۸ نفر
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
تبلیغات در صفحه اول گوگل چگونه است؟

تبلیغات در صفحه اول گوگل همیشه یکی از راه‌های پربازده برای جذب مخاطب، افزایش بازدید و فروش بیشتر است. در این مقاله قصد داریم شما را با تبلیغ در گوگل فارسی،روش‌ها و هزینه‌ تبلیغات در گوگل آشنا کنیم.

طبق تحقیقات انجام شده بیش از ۸۰ درصد از کاربران فقط به نتایج صفحه اول گوگل توجه می کنند؛ این بدان معناست که اگر در صفحه اول گوگل نباشید، بیش از نیمی از مشتریان جدید سایت خود را از دست می دهید. در این مطلب به این موضوع می پردازیم که شما چگونه می توانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

با درخواست تبلیغات در صفحه اول گوگل وب‌سایت شما خیلی سریع در نتایج برتر گوگل دیده خواهد شد. در این روش شما با پرداخت هزینه می‌توانید کاربران را به سمت محصولات و خدمات خود جذب کرده و با فروش بیشتر به درآمدزایی بالا برسید.

مزایای تبلیغ در صفحه اول گوگل

تبلیغات اینترنتی و مخصوصا تبلیغ در گوگل به واسطه پرکاربرد بودن این پلتفرم بازدهی بالایی داشته و معمولا ارزش هزینه کردن را دارند. در ادامه مزایایی که با تبلیغ در صفحه اول گوگل کسب می‌کنید را مشاهده می‌کنید:

  1. امکان تنظیم و سفارش تبلیغات با توجه به بودجه مالی موجود
  2. امکان تعیین صفحه فرود با توجه به کلمه کلیدی مد نظر
  3. کمک به برندسازی و جلب اعتماد بیشتر مشتریان
  4. جذب کاربران جدید و تبدیل آن‌ها به مشتریان دائمی
  5. تحت تاثیر قرار دادن سئوی سایت به طور غیر مستقیم
  6. قرارگیری تبلیغات در گوگل در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  7. امکان انتخاب دستگاه نمایش تبلیغات با توجه به آمار سرچ

هزینه تبلیغ در گوگل

قیمت تبلیغات صفحه اول گوگل عدد مشخصی ندارد. هزینه تبلیغ در گوگل به شکل مزایده‌ای و با توجه به نرخ کلیک هر کلمه کلیدی مشخص می‌شود. نحوه محاسبه هزینه تبلیغات گوگل ادز براساس تعداد کلیک حساب شده و از شارژ اولیه کسر می شود. قاعدتا هر چه رقابت سخت تر باشد، هزینه تبلیغ در گوگل بیشتر می شود، در واقع هزینه هر کلیک افزایش می یابد. عوامل زیادی در تعیین قیمت تبلیغ یک وب‌سایت در صفحه اول نقش دارد. مهم‌ترین عوامل قیمت‌گذاری تبلیغات صفحه اول گوگل به شرح زیر است:

  • حوزه و موضع فعالیت وب‌سایت
  • وضعیت رقبا و درخواست‌های ایشان
  • نرخ جستجو و کلیک بر نتایج
  • امتیاز کسب‌شده توسط تبلیغ شما
  • جایگاه مد نظر در صفحه اول
  • مخاطبان هدف

تبلیغات در گوگل یا اینستاگرام کدام بهتر است

یکی از مهمترین و اساسی ترین سوالاتی که صاحبان مشاغل و افرادی که به دنبال طرفداران بیشتری هستند، می پرسند این است که در کدام یک از شبکه های تبلیغاتی باید سرمایه گذاری کنند.

با مقایسه هزینه تبلیغات در اینستاگرام با گوگل متوجه خواهید شد بازدهی تبلیغات گوگل بهتر از اینستاگرام است هزینه های تبلیغ در صفحات سلبریتی ها بسیار گران تر است و اگر مخاطب خود را درست نشناخته باشید. ممکن است بازخورد موثری را دریافت نکنید.

تبلیغات گوگل سریعتر از سئو نتیجه می دهند

مهمترین فایده تبلیغات گوگل این است که سریعتر از سئو به کسب و کار شما کمک می کند. هم سئو و هم Google AdWords از بهترین استراتژی های بازاریابی موتور جستجو گوگل برای ایجاد ترافیک و طرفداران بیشتر هستند. اما، یک کمپین تبلیغاتی بهینه سازی شده، می تواند خیلی سریعتر برای یک کسب و کار موثر واقع شود و همچنین می تواند کسب و کار شما را در صدر جستجو ها قرار دهد.

انواع روش های تبلیغات گوگل

تبلیغات در صفحه اول گوگل چگونه است؟

شبکه جستجوی گوگل

با تبلیغ در گوگل، کسب و کار خود را در برابر چشمان کاربران قرار دهید. در این مدل از تبلیغات، مدیر تبلیغات می تواند کمپین های تبلیغاتی متفاوتی در گوگل ادوردز تعریف کند و گروه های تبلیغاتی متفاوتی برای آن ها قرار دهد. اصول کار تبلیغات جست و جوی گوگل بر پایه تبلیغات متنی است. این کمپین ترافیک زیادی برای سایت خواهد داشت، فروش خدمات و محصولات را بیشتر می کند و در نتیجه موجب افزایش آگاهی از برند می شود.

شبکه نمایشی

با استفاده از این کمپین به طیف گسترده ای از مخاطبان دسترسی خواهید داشت حتی زمانی که کاربران به دنبال محصول و خدمات نیستند. کمپین شبکه نمایشی، برند های مختلف را تقویت کرده و به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا نظر مشتریان هدف را جلب کند. بنابراین این کمپین، ابزار مناسبی برای دستیابی به مشتریانی است که ممکن است به محصول شما علاقه دارند. در این کمپین شما می توانید، سبک و قالب تبلیغاتی خاصی را انتخاب کنید. قابلیت بررسی و سنجش کلیک ها، نمایش ها و سایر فاکتورهای قابل اندازه گیری را می توان از طریق گوگل ادوردز برای عملکرد دقیق تر پیگیری کرد.

تبلیغات ویدئویی

کمپین تبلیغات ویدئویی نمونه ای دیگر از تبلیغ در گوگل ادز است که با استفاده از آن، انواع مختلفی از تبلیغات را در شبکه های اجتماعی مختلف مثل یوتیوب و شبکه نمایش گوگل می توان قرار داد تا مشتریان هدف را جذب کرد. این کمپین دارای قالب های متنوعی برای تبلیغات ویدئویی است که می توان برای تبلیغات ویدئویی کوتاه و بلند از آن استفاده کرد. در کمپین ویدئویی این امکان وجود دارد که مخاطب بتواند بعد از گذشت ۵ ثانیه تبلیغ را رد کند و از مشاهده تمام آن تبلیغ انصراف دهد. علاوه بر این در این کمپین تبلیغاتی می توانید تنها یک عکس از ویدئو یا یک تبلیغ متنی را به مخاطب نشان دهید. در این حالت به مخاطب این اختیار داده می شود که اگر مایل به تماشای کامل تبلیغ است بر روی آن کلیک کند و یا از آن رد شود.

تبلیغات فروشگاهی

از دیگر کمپین های گوگل ادوردز کمپین فروشگاهی است که برای فروش آنلاین محصولات از آن استفاده می کنند. با استفاده از این نوع کمپین می توان مشتریان بیشتری را جذب کرد. با استفاده از این تبلیغات می‌توانید بازارهای محلی و حتی بازارهای بین المللی را هدف بگیرید و فروش جهانی و بدون مرز را برای کسب و کارتان به ارمغان آورد. استفاده از این بستر جذاب، برای فروش کالا عالی است.

تبلیغات گوگل پلی

کمپین اپلیکیشن نوعی کمپین خودکار است. زمانی که درخواست هدف کمپین، بودجه و پیشنهاد را ارسال کردید، گوگل ادز به طور خودکار تبلیغات شما را تولید می کند و آنها را بهینه می کند. با گذشت زمان ، گوگل ادز یادآوری می کند که کدام ترکیب ها بهترین نتایج را به همراه دارد و آنها را نسبت به دیگران در اولویت قرار می دهد.

جمع بندی

با توجه به مطالب ارائه شده می‌توان گفت که تبلیغات در صفحه اول گوگل با افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت، درآمد بیشتری نیز عاید صاحبان مشاغل آنلاین و اینترنتی می‌شود. برای موفقیت در این راه می‌بایست تمامی اصول و نکات موجود را مدنظر قرار داد و براساس استراتژی‌های تبلیغاتی گوگل گامی مؤثر در راستای جذب حداکثر مخاطب برداشت. در این‌خصوص می‌توانید از راهنمایی و مشاوره افراد متخصص در این بخش کمک بگیرید. قطعاً تجربیات آنان مسیر دستیابی به موفقیت و قرارگیری سایت در صفحه نخست گوگل را هموارتر خواهد ساخت. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت marketing98.com مراجعه کنید.

کد خبر 1798735

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار