودی به رشد 30 درصدی کارکنان این شرکت در سال 1401 اشاره شده است. همچنین نسبت کارمندان خانم به آقا عدد 60% به 40% را نشان می‌دهد.

همچنین در پایان به این نکته اشاره شده که فلای تودی قصد دارد خرید بلیط قطار، دریافت خدمات ویزا و تور را نیز به محصولات خود اضافه کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1803446

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =