تولید ۹۹۵۰تن بذر گندم و جو در مزارع استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد با توجه به شرایط مطلوب امسال ۹۹۵۰تن بذر گندم و جو در استان تولید شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مجید اسماعیلی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در پنجمین جلسه کمیته فنی بذر استان در سال زراعی ۹۸-۹۹ با حضور کلیه شرکتهای پیمانکار و اعضا جلسه برگزار شد گفت: از این میزان بذر تولیدی ۸۱۵۰ تن بذر گندم آبی و دیم و ۱۸۰۰ تن بذر جو آبی و دیم است.
او اظهار کرد: بذرهای استاندارد تولید شده برای کشت در سال زراعی آینده بین کشاورزان توزیع می شود.
اسماعیلی به مبارزه با آفات و بیماری های گندم اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین یافته ها در مبارزه با بیماریها؛ اگر بتوان سه برگ انتهایی گندم را در مزارع کشاورزی حفظ کرد ۷۰ تا ۸۰ درصد عملکرد این محصول بهتر می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مشکل اصلی شیوع علفهای هرز در مزارع کشاورزی است که با توجه به بارندگی های اخیر بیشتر شده است.
اسماعیلی اضافه کرد: در حال حاضر مبارزه با علفهای هرز در مزارع آبی گندم در سطح  ۳۶هزار هکتار انجام شده اما در مزارع دیم رقم بسیار ناچیزی انجام شده که باید توجه ویژه ای به آن شود.

او خاطر نشان کرد: در آفت سن گندم ۴۷ هزار هکتار مبارزه با سن مادر به استان ابلاغ شده که تاکنون ۱۲ هزار هکتار در سطح مزارع کشاورزی استان انجام شده است.
این مقام مسئول بیان کرد: در بحث ثبت نام در سامانه پهنه بندی کشاورزی تاکنون مشخصات گندمکاران آبی و کلزاکاران ثبت شده اما مشخصات گندمکاران دیم هنوز تکمیل نشده که شهرستانهای تابعه باید نسبت به تکمیل و ثبت نام کشاورزان در سامانه اقدام کنند.

48

کد خبر 1384510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =