ضرورت شفاف سازی در حوزه مالیات

استاندار قزوین گفت: شفاف سازی در حوزه مالیات بسیار مهم است و اگر مردم بدانند مالیاتشان در چه راهی هزینه می‌شود، با رغبت بیشتری مالیات پرداخت می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره امور مالیاتی استان قزوین اظهار کرد: پرداخت صحیح مالیات از مهمترین عوامل رشد و توسعه هر جامعه‌ای محسوب شده و موجب رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی، افزایش خدمات و عمران و آبادانی کشور می‌شود.
به گفته او، دولت برای انجام وظایف و تعهدات خود به منابع مالیاتی نیاز دارد و در این رابطه مالیات یکی از اهرم‌های مهم اجرایی در برنامه‌ها پیش‌بینی شده است.
جمالی‌پور، شفاف سازی در حوزه مالیات را بسیار حساس و مهم دانست و اظهار کرد: هر قدر مردم را بتوانیم در کنار خود داشته باشیم و اینکه آنان بدانند مالیاتشان در چه راهی هزینه می‌شود، ضمن آنکه حساسیت‌ها نسبت به حوزه مالیاتی کاهش پیدا می‌کند، افراد حقیقی و حقوقی مشارکت و رغبت بیشتری را در حوزه پرداخت مالیات دارند.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه با فرهنگ سازی‌های صورت گرفته در بخش دریافت مالیات، شاهد افزایش میزان رضایت شهروندان منطقه هستیم و ایجاد رضایت مردم نیز برای مدیریت عالی استان بسیار مهم و حیاتی است.
سعید حوائج، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین هم در این نشست سیاست مهم اداره کل را بر اساس تعامل موثر با مودیان و تکریم ارباب رجوع دانست و افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته زیرساخت‌های طرح مالیاتی به روزرسانی شده تا جایی که روز به روز شاهد افزایش اعتماد مردم در این حوزه هستیم.
او ادامه داد: با اجرای کامل این طرح شاهد بهبود روش های تشخیص و وصول مالیات ، کاهش فرار مالیاتی، رفع تبعیض و کاهش هزینه های وصول درآمدهای مالیاتی کشور هستیم.
حوائج ضمن ارائه گزارش جامع از عملکرد اداره کل، افزود: میزان پرداختی به شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان قزوین در سه ماه نخست امسال از محل ارزش افزوده بیش از ۵۰۰میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: سهم پرداختی‌های سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به شهرداری‌، فرمانداری و دهیاری‌های استان از محل مالیات برارزش افزوده ۶۱درصد افزایش یافته است.
این مقام مسئول مالیات را از درآمدهای پایدار جوامع دانست و تاکید کرد: بدون شک با هزینه کرد مالیات در بخش‌های مختلف اجتماعی و خدماتی مانند ورزش، سلامت و انواع خدمات شهری می‌توان در راستای تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی گام‌های موثرتری را برداشت.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1408372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =