واحد مرکزی خبر نوشت:

به اعتقاد کارشناسان خطر بحران هسته ای ژاپن بیشتر از خطر ناشی از انفجار هسته ای چرنوبیل است. شبکه تی وی پنج فرانسه گزارش داد: با اینکه بحران هسته ای ژاپن پس از چهار هفته به پایان نرسیده است اما خبرهای خوبی از این کشور به گوش می رسد.

تلاش های تکنیسین های نیروگاه اتمی فوکوشیما به نتیجه رسیده است و آنها موفق شده اند جلوی نشت آبی را که به شدت رادیو اکتیو است بگیرند. تا قبل از موفقیت ژاپنی ها، هر ساعت هفت تن آب به شدت آلوده به رادیو اکتیو وارد اقیانوس می شد.

با این حال این تکنسین ها باید در جبهه دیگری که همان رآکتور شماره یک است مبارزه کنند زیرا هر لحظه احتمال انفجار این رآکتور وجود دارد. اما خطر انتشار آلودگی همچنان وجود دارد و این احتمال وجود دارد که کشورهای اطراف ژاپن به طور مستقیم یا غیر مستقیم آلوده شوند. هند اولین کشوری است که واردات مواد غذایی از ژاپن را به مدت سه ماه ممنوع اعلام کرد. کارشناسان معتقدند خطر بحران هسته ای ژاپن بیشتر از خطر ناشی از انفجار هسته ای چرنوبیل است. در حال حاضر رآکتور شماره یک نیروگاه فوکوشیما در بطن دلمشغولی های ژاپنی ها قرار دارد. قرار است برای جلوگیری از وقوع انفجار ناشی از انباشت هیدروژن در این رآکتور از تزریق ازت استفاده شود.

/56

کد خبر 141429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =