- امیر افشین خواجهفرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، گفت: پرواز بالگشایی هواپیمای سیمرغ بعد از خارج شدن هواپیما از کارخانه در سال پیش و انجام تستهای استاندارد زمینی انجام شد.وی با بیان اینکه این پرواز موفقیتآمیز بود، افزود: پس از انجام پرواز هواپیمای سیمرغ اطلاعات توسط گروه پروازی و تیم فنی رصد پرواز بازخوانی شد که به حمدالله تأییدکننده موفقیت این پرواز بود.
- مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به مدت ۲۰ دقیقهای پرواز بالگشایی اظهار کرد: این پرواز شامل استاندارهایی همانند نبستن ارابه فرود هواپیما و سرعت و ارتفاع مشخص است که با موفقیت پشت سر گذاشته شد. در جمهوری اسلامی ایران برنامه ساخت هواپیمای مسافربری و به موازات آن ساخت هواپیمای ترابری سیمرغ در دستورکار است.
- وی ادامه داد: در این طرح به دنبال یک هواپیمای ترابری سبک بودیم که حدود ۸ سال مراحل طراحی، تولید و انجام تستهای آن به طول انجامید و بعد از تست بالگشایی باید با همکاری سازمان سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال گرفتن صلاحیت پروازی این هواپیما باشیم.
- امیر خواجهفرد با بیان اینکه براساس مطالعات راهبردی، جمهوری اسلامی ایران به ۱۰۰ الی ۱۵۰ عدد هواپیمای ترابری نیاز دارد، عنوان کرد: ساخت دومین فروند از این هواپیما در دستورکار است که پیشرفت ۳۰ الی ۳۵ درصدی داشته است.مدیرعامل سازمان صنایع هوایی درباره کاربری این هواپیما، گفت: این هواپیما میتواند ۵۲ سرباز یا ۳۲ چتر باز را حمل کند و یا با ۲۴ تخت به عنوان آمبولانس هوایی استفاده شود.
بیشتر بخوانید:
-
تصاویر از «فرود» سه فروند جنگنده «سوخو ٣۵» در «مهرآباد»راهکار چیست؟ / چالش چگونگی «آموزش» خلبانان ایرانی برای هدایت جنگندههای «سوخو ۳۵» روسی
۲۱۲۲۰
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.