تغییرات گسترده در تارای جدید ایران‌خودرو / عکس

دیجیاتو نوشت: تارا V۴ یا همان تارا سال، نسخه بهبودیافته و لوکس تارای معمولی به حساب می‌آید که در کنار دنا جوانان، بدون سروصدای زیاد رونمایی شد.

تارا V۴ تیپ اتوماتیک یا تارا V۳ دنده ای یا همان تارا سال، نسخه بهبودیافته و لوکس تارای معمولی به حساب می‌آید که در کنار دنا جوانان، به تازگی توسط ایران خودرو رونمایی شد. بسیاری از نقص‌های گزارش‌شده در مدل قبلی، در تارای جدید برطرف شده‌اند و با افزوده شدن مواردی نظیر سانروف و گیربکس شش سرعته به نسخه دنده ای، تغییرات گرافیک چراغ های غقب و افزوده شدن تجهیزات رفاهی به مدل اتوماتیک، ایران خودرو امید زیادی به فروش بالای این محصول دارد. در ادامه مهم‌ترین مشخصات تارا سال را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

گیربکس شش دنده نسخه ساده تارا سال

تارا V۴ از لحاظ ظاهری شبیه به مدل قبلی بوده و تنها تفاوت بارز آن، به بخش عقب مربوط می‌شود. در پاسخ به انتقادات فراوان، ایران خودرو گرافیک چراغ‌های عقب را تغییر داده و ظاهر مدرن‌تری به آن‌ها بخشیده است.

نمای عقب خودرو همچنین شامل آنتن باله کوسه‌ای می‌شود. بنابراین چراغ‌های عقب و آنتن باله کوسه‌ای را می‌توان وجه تمایز ظاهری تارا سال نسبت به تارا معمولی دانست. چنانچه حتی وجود قالپاق در نسخه دنده‌ای نیز همچنان به قوت خود باقیست!

تغییرات گسترده در تارای جدید ایران‌خودرو / عکس
نمای عقب تارا سال که مجهز به سنسور تشخیص حرکت پا (برای باز کردن درب صندوق عقب)‌ شده است.

مشخصات تارا سال در بخش کابین نیز بهبود یافته است. چراغ آفتاب‌گیر برای راننده، چراغ محفظه داخلی داشبورد، آینه فتوکرومیک و چراغ خوشامدگویی، تجهیزاتی هستند که در تارای جدید به چشم می‌خورند. در ضمن، طراحی پنل سانروف نیز عوض شده و جنس پارچه سقف کاذب و روکش صندلی‌ها با مدل قبلی فرق می‌کند. وجود جا عینکی روی سقف نیز یک نکته جدید و کاربردی به شمار می‌آید.

تغییرات جزئی در کنسول مرکزی نیز مشاهده می‌شود. دکمه‌های بالابر شیشه به روی دستگیره درب‌ها انتقال یافته و به جای آن‌ها، دو شیار مجزا برای قرار دادن گوشی همراه در نظر گرفته شده است. البته از جا لیوانی‌های تعبیه‌شده در زیر آرنجی ردیف عقب نمی‌توان غافل شد.

مشخصات فنی تارا سال ایران خودرو

مشخصات تارا سال در بخش فنی با تارای معمولی مطابق دارد. چرا که تمرکز اصلی ایران خودرو حین ساخت محصول جدید، افزایش امکانات و تجهیزات و همین‌طور بهبود نقص‌هایی بوده که به مدل معمولی وارد شده است. بنابراین، تارا V۴‌ همانند نسخه معمولی V۲ از پیشرانه TU۵ پلاس استفاده می‌کند که قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است. این مشخصات از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

تارا سال از لحاظ امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی، گل سرسبد ایران خودرو به حساب می‌آید. این سدان نسبتا لوکس در بخش ترمز و پایداری شامل سیستم ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی می‌شود. چهار کیسه هوا در صورت بروز حوادث رانندگی از سرنشینان جلو محافظت می‌کند.

تغییرات گسترده در تارای جدید ایران‌خودرو / عکس

سنسور پایش باد تایرها، کروز کنترل، سنسور دنده عقب، سنسور نور و باران، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، سیستم ضد سرقت، بالابرهای شیشه برقی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، نمایشگر ۷ اینچی با پشتیبانی از بلوتوث و پورت USB و همین‌طور نمایش اطلاعات گوشی همراه، سیستم تهویه مطبوع دستی، گرم‌کن برای صندلی‌های ردیف جلو، قابلیت تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سنسور تشخیص پا برای بازشان درب صندوق عقب و ... از جمله مشخصات تارا سال ایران خودرو در بخش امکانات هستند.

۵۸۵۸

کد خبر 1743273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    26 17
    واقعا گسترده بوده. امیدوارم دیگه نق نزنیم و از این همه تغییر گسترده که در صنعت خودرو سازی شاهد هستیم به شکل گسترده رضایت داشته باشیم. به شکل گسترده ای متشکرم از مدیریت محترم کلیه خودروسازی های داخل بابت تغییرات گستردشون
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    2 12
    سلام این ماشین شامل تحویلیهای فروردین بحساب میادیانه
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    1 8
    سلام این ماشین شامل تحویلیهای فروردین بحساب میادیانه
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    11 3
    من یه رانا پانوراما دارم. خودم با حدود ۱۵ میلیون تومان بهترین مانیتوربازار، دوربین عقب ، دوربین ۳۶۰ درجه ، آنتن باله کوسه ای گذاشتم روش. گارانتیش تموم بشه کیلس و ردیاب و در صندق باز کن مکانیکی هم میگذارم . خواستم بگم اگه اینها رو ایران‌خودرو روی ماشین می‌گذاشت ، غیر از کیفیت نصفه و نیمه ، قیمت دوبرابری هم روش می‌رفت !!!
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    9 6
    بیشتر از این امکانات رو با کیفیت بیشتر ، بیرون خودتون بخرید و روی خودرو نصب کنید ارزونتر هم در میاد ! مانیتورهای شرکت ایرانخودرو فاجعه است ! بیرون ماک ووکس یا وینکا مدل بالا نصب کنید متوجه میشوید ‌
  • مجید IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    7 4
    جا داره که بر روی نسخه اتوماتیک حداقل یک توربو میگذاشتن چون دنده اتوماتیک کمتر از ۱۵۰ اسب بخار قدرت خودرو هن میشه
  • حجت IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    11 8
    اگر در همه موارد به توسیه های ملت گوش کنند خوبه .برای مثال طراحی چراغ عقب تارا
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    6 10
    عالی
  • DE ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    9 1
    تو را خدا بسه دیگه اینقدر ابشن رو تارا نزارید تمام خودرو سازهای دنیا هنگ کردن ۱۴۰۰سال دیگه هم به ما نمیرسن یه کم یواشتر
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    3 2
    مشکل تارا قدرت و شتاب و سرعت کم میبایست ارتقا میدادند اینها که دردی دوا نمیکنه بهتر بود. تارا تو قدرت و سرعت فقط با پراید میشه مقایسه کرد.
  • مهدی IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    1 0
    گرانفروشهای لعنتی
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    4 0
    اینکه ایران خودرو شکل و فرم چراغ عقب را تغییر داده، خیلی خیلی بهتر شده. من هر وقت یک ماشین تارا را از پشت سر میدیدم، همیشه ناخودآگاه به یاده شکل «خرپا» که در ساختن سقف ساختمان‌ها استفاده می‌شود می‌افتادم!!! واقعا برام سئوال هست کدام نابغه طراحی خودرو این شکل زشت را برای چراغ روی صندق عقب این ماشین طراحی کرده بوده!! پ. ن: همچنین اینکه ایران خودرو بالاخره به انتقادات مردم به محصولات خود توجه کرد، قطعا امر مبارکی است.
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    2 0
    خب اصلا آدم معمولی که نمیتونه اینو بخره