۹۶درصد اظهارنامه‌های مالیاتی بدون رسیدگی پذیرش شد

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در راستای اختیار حاصل از تبصره ماده۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات بیش از ۹۶درصد از صاحبان مشاغل استان بدون رسیدگی قطعی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سعید حوائج، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر نظام مالیاتی به سمت حذف کامل شیوه ‎ علی الراس و مالیات ستانی براساس اطلاعات دقیق و رسیدگی براساس اسناد و مدارک در حرکت است.

او اعتماد آفرینی در جامعه و تعامل با مودیان را اصلی ترین سیاست دستگاه مالیاتی عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا، یکی از جهت گیری های اساسی نظام مالیاتی، تعامل و تفاهم با مودیان است. بر همین اساس، به منظورتکریم و جلب رضایت مودیان مالیاتی وگسترش فرهنگ خود اظهاری، امسال بیش از ۹۶درصد اظهارنامه های مالیاتی براساس اظهارات مودی و بدون رسیدگی عینا مورد پذیرش قرار گرفت که شامل بیش از ۲۶هزار پرونده مالیاتی می شود.

حوائج افزود: براساس این رویکرد، اصل بر راستگویی مودیان است و اعتماد به مردم در دستور کار ما قرار گرفته است.

او خاطرنشان کرد: اجرای مطلوب توافق براساس تبصره ماده۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم، علاوه بر افزایش رضایت عمومی وترغیب و تشویق مودیان به خوداظهاری داوطلبانه، زمان کافی در ادامه سال برای بررسی و شناسایی پرونده های بزرگ و فعالیت مکتوم را برای همکاران مالیاتی فراهم می کند. با این سیاست راهبردی، بخش زیادی از انرژی و فرصت همکاران ما آزاد می‌شود تا در بخش‌های دیگر خصوصا فرار مالیاتی و موارد اجتناب از پرداخت مالیات تمرکز کنیم و این‌گونه افراد را شناسایی کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین همچنین با بیان اینکه صدور حداکثری اوراق قطعی، موجب افزایش کیفیت حسابرسی مالیاتی و کاهش زمان قطعیت پرونده های مالیاتی می شود، گفت: اگرخود اظهاری و فرهنگ پرداخت مالیات بین مودیان رواج یابد، شاهد مواردی از جمله کاهش فرار مالیاتی، افزایش اعتماد و رضایت مندی مودیان و افزایش عدالت مالیاتی هستیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1477422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =