دستگاه‌های اداری و بانک‌ها موانع پیش روی تولید را بردارند

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دستگاه‌های اداری و بانک‌ها همه تلاش خود را در سال جاری برای حمایت از اشتغال ورفع موانع پیش‌روی تولید به کار گیرند.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی کریم یاوری  در بازدید از واحد تولیدی و صنعتی گداختار اراک افزود: رهبر معظم انقلاب امسال را به دلیل اهمیت موضوع به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری کردند و در این راستا همه تکلیف دارند و باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند.
 وی بیان کرد: شرکت گداختار اراک در طول ۲ تا سه سال گذشته با مشکلات زیاد مالی و بانکی همراه بود اما امروز به جایی رسیده که ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم در آن فعالیت دارند.
 مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تولیدات دانش‌بنیان این شرکت در راستای خدمت به صنعت نفت و سایر صنایع کشور است و کسب این توفیقات مایه افتخار است.
 یاوری اظهار داشت: مدیران ارشد و مسئولان استان مرکزی در راستای گره‌گشایی از واحدهای تولیدی و مشکل‌دار قدم‌های بلندی برداشته‌اند که امید است این تلاش‌ها در سال جاری مضاعف‌تر شود.
 وی تاکید کرد: حفظ یک شغل برای یک نفر نیست و یک شغل برای چندین نفر نان آوری در پی دارد و حفظ اشتغال واحدهای تولیدی و توسعه اشتغال در کشور باید با جدیت دنبال شود.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این بازدید گفت: استان مرکزی در طول سال‌های گذشته با بحران‌ها و مشکلات گسترده کارگری همراه بود اما با تلاش‌های و پیگیری‌های شبانه‌روزی، هم‌اکنون واحد بحرانی و خط قرمز در این استان وجود ندارد.
 « محمدتقی آبایی هزاوه» افزود: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی ایران است و در این استان بالغ بر سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک وجود دارد.
 وی بیان کرد: واحدهای دارای معوق استان مرکزی از ۲۷ واحد در پایان سال ۹۸ به ۱۷ واحد در پایان سال ۹۹ رسید که بیانگر کاهش ۳۳ درصدی است.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تعداد کارگران دارای حقوق معوق این استان نیز از یک‌هزار و ۳۸۷ نفر به ۵۳۵ نفر رسیده که بیانگر کاهش ۶۳ درصدی است.
 آبایی هزاوه عنوان کرد: کاهش مشکلات کارگری و واحدهای تولیدی و صنعتی استان مرکزی در سخت‌ترین شرایط اقتصادی صورت گرفته و کاهش هرچه بیشتری این مشکلات در دستور کار جدی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =