رونمایی از طرح جهاد فناوری شهید فخری زاده در بام ایران

آیین رونمایی از طرح جهاد فناوری شهید فخری زاده و انعقاد تفاهم همکاری بین سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، در راستای تحقق شعار سال و تحقق سند اعتلای بسیج و نقشه بسیج علمی کشور، آیین ابلاغ برنامه های اجرایی 1401بسیج و طرح جهاد فناوری(شهید فخری زاده) و انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری برای مهارت آموزی 10هزار نفر از بسیجیان استان، در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

مسئول سازمان علمی پژوهشی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این جلسه گفت: اصل تفاهم نامه برای حمایت مادی و معنوی از اختراع، ایده و خلاقیت بسیجیان است و در هر نقطه ای از استان چهارمحال و بختیاری، پایگاه های مقاومت بسیج برای ثبت نام متقاضیان آماده هستند.

سرهنگ تجویدی افزود: 4رشته دانش بنیان، استارت آپ، ثبت اختراع و امکان سنجی طرح و همچنین تشکیل تیم ها و هسته های فناور، زمینه ای برای بروز و ظهور شرکت های دانش بنیان در سطح استان می شود.

سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم در این مراسم گفت: در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال بعنوان«تولید دانش بنیان اشتغال آفرین» با تفاهم نامه همکاری مجموعه علمی پژوهشی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با عزیزان پارک علم و فناوری به دنبال این هستیم که هر پایگاه یک مجموعه دانش بنیان و یک سنگر علمی داشته باشد.

سردار اکبری با اشاره به برگزاری کنگره ملی 10هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری افزود: بر اساس این تفاهم نامه به 1250 نفر از بسیجیان به مدت 10هزار ساعت آموزش داده می شود که این طرح در نوع خود در بین استانهای کشور بی نظیر است.

وی ادامه داد: این طرح جهادی به نام شهید بزرگوار «شهید فخری زاده» مزین است و بعنوان یک طرح نوین در استان چهارمحال و بختیاری قابل تعمیم به استانهای دیگر می باشد که در راستای تحقق شعار سال و هم در بحث علم و فن آوری یکی از ضرورت ها و نیازهای اصلی کشور می باشد.

سردار اکبری تصریح کرد: عزیزان بسیجی و نخبگان و مخترعین بسیار خوب در استان چهارمحال و بختیاری تلاش های بسیار ارزشمندی داشتند که عزیزان مجموعه پارک علم و فن آوری استان هم قول حمایت دادند و امیدواریم ان شاءالله از برکات حضور ریاست محترم جمهوری به چهارمحال و بختیاری هم بتوانیم برای رشد و نمو خلاقیت های علمی و فن آورانه در استان پشتیبانی بگیریم.

دکتر اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: با توجه به شعار سال توسط مقام معظم رهبری و وظایفی که ما در حوزه پارک علم و فناوری داریم، در جهت تحقق شعار باید از اقشار و لایه های مختلف اجتماع در جهت توانمندسازی و فرهنگ دانش بنیان و کارآفرینی حمایت کنیم.

دکتر پیرعلی افزود: از آنجایی که پایگاه های مقاومت بسیج از لحاظ تعداد و نفوذی که در همه اقشار جامعه دارند، در دورترین نقاط استان هم می توانند کمک نمایند، در قالب طرح فن آوری این بحث تفاهم نامه را انعقاد کردیم که هم شناسایی و هم سازماندهی باشد و هم بتوانیم در قالب این طرح برگزاری ایده شوهایی داشته باشیم و افراد نخبه و صاحب ایده را شناسایی کنیم و آموزش دهیم و ظرف چند ماه بتوانیم نسبت به توانمندی و جداکردن ایده هایی که نوآوری داشته باشند در قالب پایان طرح، تحت عنوان حمایت از فن آوری و نخبه پروری به مراکز رشد معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: دو هدف از انعقاد این تفاهم نامه داریم که یکی بحث فرهنگ سازی است که خیلی می تواند کمک کند در شناسایی افراد نخبه و ایده محور و بتوانیم طرح هایی که قابلیت تجاری سازی دارند و قابل نوآوری هستند و می توانند نمونه سازی کنند را مورد حمایت قرار دهیم و در مرکز رشد و پارک علم و فناوری مستقر نماییم.

گفتنی است در این جلسه ضمن ابلاغ برنامه های اجرایی بسیج علمی پژوهشی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام از طرح جهاد فناوری شهید فخری زاده رونمایی شد و تفاهم نامه همکاری بین سپاه استان و پارک علم و فناوری به امضای سردار علی محمد اکبری و دکتر اسماعیل پیرعلی رسید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1625385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =