جلب رضایت مودیان الویت اداره مالیات استان قزوین

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: وصول عادلانه مالیات و جلب رضایت مودیان رویکرد اصلی اداره کل است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سعید حوائج، مدیرکل امور مالیاتی استان در نشست با لطف الله سیاهکلی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مبنای عملکرد ما در اداره کل امور مالیاتی استان بر پایه وصول عادلانه مالیات و تعامل است. امور مالیاتی استان همواره تلاش دارد ضمن تکریم مودیان، اهداف و برنامه های سازمان را با رعایت عدالت و انصاف محقق سازد.
او بیان کرد: امور مالیاتی استان در یک سال اخیر کمترین شکایت ۲۵۱مکرر را در کشور داشته ، از نظر کیفی نیز وضعیت رسیدگی‌ها در امور مالیاتی بالاست و کمترین شکایت و نارضایتی را داریم. بیش از ۹۹درصد اشخاص حقیقی از خدمات امور مالیاتی استان رضایت دارند که برای ما بسیار ارزشمند است.
حوائج با اشاره به عملیاتی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی در استان یادآور شد: در اجرای مالیات هوشمند در کشور پیشرو هستیم و در مسیر اجرای نظام جامع مالیاتی در جایگاه خوبی قرار داریم. با اجرای طرح ابلاغ الکترونیک مودیان می توانند بدون مراجعه به واحدهای مالیاتی در کوتاه ترین زمان ممکن اوراق مالیاتی خود را مشاهده نمایند. بنابراین با اجرای این طرح در شرایط حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا مراجعات مودیان کاهش می باید که خود در جلب رضایت مودیان محترم حائز اهمیت است.
او اظهار کرد: شرایط پذیرش عملکرد اظهارنامه مودیان برای عملکرد ۱۳۹۸ مطابق ماده ۹۷تغییر کرده و با اجرای ماده مذکور بنای تعیین درآمد مشمول مالیات صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی، اظهارنامه مالیاتی خواهد بود که مودیان موصوف با رعایت مقررات مربوط تنظیم و در موعد مقرر ارائه کرده و براساس معیارهای موتور ریسک سامانه سنیم موردبررسی قرار می گیرد. در این مرحله با تکمیل پایگاه داده ها حرکتی تازه به سوی شفاف سازی مالیات ها از طریق سیستم های مکانیزه که مبتنی بررعایت عدالت و تکیه براطلاعات وتکریم ارباب رجوع می باشد شکل می گیرد.
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تاکید کرد: نظام مالیاتی کشوردر مرحله گذار از روش سنتی به مکانیزه است، مردم استان قزوین از فرهنگ مالیاتی بالای برخوردار هستند و در اجرای طرح ها ما را همراهی می کنند.
این مقام مسئول در پایان با اشاره به معافیت مالیاتی شهرک کاسپین اظهار کرد: باتصویب هیئت وزیران و بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، صنایع جدید الاحداث مستقر در شهرک صنعتی کاسپین مشمول استفاده از نرخ صفر مالیاتی موضوع ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم شدند. 
مدیرکل امور مالیاتی قزوین بیان کرد: این مصوبه مورد حمایت و پیگیری امور مالیاتی استان بوده و خوشحال هستیم در سال جهش تولید شرکت های واقع در شهرک صنعتی کاسپین استان قزوین می‌تواند از مزایای آن بهره مند شوند. این مصوبه شرایط جذب سرمایه گذار و رونق تولید در استان را فراهم می کند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1402216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =