۰ نفر
۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۵

فارس نوشت:

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر عدم حمایت کشورش از قطعنامه در مورد سوریه، یادآور شد که تصویب قطعنامه‌ای در حمایت از یکی از طرفین مناقشات داخلی کشورها، مغایر با اصول سازمان ملل است.

به گزارش روزنامه «گازیه تا»، "سرگئی لاوروف " وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که این کشور مخالف تصویب قطعنامه در مورد سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

لاوروف گفت: ما بر این عقیده هستیم که لازم است تا روی حمایت از اصل توافق و آشتی ملی و بر نقش سازنده کشورهای همسایه در حل و فصل مشکلات بوجود آمده در سوریه تاکید شود، ‌نه آنکه قطعنامه جدیدی در شورای امنیت تصویب شود که به جانبداری از یک طرف مناقشات داخلی در این کشور بپردازد. چنین برخوردی در مغایرت با اصول سازمان ملل است.

نظریه تصویب قطعنامه‌ای در مورد سوریه روز دوشنبه از سوی "آلن ژوپه " وزیر امور خارجه فرانسه بعد از مذاکراتش با "هیلاری کلینتون " وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن مطرح شد. وی اعلام کرد: اکنون زمان آن رسیده تا به ابتکارعمل دست زده و پیش نویس قطعنامه‌ای در مورد اوضاع سوریه به شورای امنیت ارائه دهیم.

وزیر امور خارجه روسیه پیش از این هم از آمریکا و کشورهای اروپایی بخاطر حمایت از حرکت‌های ضد دولتی در سوریه انتقاد کرده بود.

لاوروف گفته بود: علائم ارسال شده برای مخالفان در سوریه در خصوص حمایت غرب از آنها در جهت منافع این کشور نبوده و حل مشکلات کنونی کمکی نخواهد کرد، همانطور که در لیبی شاهد هستیم چنین موضع‌گیری نتیجه‌ای در پی نداشته است.

وی تاکید کرد: چنین اقدامی نادرست و خطرناک است و من امیدوارم که تجربه تلخ لیبی در مورد سوریه تکرار نشود.

مقامات روسی بارها از کشورهای غربی بخاطر تلاش برای دخالت در امور داخلی سوریه انتقاد کرده‌اند. "دمیتری میدویدیف " رئیس‌جمهوری روسیه در اواخر ماه مه اعلام کرده بود که اقدامات کنونی ائتلاف بین‌المللی در لیبی ثابت کرده است که قطعنامه‌های شورای امنیت را می‌توان به راحتی دستکاری کرد.26151

کد خبر 155971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =