دفن ۱۸ متوفای مبتلا به کرونا در وادی رحمت تبریز/ در کانون های آلودگی تجمع نکنید

سرپرست سازمان آرامستان های شهرداری تبریز ضمن تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و شرعی در تدفین متوفیان بیماری های عفونی گفت:‌ تا روز ۲۸ اسفندماه، ۱۸ نفر از متوفیان مبتلا به کرونا در آرامستان وادی رحمت تبریز دفن شده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از امور ارتباطات، فرخ جلالی با تاکید بر لزوم عمل به توصیه های وزارت بهداشت در خصوص منع حضور در تجمعات یادآور شد: توصیه می کنیم برای جلوگیری از شیوع کرونا، زیارت اهل قبور و گلزار شهدا را به ایام دیگری موکول نماییم.
وی هشدار داد: بیماری واگیر کرونا در تبریز شیوع یافته و اگر مسایل بهداشت و سلامت را رعایت نکنیم چه بسا اوضاع از این هم بدتر شود.
جلالی شرایط فعلی را حساس و ویژه خواند و تصریح کرد: در این وضعیت به تمام خانواده های محترم متوفی توصیه می کنیم از حضور بیش از ۱۵ نفر برای تشییع و تدفین عزیزان خود خودداری نمایند.
این مقام مسئول در سازمان آرامستان شهرداری تبریز هرگونه اطلاع رسانی برای حضور در تشییع جنازه و تدفین متوفیان را دور از انصاف خواند و افزود: در وضعیتی که احتمال دارد تجمع در محوطه آرامستان ها منجر به شیوع بیماری گردد، دعوت از بستگان برای شرکت در این مراسم دور از انصاف است.
وی همچنین تاکید کرد: در این ایام پخش نذورات به جای آرامستان های شهر در محل های دیگر و با روش های مطمئن صورت پذیرد.
فرخ جلالی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه بستگان متوفیان بیماری های عفونی بابت رعایت شان و موارد شرعی برای تغسیل و تدفین اطمینان خاطر داشته باشند گفت: تمام مراحل غسل و کفن تا نماز میت و تدفین متوفیان به مانند سایر اموات در تبریز برگزار شده و حتی قطعه ویژه ای هم برای آنان اختصاص نیافته است.
وی از احداث غسالخانه ویژه متوفیان بیماران عفونی در وادی رحمت خبر داد و اظهار داشت: پرسنل زحمتکش این بخش با لباس ویژه و تجهیزات کامل، مراحل تغسیل و کفن و دفن را بر اساس مقررات شرعی و دستورالعمل های بهداشتی ابلاغ شده اجرا می کنند.
جلالی موضوع متوفیان در منزل را یکی از دغدغه های اصلی مسئولان خواند و گفت: خانواده های محترم فرد متوفی دقت داشته باشند که باید دلایل فوت در برگ فوت نوشته شود.
به گفته وی، از سوی کمیته تدفین مصوبه ای در دست تهیه است که بدون تایید پزشکی قانونی، برگ فوت در منازل صادر نشود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1366596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =