ایسنا نوشت:

مراسم استقبال از ناوگروه پانزدهم و بدرقه ناوگروه شانزدهم نیروی دریایی ارتش، همزمان با میلاد با سعادت ثامن‌الحجج (ع) و با حضور فرمانده این نیرو در منطقه یکم دریایی بندرعباس برگزار شد.

 صبح امروز ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران در قالب ناوگروه شانزدهم نیروی دریایی، اولین سفر دریانوردی طولانی مدت خود را به مقصد آب‌های آزاد و خلیج عدن آغاز کرد.

در مراسم بدرقه ناوشکن جماران امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش، ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع) و خیر مقدم به کارکنان ناوگروه پانزدهم نیروی دریایی ارتش، اظهار کرد: ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران، نخستین ناوشکن طراحی شده و ساخته شده بدست متخصصان افتخارآفرین نیروی دریایی ارتش در سی‌ام بهمن ماه ‌١٣٨٨با فرمان فرمانده کل قوا رسما به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ملحق شد و جمهوری اسلامی ایران به جمع معدود کشورهای جهان پیوست که از قابلیت طراحی، ساخت و تجهیز رزم ناوها و ناوشکن‌های پیچیده برخوردارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: باعث افتخار است که همه کارکنان نیروی دریایی پا در رکاب، حاضر به یراق و مجری اوامر فرمانده معظم کل قوا هستند و امروز شاهد این هستیم که آحاد و کارکنان نیروی دریایی ارتش در راستای انجام مأموریت های این نیروی راهبردی پر تلاش و منسجم گام برمی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که «در آینده نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس حضور خواهد داشت» گفت: اهمیت فعالیت‌های این نیرو تا حدی است که سخنگوی کاخ سفید پس از انتشار خبر حضور ناوگروه‌های ارتش در اقیانوس اطلس واکنش نشان داده و نظام جمهوری اسلامی ایران را فاقد توان این حضور عنوان کرده بود.

سیاری افزود: ما عین تدابیر فرماندهی معظم کل قوا را اجرا می‌کنیم؛ اهل تعدی و تجاوز نبوده ولی اهل حضور در آب‌های آزاد هستیم و این حقی است که در چارچوب قوانین بین المللی عنوان شده است.

در ابتدای این مراسم، ناخدایکم الهیار مجدی فرمانده ناوگروه پانزدهم نیروی دریایی ارتش به بیان خلاصه‌ای از نتیجه اجرای مأموریت ابلاغی این ناوگروه پرداخت.

وی با بیان اهداف اعزام ناوگروه پانزدهم نیروی دریایی گفت: این ناوگروه متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند و ناو جمهوری اسلامی ایران بوشهر، از تاریخ ‌٢٩/ ‌٤/ ‌٩٠ به مأموریت گشت عملیاتی-اطلاعاتی باقرالعلوم (ع) اعزام شد.

مجدی افزود: ناوگروه پانزدهم نیروی دریایی ارتش پس از حضور در منظقه شمال اقیانوس هند، دریای عربی، خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ، ضمن قرائت اعلامیه مبارزه با پدیده شوم تروریسم دریایی در کریدور کشتی‌رانی و رهگیری واحدهای نظامی فرامنطقه‌ای و به اهتزاز در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در منطقه، پس از ‌٨٣ روز دریانوردی و طی مسافت ‌٨٦٠٥ مایل دریایی به میهن بازگشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ناوگروه پانزدهم رزمی نیروی دریایی در طول مدت مأموریت موفق شد، تعداد ‌٦٠ فروند یگان نظامی در ‌١٦٤٠ مرتبه و ‌٩٦٣ فروند یگان‌های غیر نظامی را رهگیری کرده و اقدام به برقراری تماس رادیویی و مانیتورینگ تعداد ‌٣٤ فروند یگان‌های تجاری و نفتکش خودی کند.

/212 212

کد خبر 177420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =