فیلمنامه فیلم «از نفس افتاده» اثر ژان لوک گدار به زودی توسط انتشارات نیلوفر منتشر می شود.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «از نفس افتاده» که توسط ونداد الوندی پور ترجمه شده علاوه بر فیلمنامه در بردارنده طرح اصلی «از نفس افتاده» نوشته فرانسوا تروفو، چند مصاحبه با ژان لوک گدار درباره این فیلم و چند نقد از نشریاتی مانند لوموند، نیویورک تایمز، سایت اند ساند و... است.

«از نفس افتاده» محصول 1960 و روایتگر داستان یک دزد و معشوقه اش است. نقشهای اصلی این فیلم را ژان پل بلموندو و جین سیبرگ بازی می کنند. داستان فیلم از این قرار است که میشل پوکارد که از زندان فرار کرده است در اثر حادثه‌ای یک پلیس را به قتل می رساند و به همین دلیل تحت تعقیب قرار گرفته است. اما میشل فارغ از این موضوع به دنبال برقراری رابطه عاشقانه با روزنامه نگاری جوان به نام پاتریسیا است. میشل با کمک یکی از دوستانش قصد فرار از فرانسه را دارد، اما پاتریسیا میشل را به پلیس لو می‌دهد، چون که فکر می‌کند زیاد عاشق میشل نیست...

این فیلم با فاصله گرفتن از قواعد متعارف سینمای کلاسیک، نام خود را به عنوان اثری آوانگارد و معرف نوع جدیدی از سینما مطرح کرد و به الگویی برای فیلمسازان نوگرای آینده تبدیل شد.

ونداد الوندی پور پیش از این، فیلمنامه «دلیجان» (نشر نی،1388) را ترجمه کرده بود و انتشارات نیلوفر هم اکنون رمان «عروس سیاه پوش»، نوشته ویلیام آیریش را با ترجمه او در دست انتشار دارد.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =