پیش‌بینی یک کارشناس از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ هزینه ساخت هر متر خانه اعلام شد

عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن متذکر شد: دولت باید آمارها را اعلام و در بازار مداخله نکند. اثبات شده که مداخلات در بازار، تبعات خاص خود را داشته است.

فرشید پوحاجت در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به افزایش هزینه ساخت مسکن از ابتدای سال، گفت: وقتی آماری وجود ندارد، چطور می‌توانیم قیمت‌ها را رصد کنیم، اما اگر بخواهیم به صورت میدانی از تغییرات قیمت‌ها بگوییم، در حال حاضر هزینه ساخت برای یک ساختمان ۵ طبقه از مرز متری ۱۲ میلیون تومان عبور کرده است.

وی عنوان کرد: این عدد برای ساختمان‌های با کیفیت متوسط است، اما هزینه ساختمان با کیفیت خیلی بالا این اعداد و ارقام خیلی بیشتر خواهد بود.

پورحاجت عنوان کرد: به نظر می‌رسد افزایش قیمت مسکن کماکان به عنوان بازیگر اصلی در ماه‌های آینده کشور خواهد بود؛ کمااین‌که با وجود تمام صحبت‌هایی که در خصوص کنترل تورم یا ورود نهادهای نظارتی در بازار مسکن شد، اما مشاهده می‌کنیم که تمام صحبت‌ها در حد گفتمان ژورنالیستی باقی مانده و ما امروز به عنوان کسانی که کف بازار مسکن فعالیت می‌کنیم، می‌بینیم مصالح ساختمانی از ابتدای سال تاکنون دچار نوسانات شده است.

مشروح گفت‌وگو با فرشید پورحاجت را (اینحا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1784809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 50
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیاوش IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    23 20
    هزینه های نانوا هم دو ساله صدبرابر شده ولی قیمت نان مال دوسال پیشه چرا حرص میخورید مگه قیمت مسکن کمه...
    • حسن IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      21 6
      سیاوش جان قیمت نان هم نسبت به دو سال پیش ۲برابر گران شده بربری ساده شده ۵۰۰۰
  • علیرضا IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    108 5
    دولت‌های مادرحدکنترل قیمت تخم مرغ نیستندمسکن که جای خوددارد.فقط مالیات کمرشکن بگیریدتاجایی که ایران وایرانی باقی نماند
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    61 4
    تا مادمی که هزینه های پروانه ساخت از قبل تراکم جرایم ماده صد هزینه نظام مهندسی و بیمه تامین اجتماعی گران رامیکنند قیمت گران خواهد شد. بنظر بنده مقصر اصلی دولت است وافراد از افزیش قیمت های خداماتی تبعیت میکنند
  • کارگر IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    33 2
    دیگه قیمت‌ها به پیش بینی نیاز نداره.. من یک کارگرم و زیر دیپلم و مطمئنا اونو میگم قیمت‌ها در کشور ما بحرحال افزایشی خواهد بود
  • رضا IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    26 3
    شما اگه دخالت نکنید بازار مسکن به ثبات میرسه
  • گرسنه IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    43 1
    عامل اصلی گرانی مسکن حاکمیت است وقتی که هزینه جواز یک پنج طبقه بیش از یک میلیارد تومان می‌شود
  • مصطفی صوفی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    34 4
    پیش بینی عضو محترم انجمن انبوه سازان کاملا درسته ، در این روزها مطالبی کاملا بی مسئولانه در ارتباط با ارزان شدن مسکن در فضای مجازی منتشر میشه که این حقیر ،مهندس عمران و سازنده مسکن آنرا فقط قیاس مع‌الفارق و نوعی تبلیغات کذب میدونم ، از اردیبهشت تا الان فقط بتن حدود ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته ، دستمزدها حداقل ۲۵ درصد بالا رفته ، لطفا غیر کارشناسانه و احساسی و دستوری مطلب ننویسید مردم را گمراه نکنید
  • کیوان IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    28 1
    کمر مردمو شکستید خدایا به فریادمان برس
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    19 2
    تو هی نرخ و ببر بالا کیه که بخره تو کشوری بی قانون بی آب و ساختار رفاه شهری نداره و روز بروز هم بدتر میشه مفتم نمی ارزه
  • شاکر IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    17 21
    اینجانب برای یکی از بستگانم وکیل شدم و خانه‌ای را ساختیم. هیچ تخصصی هم در زمینه ساخت و ساز ندارم. از اواخر دیماه ۱۴۰۱ شروع کردم و اواخر خرداد کامل شد. الآن حساب و کتاب کردیم، متری ۵ میلیون هزینه داشته، منزل بسیار مستحکم و تحت نظارت مهندس بنیاد مسکن بوده و هیچ نقصی ندارد. حالا چطور انبوه سازان که هزینه‌هایشان سرشکن میشه و فن فوت خرید مصالح را می‌دانند، اعلام می‌کنند متری ۶ یا ۸ یا بیشتر؟
  • حسین IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    35 2
    خانه دار شدن رویا شده است.حقوق من کارمند از سال ۹۷ چهار برابر شده است.قیمت مسکن بیست و پنج برابر.
  • وحید IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    22 5
    باسلام خدمت دوستان برای پایین آمدن قیمت مسکن منتظر ارزانی مصالح وخدمات نظام مهندسی و...نباشید این قیمت زمین است که تاثیر بسیار زیاد بر قیمت مسکن دارد حال آنکه درکشور زندگی می کنیم که زمین به وفور یافت می شود وجالب است بدانید که تنها ۱درصد از وسعت ایران به ساخت وساز اختصاص داده شده واین سوداگری که قیمتهارو بالا برده.
  • شاکر IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    8 14
    اینجانب برای یکی از بستگانم وکیل شدم و خانه‌ای را ساختیم. هیچ تخصصی هم در زمینه ساخت و ساز ندارم. از اواخر دیماه ۱۴۰۱ شروع کردم و اواخر خرداد ۱۴۰۲ کامل شد. الآن حساب و کتاب کردیم، متری ۵ میلیون هزینه داشته، منزل بسیار مستحکم و تحت نظارت مهندس بنیاد مسکن بوده و هیچ نقصی ندارد. حالا چطور انبوه سازان که هزینه‌هایشان سرشکن میشه و فن فوت خرید مصالح را می‌دانند، اعلام می‌کنند متری ۶ یا ۸ یا بیشتر؟
  • شاکر IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    10 22
    اینجانب برای یکی از بستگانم وکیل شدم و خانه‌ای را ساختیم. هیچ تخصصی هم در زمینه ساخت و ساز ندارم. از اواخر دیماه ۱۴۰۱ شروع کردم و اواخر خرداد ۱۴۰۲ کامل شد. الآن حساب و کتاب کردیم، متری ۵ میلیون هزینه داشته، منزل بسیار مستحکم و تحت نظارت مهندس بنیاد مسکن بوده و هیچ نقصی ندارد. حالا چطور انبوه سازان که هزینه‌هایشان سرشکن میشه و فن فوت خرید مصالح را می‌دانند، اعلام می‌کنند متری ۶ یا ۸ یا بیشتر؟
  • US ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    5 2
    عجب
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    30 5
    من نمی دانم چرا این ملت خوش باور است وزود باور است چند دهه است که مسئولین کشور فقط وفقط حرف وسخنرای بلد هستند و وعده های پوچ وعمل نشو.. این دولت ودولت های قبلی با همه پیگیری‌های که از طریق صدا وسیما و... شد آخرش نتوانستند قیمت مرغ و تخم مرغ را مشخص کنند تا جایی که الان درحال حاصر مرغ هم پر کشید و100 هزار تومانش هست اما مرغی درکار نیست که نیست چه رسد به موضوعات مهم دیگر مثل مسکن ازدواج. لوازم خانگی وووو.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    30 2
    خودتان در قصرها ویلاهای لاکچری باشید ما باید آواره بی خانمان مستاجر
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    14 2
    دولت ما دقدقه ای بیشتراز مسکن داره .
  • ایرانی IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    16 2
    شاید دولت بتواند مانند کنترل قیمت خودرو از چین وسایر کشورها ساختمان وخانه های دست دوم وارد کند وقیمت مسکن را کنترل کند؟؟البته با یک تلفن