معاون وزیر فرهنگ: تقویت حوزه‌های نظارت در کنار توسعه کمی و کیفی ضروری است

ایرنا نوشت: معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت حوزه‌های دیدبانی و نظارت را در کنار توسعه کمی و کیفی ضروری دانست و افزود: هر میزان نظارت این حوزه دقیق‌تر شود، تصمیم‌گیری‌ها با قدرت و شفافیت بیشتری صورت خواهد گرفت.

فرشاد مهدی پور روز سه شنبه - ۱۹ مهرماه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت عرصه تبلیغات، گفت: بخش عمده‌ای از محتوای تولید شده در جهان امروز، تبلیغاتی و آنچه در حوزه‌های محتوایی دیگر تولید می‌شود نیز جنبه تبلیغات تجاری به خود گرفته است.

وی همچنین با اشاره به روند تحولات پرشتاب بین‌المللی در عرصه فضای مجازی، از وجود بسترهای جدید، متنوع و ناشناخته در این فضا و پیشرو بودن دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی طی سال‌های اخیر، بر لزوم توسعه بیشتر فعالیت‌ها در این دفتر تاکید کرد.

پیچیدگی و ظرافت؛ دو مشخصه صنعت تبلیغات

وی ادامه داد: تبلیغات فضای مجازی و پلتفرم‌های اجتماعی امروزه به‌حدی گسترده و فراگیر شدهاند که به هر میزانی در آن حضور فعالانه داشته باشیم باز هم فضا برای فعالیت وجود دارد.

معاون وزیر فرهنگ در ادامه سخنان خود، پیچیدگی و ظرافت را دو مشخصه صنعت تبلیغات عنوان کرد و گفت: سیاست‌گذاری در این حوزه هم به همان نسبت از پیچیدگی بالایی برخوردار است که تدابیر سیاست‌گذاران هم باید همراه با ظرافت و نازک‌اندیشی صورت گیرد.

تاکید بر لزوم توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های دفتر تبلیغات

مهدی‌پور با تاکید مجدد بر لزوم توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های دفتر تبلیغات گفت: ما در ادامه راه نیازمند استقرار و پیاده‌سازی یک نظام مدیریت و برنامه‌ریزی هوشمند در این حوزه برای تقویت فعالیت‌ها هستیم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اهمیت توسعه کیفی را نسبت به کمی بیشتر دانست و بر آمایش سرزمینی و لزوم بازنگری در امور مربوط به کانون‌های آگهی و تبلیغاتی تاکید کرد.

وی تقویت حوزه‌های دیدبانی و نظارت را در کنار توسعه کمی و کیفی ضروری دانست و تصریح کرد: هر میزان نظارت در این حوزه دقیق‌تر انجام شود، تصمیم‌گیری‌ها با قدرت و شفافیت بیشتری صورت خواهد گرفت.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌ و زحمات پیشروانه‌ای که از سوی مدیرکل پیشین و مجموعه همکاران دفتر تبلیغات صورت‌گرفته، به تخصص و سوابق فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای عباس محمدیان به عنوان مدیر کل جدید این مجموعه اشاره و ابراز امیدواری کرد تا با توجه به آشنایی وی با مسائل و مشکلات این حوزه بتواند با کمک همکاران خود در این عرصه موفق باشد.

محسن حدادی، مدیر کل سابق دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز در این نشست با قدردانی از زحمات مجموعه همکاران معاونت مطبوعاتی و دفتر تبلیغات، به شرح برخی اقدامات نوآورانه طی سه سال گذشته در این دفتر پرداخت.

تاکید بر تقویت و احیای ظرفیت‌های لازم برای مقابله جنگ نابرابر تبلیغاتی

مدیرکل جدید دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز اظهار کرد: ما هم‌اکنون در یک جنگ نابرابر تبلیغاتی قرار گرفته‌ایم و برای مقابله با آن باید همه توانایی‌ها و ظرفیت‌های لازم احیاء و تقویت شود.

عباس محمدیان، در ادامه از برنامه‌ریزی برای «طرح تحول تبلیغاتِ» برای مقابله با تهاجمات تبلیغاتی دنیای غرب خبر داد و ضمن تاکید بر لزوم تلاش شبانه‌روزی خود و مجموعه همکاران دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی گفت: با توجه به اینکه در یک روال منطقی ما هر روز با یک پدیده نو در این عرصه مواجه خواهیم شد، برنامه‌های ما نیز الزاما باید از قدرت پویایی و نوشوندگی برخوردار باشند.

علیرضا ملکیان، مشاور امور پژوهشی و برنامه‌ریزی رسانه‌ای، علیرضا شیروی مدیرکل رسانه‌های خارجی، ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و جمعی از همکاران دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از جمله حاضرین در این مراسم بودند.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه - ۱۸ مهرماه ۱۴۰۱- در حکمی، عباس محمدیان را به عنوان مدیرکل جدید دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب کرد.

۵۷۵۷

کد خبر 1682737

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =