فارس: یکی از نزدیکان حسنی مبارک برای بالا نبردن قیمت گاز فروخته شده به رژیم صهیونیستی یک میلیارد دلار رشوه از اسرائیل دریافت کرده است.

به گزارش فارس به نقل از مفکرة الاسلام، تحقیقات دادستانی امنیت ملی در مصر نشان داد که یکی از نزدیکان حسنی مبارک رئیس‌جمهور دیکتاتور سابق مصر به نام "حسین سالم " که بازرگان بوده و در شرکت گاز مصر که به اسرائیل گاز صادر می‌کرد، نیز مشارکت داشته از اسرائیل مبلغ یک میلیارد دلار رشوه گرفته است.

بر اساس این گزارش، دریافت این رشوه به علت خوش خدمتی این بازرگان مصری به اسرائیل در پایین نگه داشتن قیمت گاز فروشی به اسرائیل بوده است. صادرات گاز اسرائیل به مصر بر اساس توافقی بود که در سال 2005 میان دو طرف به امضا رسید و بر این اساس مقرر شد که بخش زیادی از گاز مصر به قیمت بسیار ناچیزی به رژیم صهیونیستی واگذار شود.

مصر سالانه بیش از یک و نیم میلیارد متر مکعب گاز به اسرائیل صادر می‌کرد که در پی انقلاب مردمی مصر و انفجار در خط لوله صادرات گاز مصر به اردن و اسرائیل این روند متوقف شده است.
دادستانی مصر همچنین تحقیقات از "سامح فهمی " وزیر نفت مصر را نیز آغاز کرده که وی از دادگاه زمان خواسته تا مستنداتش را برای دفاع از خود تهیه کند. 16346

 

کد خبر 135068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۰۸:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
    0 0
    این هم از آن جوکهایی است که شما مطرح میکنید اسرائیل که دست گدایی بتمام دنیا دراز کرده است چگونه میتواند به کشور بزرگی همانند مصر آنهم به مبارک یک میلیارد دلار پول بدهد همین قدر بس که مبارک و خانواده اش هنوز کشور راترک نکرده اند خود این مسئله نشان میدهد که هنوز به کشورشان وفادارند باید دیداگر این اتفاق در ایران بیفتد که البته دورهم نیست شما چه کار میکنید