تولید بالغ بر  ۷ هزار و ۸۰۰ تن  گیلاس و آلبالو در استان لرستان

مدیرباغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اعلام این خبر افزود : سطح زیر کشت باغات گیلاس در استان لرستان ۱۱۰۰ هکتار می‌باشد که از این مقدار ۲۵۰ هکتار نهال بوده و ۸۵۰ هکتار به مرحله باروری رسیده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، احمدوندی متوسط عملکرد تولید گیلاس در استان لرستان را ۶ و نیم تن در هکتار اعلام کرد و گفت در بعضی از باغات که باغداران به توصیه های علمی کارشناسان مراکز خدمات عمل کردند در هر هکتار بین ۱۵ تا ۲۰ تن گیلاس برداشت شده است.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی  استان لرستان میزان کل تولید گیلاس استان لرستان را ۶ هزار تن اعلام کرد.

 احمدوندی در ادامه گفت؛ سطح زیر کشت آلبالو استان لرستان ۴۵۰ هکتار می باشد که ۱۱۰ هکتار آن نهال و ۳۴۰ هکتار بارور بوده و کل تولید آلبالوی استان لرستان ۱۸۰۰ تن با متوسط عملکرد ۵ و نیم تن در هکتار است.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد؛ عمده محصول گیلاس و آلبالوی استان لرستان در شهرستان بروجرد که دارای آب و هوای معتدل و رو به سرد می باشد،  تولید شده و بیشتر به صورت تازه خوری به بازار مصرف عرضه می گردد.

 وی با اعلام اینکه سطح زیر کشت باغات استان لرستان ۴۲ هزار و ۶۰۰ هکتار با تولید ۲۸۰ هزار تن در سال میباشد به کشاورزان توصیه نمود جهت افزایش درآمد اقتصادی بیشتر و ایجاد اشتغال به جای خام‌فروشی ۱۰۰درصدی محصول  تولیدی خود نسبت به فراوری و بسته بندی آن با راه اندازی صنایع  تبدیلی و غذایی اقدام نمایند که در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان به سرمایه‌گذاران راه اندازی صنایع تبدیلی و غذایی تسهیلات لازم را اعطا می نماید و در کل سیاست وزارت جهاد کشاورزی فرآوری محصولات زراعی و باغی می باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در پایان گفت برای توسعه عملکرد پایدار ضروریست باغداران نسبت به جایگزینی ارقام تجاری و پر محصول به جای ارقام قدیمی ، رعایت بهداشت کف باغ ، مبارزه با آفات و امراض احتمالی ، تغذیه مناسب باغات جهت پایداری عملکرد در سال‌های بعد ،  هرس باغات و آبیاری به موقع  و بر اساس توصیه های فنی کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی اقدام نمایند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1402036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =