۰ نفر
۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰

ایسنا نوشت:

رژیم بحرین تعدادی از معترضانی را که در جریان اعتراضات مسالمت آمیز اخیر در این کشور دستگیر کرده بود، از زندان آزاد کرد.

مریم الخواجه از مرکز حقوق بشر بحرین روز دوشنبه 17 مرداد، 8 آگوست در گفت‌وگو با شبکه پرس‌تی‌وی اعلام کرد، حدود 147 نفر از افراد بازداشت شده، توسط رژیم آل خلیفه از زندان آزاد شدند.

براساس این گزارش، جواد فیروز و مطر مطر دو تن از نمایندگان سابق پارلمان بحرین در میان افراد آزاد شده بودند. این دو نماینده سابق در اعتراض به سرکوب تظاهرکنندگان مخالف دولت به دست عوامل رژیم آل خلیفه با حمایت عربستان سعودی، از پارلمان این کشور استعفاء داده و به دنبال آن در ماه می دستگیر شدند. همچنین محمد التاجر وکیل حقوق بشر بحرینی که در ماه آوریل بازداشت شده بود، در میان کسانی بود که از زندان آزاد شدند.

با شروع اعتراضات مردمی در بحرین در ماه فوریه، ده‌ها نفر در این کشور جان خود را از دست داده و تعداد بسیار زیادی نیز در زندان‌های رژیم آل خلیفه تحت شکنجه قرار گرفته‌اند.

الخواجه در ادامه خاطر نشان کرد، درمیان افراد آزاد شده یک نوجوان 14 ساله نیز حضور داشت.

مرکز حقوق بشر بحرین ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت بازداشت شدگان جوان، اعلام کرد که این مرکز گزارش‌هایی مبنی بر اینکه پسران جوان در سلول‌هایی همراه با زندانیان مربوط به مواد مخدر نگه داشته می‌شوند، دریافت کرده است.

بر اساس گزارش مرکز حقوق بشر بحرین، هم‌اکنون بیش از ده هزار زندانی سیاسی در بحرین وجود دارد. حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین ظاهرا اعمال یک سری اصلاحات را که توسط یک کمیته تحت حمایت دولت در نظر گرفته شده است، پذیرفته است.

بر پایه این گزارش، این کمیته آنطور که گفته می‌شود به منظور "رسیدگی به نارضایتی‌های معترضان" تشکیل شده است.

با وجود این، معترضان دولتی با ادامه برگزاری تظاهرات در بحرین، خواستار آزادی زندانیان زن و هم‌چنین کناره‌گیری پادشاه بحرین هستند.26149

کد خبر 166773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =