۰ نفر
۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۷

دولت در سال آینده یک هزار و 62 میلیارد تومان بودجه عمومی برای توسعه مترو اختصاص داده و به همین میزان نیز شهرداری‌ها باید اعتبار اختصاص دهند که بدین ترتیب اعتبار مترو در بخش عمومی به بیش از 2 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

کمتر از یک هفته پس از استعفای محسن هاشمی از متروی تهران، رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور خبر از اختصاص دوهزار میلیارد تومان بودجه برای توسعه مترو در سال 90 می دهد. محمد رویانیان، در نشست مدیران عامل قطار شهری کلان شهرها این خبر را اعلام کرد: «دولت در سال آینده یک هزار و 62 میلیارد تومان بودجه عمومی برای توسعه مترو اختصاص داده و به همین میزان نیز شهرداری‌ها باید اعتبار اختصاص دهند که بدین ترتیب اعتبار مترو در بخش عمومی به بیش از 2 هزار میلیارد تومان می‌رسد.»

به گفته رویانیان، تنها 300 میلیارد تومان به توسعه متروی تهران اختصاص دارد. این درحالی است که همین دو هفته پیش مجلس قانون اختصاص دو میلیارد دلار؛ از صندوق ذخیره ارزی برای توسعه قطارهای شهری در کلانشهر ها را برای یک سال دیگر تمدید کرد. اما رویانیان، با حساب و کتاب های خاص خودش، می گوید دو هزار میلیارد تومان برای بودجه مترو اختصاص پیدا کرده است.

یکشنبه همین هفته، محمود احمدی نژاد، رییس جمهور در روز درختکاری،رسما مجوز استفاده مترو از فایناس را صادر کرد و البته گفت که دولت هم آن را پشتیبانی می کند. اکنون رویانیان دراین باره از حمایت قاطعانه دولت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش حمل‌ونقل به ویژه مترو، اتوبوس و تاکسی، خبر می دهد و سال 90 را سال اتحاد و هم‌افزایی و توسعه مترو و ابتکارات جدید نام گذاری می کند. او همچنین می گوید: «پنج هزار میلیارد تومان فاینانس از چین برای شبکه مترو کشور نهایی شده است که مصوبات لازم در این خصوص گرفته شده که از این میزان سه هزار و 700 میلیارد تومان مربوط به خطوط سه، چهار، شش و هفت مترو تهران است.»

رویانیان همچنین خبر از مستهلک شدن بدهی شهرداری به بانک ها می دهد: «شهرداری تهران به دلیل بدهی به بانک‌ها نتوانسته بود به تعهدات خود عمل کند که در این خصوص جلسات متعددی بین بانک‌های عامل و شهرداری تهران برگزار شد و سرانجام بانک‌ها متقاعد شدند تا بدهی متروی تهران به خود را با زمین تهاتر کنند. تضمین تعهد یک‌هزار و 800 میلیارد تومانی شهرداری در بخش متروی تهران که مربوط به پنج سال بود به امضای شهردار تهران رسید و امضای بانک هم گرفته شد، بدین ترتیب مشکل شهرداری تهران برای باز کردن ال سی و تضمین بدهی‌های معوقه حل شد.»

44 

کد خبر 136061

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • baYeRn IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
    0 0
    پس معلومه تمام مشکلات ناشی از وجود آقای محسن هاشمی رفسنجانی بر ریاست مترو بود!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
    0 0
    مردم بدبخت باید چوب دعوای دو نفر را بغورند؟
  • نارین IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
    0 0
    فاینانس !!! فارسی را پاس بداریم ,,,
  • ب IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
    0 0
    متاسفم. واقعا خجالت داره .
  • احمد DE ۱۷:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
    0 0
    لج بازی با منافع ملی یعنی این تا آقای هاشمی بود دولت حاضر نبود یک ریال به مترو کمک کند با این افکار به کجا خواهیم رسیذ ؟

آخرین اخبار