توافق آمریکا و اسرائیل درباره ایران

فارس نوشت: مشاوران امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بعد از دیدار در فلسطین اشغالی بیانیه‌ای منتشر کرده و به تکرار اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران پرداختند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای تحت عنوان بیانیه مشترک در خصوص نشست گروه مشورتی استراتژیک آمریکا و اسرائیل به بیان ادعاهای ضد ایرانی پرداخت و اعلام کرد که واشنگتن و تل‌آویو توافق کرده‌اند که برنامه هسته‌ای به سرعت در حال پیشرفت ایران یک "تهدید جدی" برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

در بیانیه کاخ سفید گفته شده که هیأت‌های ایالات متحده و اسرائیل در این نشست شامل مقامات ارشد دو طرف در حوزه‌های سیاست خارجی، نظامی و اطلاعاتی بوده است. 

به گفته کاخ سفید، هم واشنگتن و هم تل‌آویو با تمام جنبه‌های تهدیدی که ادعا شده از سوی ایران ایجاد می‌شود، مواجهند که طبق این ادعا نه تنها شامل برنامه هسته‌ای ایران، بلکه "فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و حمایت از گروه‌های نیابتی تروریست" می‌شود.

این ادعاها پس از دیدار «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا و «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، منتشر شده که در آن دو مقام درباره نگرانی‌های خود در رابطه با ایران گفت‌وگو کردند.

کاخ سفید با تکرار اتهامات همیشگی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، افزود: مقامات تأیید کردند که ایالات متحده و اسرائیل در عزم خود برای اطمینان از اینکه ایران هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نمی‌کند، همسو هستند.

طبق این بیانیه، هر دو طرف در مورد راه پیش‌رو تبادل نظر کردند و بر ادامه گفت وگو در مورد امنیت منطقه توافق کردند.

بنابر اعلام کاخ سفید، دو هیأت همچنین در مورد همکاری‌های دوجانبه در خصوص موضوعات راهبردی مهم برای کل منطقه گفت‌وگو کردند و سالیوان بر تعهد محکم ایالات متحده به امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد. 

به نوشته خبرگزاری «رویترز» سفر ۳۰ ساعته جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید به فلسطین اشغالی چند روز قبل از کریسمس، در بحبوحه نگرانی‌های جهانی جدید در مورد همه‌گیری کرونا، نشان دهنده وجود نوعی فوریت در واشنگتن برای تقویت اتحاد دیرینه است.

بنت در توییتی درباره دیدار امروز (چهارشنبه) خود با سالیوان نوشت که مذاکرات سازنده و شامل "تهدید فزاینده ایران" و مذاکرات تهران با قدرت‌های جهانی در وین بوده است.

طبق گزارش رویترز، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که ایالات متحده و تل‌آویو در یک نقطه بحرانی در مورد مسائل مختلف امنیتی قرار دارند و باید یک راهبرد مشترک را توسعه دهند.

در ادامه دیدارهای مقام‌های رژیم صهیونیستی با مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن در سفر او به فلسطین اشغالی، نفر دوم کابینه این رژیم هم با این مقام ارشد آمریکایی دیدار کرد. «یائیر لاپید»  وزیر خارجه و نخست‌وزیر گردشی رژیم صهیونیستی در صفحه توییتر خود ضمن انتشار عکسی از دیدار روز چهارشنبه با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره این دیدار توضیحاتی ارائه داد.

سالیوان روز سه‌شنبه (دیروز) برای دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی و رایزنی درباره موضوعات مورد علاقه دو طرف از قبیل ایران وارد فلسطین اشغالی شد و با «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ رژیم صهیونیستی هم دیدار دوجانبه داشت.

مقامات رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر و با از سرگیری مذاکرات در وین به سیاه‌نمایی درباره ایران در جامعه جهانی با هدف از مسیر خارج کردن مذاکرات پرداخته‌اند و پیش‌تر «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم با درخواست از آمریکا برای متوقف کردن پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد تهران در مذاکرات وین جدی نیست.

311311

کد خبر 1585318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین حسینی IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    39 85
    نابودی اسراییل وعده الهیه وخداوند هرگز خلف وعده نمیکند
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      26 8
      ببین اسراییل عددی نیست از داخل کشور زیر چرخ توافق سنگ میاندازن اسراییل هم خوشحال میشه با احیای برجام اسراییل خودبخود حذف میشه الکی نیست چوب لای چرخ میزاره!!!!! مردم زیر گرانی کمرشون شکسته کجای کاری؟؟؟؟
  • سرباز ایران IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    43 67
    چقدر نوشابه برای هم باز میکنند. فکر میکنن داخل ایران کسی برای این حرفها تره خورد می‌کنه
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    38 90
    مرگ بر امریکا و اسراییل نه شرقی. نه غربی جمهوری اسلامی
  • مجید IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    23 38
    یعنی اینام میخوان مثل ترامپ که فرمونو داد دست نتانیاهو اینکارو تکرار کنن ولی میدونن ترامپ تا آخره این راهو رفتو سوخت حالام داره به نتانیاهو میگه خائن نامرد پس پلتیکه در آخرم حاضر میشن کلی امتیاز بدن که باخاورمیانه اتمی روبرو نشن چون آخره باخته براشون
    • Ali IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      22 10
      به همین خیال باش که بهت امتیاز بدن
  • رضا IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    17 57
    ایران در مذاکرات جدی نیست اما آمریکا و اسرائیل خیلی جدی هستند و از ایران میخوان هرچی که میگن بگه بروی چشم
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      23 8
      وقتی خود آمریکا هم اعتراف می کند رفع همه تحریم ها و بخصوص راستی آزمائی ها اگر شدنی هم باشد سخت و زمانبر است پس چطور اینقدر عجله دارند ؟!!!! اینها بازی های سیاسی است ، می خواهند هیئت ایرانی را دچار سردرگمی کنندتا مثل دفعه پیش نفهمند زیر چه چیزهائی را امضا می کنند .آنها که قرار نیست به مردم و آیندگان ایران جواب بدهند !
  • قاسم IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    32 20
    البته منظور از امنیت منطقه ، امنیت اسرائیل است . آمریکا و اسرائیل دلشان به حال منطقه و جهان نسوخته ، نمی‌سوزد و نخواهد سوخت
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    53 74
    آمریکا با اسرائیل باهم غلط میکنن اصلا به اونا چه ربطی داره که قدرت ایران داره زیاد میشه
    • فرزند ایران IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      31 41
      آنهایی که منفی دادن یا بز دلند یا شیطان پرست وطن فروش.
    • ایرانی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      25 46
      وای به حال اونایی که منفی دادن - شما همون هایی هستید که اگر موقعیتش پیش بیاد اختلاس میکنید و الفرار -
  • AA IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    24 15
    جیک و پیک به توافق رسیدند که کجاست سوراخ موش
  • ارش‌ایرانی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    37 50
    اسراییل‌وامریکا‌باید‌محو‌شوند
  • Mr.Mohammadreza Shoorni IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    36 44
    باسلام آمریکا واسرائیل خیلی بیجا کردندپیشرفت ایران درزمینه هسته ای تهدیدقلمدادکردنداونا بفکرملت خدازده خودشون باشن ،مملکت ایران صاحب هشیارومصمم داره؛ بیاری خداواصحابش ایران وملت روزبروزروبه رشد وآبادانی وآینده روشن گام برمیدارن،انشالله..
  • مجید IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    54 35
    چرا بمب های اتمی آمریکا و اسرائیل تهدیدی برای جهان نیست اما استفاده انرژی هسته ای ایران تهدید است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • دیپلمات رزمی سیاسی نیروی مقاومت اسلامی پیروز IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    39 37
    اخطار به مقامات امریکایی،تنها راهتان جمع کردن غده سرطانی رژیم جعلی و تروریستی اسراییل از اراضی اشغالی فلسطینیان از منطقه است راه دیگری ندارید جز اینکه مثل بچه ادم به قوانین بین المللی احترام و عمل کنید تا از ابر قدرتی بزیرتان نکشیم .
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    32 31
    اقا تورا خدا مرگ یه بار شیون یه بار بسازیدبمب اتم را هرچه باد ا باد
    • زهرا IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      21 13
      با سلام ما نیاز به بمب اتم نداریم فقط از هسته ای صلح آمیز می خواهیم استفاده کنیم این حق مسلم ماست
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      21 9
      خوشگل بمب اتم ساختن سروقتش رو میکنن اصلا عجله نکن
  • قلی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    27 7
    هر بلایی دوست دارن سر ما میارن گناه ما چیه تحریم فقط قشر ضعیف زجر میکشن پس چرا منت از آمریکا میکشیم یکباره بگین بمب اتم ساختیم هم ما راحت بشیم هم خودتون
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    13 27
    نگرانی انها فقط اینه که کشور عزیزمان ایران داره به لطف خدا تبدیل به ابر قدرت میشه
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      35 4
      ایران تا وسطای حکومت فتحعلی شاه ابرقدرت بوده...از اون به بعد دیگه خاک بر سر شد
  • من IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    8 20
    آخه اسرائیل هم آدمه که باهم به توافق هم برسید؟ خاک بر سر آمریکا که با اسرائیل ریشه در آب مشورت میکند
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    7 15
    مااهم توپ میندازیم درزمین امریکا انها ازتوافق خارج شدند اگر من جای دولت بودم همان سال اول بمب میساختم میزدم توسر امریکا...
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    3 14
    بالاخره اسرائیل مستعمره آمریکاست یا برعکس اینهمه تعارف میکنن بهم بفرما شما کاسه از اش داغ ترید
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    25 8
    آقا این تیتر ها را بزارید کنار بزارید در کوزه تا نم نده اسراییل کثیف کیلو چنده مگه آمریکا شعور نداره بیاد با اونا مچ بشه هر چه زودتر توافق را تموم کنید مردم ِآخر خط رسیده اند الان وقت دلار ۳۰ هزار هست؟!!!!، دلار باید زیر ده هزار تومن ببرید دارو ۲۰۰ درصد گرون کردن به بهانه حذف ارز ۴۲۰۰ تومنی!!!! پس این کشور باسواد نیست ؟؟؟؟ با انصاف نیس؟؟؟ آقا جمع کنید قسم به جان عزیزتان توافق را امضا کنید !!!!! معطلی برجام و توافق نشدن فقط به ضرر مردم ایران هست !!! مردم اونها در رفاه هستند ، مثل کشور ما رانت و دلال بازی نیست ، تازه مردم ما از خدا میترسن ،!، نمیترسیدن چی میشد؟؟؟؟ تموم کنید مردم گرسنه هست ارز۴۲۰۰ دست نزنید.حذف بشه گدایی میافتیم بعدش خدا داند چی پیش بیاد!!!! بنزین دست نزنید مردم یارانه نمیخواهند فقط کاهش قیمت
  • سید‌هادی IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    7 27
    دولتی.که.خدا.و.حجت.خدا.ومردم.پشتبانش.باشند. پیروزی.با.همان.دولت.است..
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    10 16
    یک بار برای همیشه بایس ب هر قیمتی شده صدای صحیونیست را خاموش کرد و این منطقه را ب صلح و پیشرفت و شادمانی برگرداند ارسال ۴۷میلادی تا ب امروز این پوزیه آتش نشان یعنی کشور جعلی اسراعیل این منطقه را ب سیاهی و تباهی کشانده است بساطش باید جمع شود راه دومی هم وجود ندارد
  • جانباز IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    15 2
    به مسئولین چیزی نمیشود فشار و بدبختی اش نصیب مردم ایران است
  • محمد رضا IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    4 0
    شیطان بزرگ بدون تکون بخوری حزب الله اسرائیل رو محو می کنه خودت هم که عددی نیستی
  • عاشق وطن IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    2 1
    از کامنتها فهمیدم چقد امریکا و رژیم اشغالگر خاطر خواه دارن تو ایران بابا شماها دست شیطان رو هم از پشت بستید معلومه با تحریم خیلی جیبتون پر پول شده ک دلتون نمیاد یکی حرفی هم بشون بزنه