۶۰۰ هکتار از اراضی هفشجان شهرستان شهرکرد رفع تداخل شد

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از رفع تداخل ۶۰۰ هکتار زمین اراضی ملی به مستثنیات در پلاک هفشجان خبر داد و گفت: با این اقدام زمینه افزایش تولید بخش کشاورزی در این منطقه فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، عطاالله ابراهیمی در کمیسیون رفع تداخلات این استان افزود:یکی از وظایف جهادکشاورزی پرداختن به رفع اختلافات اراضی در زمین های کشاورزی و راضی ملی در خارج از محدوده و حریم شهرهاست که در همین راستا، پلاک هفشجان که در سالهای گذشته اختلافات زیاد ایجاد کرده بود در کمیسیون رفع تداخلات مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۰ درصد از ۲۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان در قالب قانون رفع تداخل و رفع موانع تولید مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رییس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اضافه شدن ۶۰۰ هکتار به مجموع مستثنیات پلاک هفشجان خبر داد و گفت: با این اقدام زمینه توسعه شهرک صنعتی هفشجان فراهم شد و با اضافه شدن ۶۰۰ هکتار به شکل قانونی به مستثنیات مردم زمینه تولید کشاورزی فراهم شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: از ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار پلاک هفشجان، سه هزار و ۴۰۰ هکتار غیرملی تعیین شده است.

علی اصغر سلیمان افزود: پلاک هفشجان از سالهای قبل به عنوان مورد اختلاف مطرح بوده و پرمشغله بوده است و تاکنون چند جلسه برگزار شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس تصمیم جدید نقشه‌های پلاک هفشجان اصلاح می‌شود تا مردم از مزایای صدور ثبت اسناد بهره‌مند شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1625439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =