۱۳ نفر
۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
مکرون تهران را تهدید کرد

فارس نوشت: رئیس جمهور فرانسه، در واکنش به گام‌های ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای، تهران را به خروج از برجام متهم کرد و گفت، در هفته‌های آتی ایران تحت فشار قرار خواهد گرفت.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه گفت باید ایران را برای بازگشت به محدودیت‌های توافق هسته‌ای تحت فشار قرار داد.

مکرون که به چین سفر کرده، در یک سخنرانی در سفارت فرانسه در پکن، به تبعات فروپاشی برجام پرداخت و گفت، اولویت نخست باید تلاش برای کاهش تنش باشد. وی گفت مقام‌های چینی هم با او هم‌نظر بوده‌اند که باید از میزان تنش‌ها کاست.

رئیس‌جمهور فرانسه افزود: «ما شاید با تصمیم ایالات متحده برای خروج از برجام مخالف باشیم، اما تصمیم به از سرگیری غنی‌سازی اشتباه است. با وجود تغییر سیاست ایالات متحده [در قبال برجام] اروپایی‌ها توانستند برای پانزده ماه برجام را حفظ کنند».

مکرون که در سخنرانی نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود، فشار بر ایران به افزایش تنش در منطقه منجر می‌شود، اکنون از تصمیم برای فشار بر ایران سخن گفت و افزود: «حالا هفته‌های آینده صرف اعمال فشار بیشتر به ایران خواهد شد، تا ایران به چارچوب [برجام] بازگردانده شود و تحریم‌های مشخصی کاهش یابد تا بتوان موازنه بهتری را احیا کرد».

مکرون افزود: «به طور کلی، آغاز این رویکرد [خروج از توافق] با ما نبوده است. ما همچنان یک طرف این توافق هستیم و ایالات متحده و ایران بودند که تصمیم گرفتند از آن خارج شوند. ما باید توافق هسته‌ای را بر اساس بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت و همچنین در ارتباط با موشک‌های بالستیک و ثبات منطقه‌ای بازسازی کنیم. دو سال است که ما از این امر حمایت می‌کنیم».

رئیس‌جمهور فرانسه ادامه داد: «آینده برجام امری است که دو امضاکننده اصلی آن (ایران و آمریکا) باید در موردش تصمیم بگیرند. آنچه ما اکنون باید انجام دهیم، این است که با تمام شرکای خود به خصوص تمام اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل برای کاهش تنش تلاش کنیم. ما به ابتکار خود برای بازگشت به وضعیت عادی ادامه می‌دهیم. همانطور که در گفت‌وگویی که بزودی با رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ خواهم داشت می‌گویم، این هدف تنها در صورتی محقق می‌شود که ایالات متحده و ایران دستور کاری مبتنی بر اعتماد در پیش گرفته و اقداماتی در این زمینه انجام دهند».

فرانسه پیشتر نیز در واکنش به گام‌های قبلی ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای، خواستار بازگشت ایران به اجرای این تعهدات شده بود.

رئیس جمهور فرانسه قبل از برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل تلاش کرده بود با پیش بردن طرحی، زمینه دیدار رؤسای جمهور ایران و آمریکا را فراهم و مقدمه را برای توافقی جدید که شامل موضوعات جدیدی مثل کاهش توانمندی دفاع ایران و نقش ایران در منطقه است، فراهم کند.

310 17310
کد خبر 1318233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    صحبت هاش پر از تناقضه! تنش رو کم کنیم. فشار رو زیاد کنیم. ایران و آمریکا باید برای برجام تصمیم بگیرند. پس شما چیکاره هستید؟ به کدوم تعهد پایبند بودید؟ این 15 ماه هم شما باعث حفظ برجام نشدید بلکه ایران نخواست از هم بپاشه.
    • DE ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
      54 11
      وجود برجام یک اتفاق خوب و بد بود. اگه برجام نمی‌بود الان نمی‌تونستم حرفمون رو با اصول و منطق به دنیا ثابت کنیم ولی شکل گرفتن برجام و بد عهدی امریکا از اون ور و نوکری اروپا از امریکا از طرف دیگه باعث شد که برگ برنده دست ما باشه الان!ازطرف دیگه خیلی ها که با برجام موافق بودن الان مخالف مذاکره دوباره هستن و باعث ایجاد یه حس همبستگی خیلی بهتر هم برای هر دو گروه موافق و مخالف برجام تو کشور شده! الان خیلی راحت می‌تونیم باهمدیگه داخل کشور کنار بیایم تا دوسه سال پیش! وجود این برجام لازم بود با اینکه به خاطر خود برجام چیزی بزرگی گیرمون نیومد ولی وجودش برامون فرصت‌های جدی مبارزه کردن با پشتوانه ایجاد کرد. از این بابت از بودن برجام خوشحالم از بابت اینکه شکست خورد هم ناراحتم.
  • به مکرون IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    81 72
    ببخشید شما؟! د آخه ماکارونی تو که اختیار آب خوردن را هم نداری بیخود میکنی خودتو قاطی کنی. جالبه میگید نمی توانید به شرکتهای خصوصی کشورتون دستور بدید با ایران تجارت کنند و خلاف اصول تجارت آزاد هست اما دولت یک کشور دیگه میتونه بهشون دستور بده با ایران تجارت نکنند و این دخالت در تجارت آزاد نیست! باید هزینه بدید. حالا یا باید هزینه تحریم های آمریکا را بدید یا باید بیشتر شدن غنی سازی و برد موشکها توسط ایران براتون هزینه ساز بشه. یا همه هزینه میدیم یا هیچکس. نمیشه که فقط ما هزینه بدیم.
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
      39 28
      حرص نخور گلم
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      3 0
      هزینه تحریمهارو ما قشر کارگر و کارمند و معلم میدیم نه فرانسه نه کسانیکه گام برداشتن بدون برنامه خاص در اقتصاد و تصمیمات بدون اتخاض نظر عوام
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    91 15
    شما اروپاییهای بی عرضه برای حفظ برجام چه غلطی کردید که حالا منت و تهدید .....
  • علیرضا IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    83 64
    در اون حد نیستی که ایران و ایرانی رو تهدید کنی
    • شمس تبریزی IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      1 0
      همینطوره که شما فرمودید. یکی نیست بهش بگه تو اگه عرضه داشتی، نمیرفتی خانم معلمت رو بگیری. البته اشکالی نداره که زن 20 سال بزرگتر را بگیره. به قول معروف علف به دهن بزی باید شیرین باشه اما خب از نظر روانی باید گفت تیپهایی مثل مکرون بچه ننه هستن و زن سن بالا را به خاطر اینکه براشون مادری کنه، میگیرن. حالا این بچه ننه، اومده درباره توافق هسته ای نظر میده
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    70 14
    عجب رویی دارن ..............
  • عماد IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    92 8
    پانزده ماه برجام را حفظ كنيم ؟؟!؟!برا ما چه نفعى داشت اين ١٥ماه
  • محمد مهدی توانا IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    ایران،کره شمالی دیگری خواهد شد فقر مطلق بیچاره نود و نه درصد مردم ایران
    • خخخ IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      2 0
      ۴۰ ساله امسال تو این حرفا رو میزنن. روتونم کم نمیشه...
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    11 71
    آمریکا برخواهد گشت
  • DE ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    51 22
    البته اینم بگم که یه عده ای که مخالف برجام بودن صرفا به خاطر این نبود که به کشورمون فکر کنن! به خاطر عقایدشون داشتن مخالفت میکردن و این عقایدشون رو میخواستن به کشور تحمیل کنن! چیزی که به عنوان دلواپسان شکل گرفت در واقع یک سواستفاده یا از اب گل الود ماهی گرفتن بود که میخواستن فرار رو به جلو کنن! این افراد مثل سم می مونن برای کشور! حتی اگه امریکا بگه غلط کردم و تموم تحریم هارو برداره و کلی هم امتیاز بده و چیزی ازمون نخواد بازم این دسته افراد دنبال یک بهونه دیگه یا توهم توطئه دیگه ای میبودن که بتونن فضا رو متشنج کنن که ازش چنین فضایی امتیاز بگیرن و خودشون رو هم به عنوان مبارز خط مقدم با استکبار نشون میدادن و عوام فریبی میکردن! این افراد هیچ جایگاهیی ندارن! کسایی که دلسوز کشور باشن مردم متوجه میشن و نسبت به شون موضع نمیگیرن! با مردمشون صادق میبودن و از جیب ملت برای عقایدشون مایه نمیذاشتن!
    • محسن RO ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
      29 41
      چه حرفای قشنگ پوچی! دوست عزیز هر چی دلواپسان خودشونو آتیش زدن که نکنید! نخواهد شد! انجام دادید و دقیقا هم همه پیش بینی های همین دلواپسان درست از آب دراومد! شماها حافظه تاریخی ضعیفی دارید. مگه همین روحانی و ظریف با سه کشور اروپایی مذاکره نکردن موقع خاتمی؟؟ مشکل از خودتونه که درس نمیگیرید! بعد بازم در کمال پر رویی مارو متهم میکنید! شما تازه رسیدید به جایگاهی که ما 6 سال پیش میگفتیم و بودیم! 6 سال از ما عقبترید. ولی باز هم اگر درس گرفته باشید کافیه. متوجه شده باشید که امریکا و اروپا بد عهدن و دشمن کافیه. میشه بهتون امیدوار بود.البته خبر آنلاین با پخش نظرات روشنگرانه مشکل حاد داره و بعید می دونم نظرمو بذاره. ولی به هر حال ما نظرمونو میگیم. امانت داری با خودشونه
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
      4 13
      خواهش حرف الکی نزن
    • GB ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      2 3
      یه سوال، آیا واقعا دلواپسان دغدغه کشور رو داشتن که این قدر جلسه و گردهمایی و سخنرانی تو دانشگاه نصب بنر و نوشته روی تابلو اعلانات دانشگاه و مسجد و... ؟! اگه واقعا دغدغه کشور رو داشتید، اون موقع تنها برای برجام این همه هزینه نمی‌کردید! این همه فساد تو کشور هست، این همه اختلاس تو کشور شده،همین الانم تبلیغ چند همسری و کودک همسری میکنن، این همه مشکلات جدی و عمده داریم تو کشور که هیچ کدومتون نشده که برید مثل برجام رگ غیرتتون بزنه بیرون و اعتراض کنید، اعلامیه بدید، هزینه کنید و ... ! اما برای برجام، برای اف ای تی اف و ... هر چیزی که صرفا سیاسی هست و پای استکبار به قول خودتون توش هست، همیشه حاظر هستید!!! همین گروه دلواپسان بگید که برای کشور به جز متشنج کردن فضای کشور در برجام دیگه چیکار کردند که ما هم روشن بشیم که واقعا دغدغه کشور رو دارید!!! مردم تو این کشور دارن زندگی میکنن، میبینن تجربه میکنن و خودشون بهتر میتونن بفهمن که اوضاع داخل کشور به چه صورتی هست و نیازی به حرف من نیست. شما دارید کشور رو فدای باورهاتون می‌کنید و مهم نیست که چه پیامدی داشته باشه! ژست حق به جانب نگیرید این قدر!
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    37 4
    اروپا دقیقا چه کار کرد برای حفظ برجام؟! مکرون وزنه ای نیست این وسط ولی خیلی دلش میخواد ایشونو عددی بحساب بیارن! افسارشم دست ترامپه
    • خسروی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      2 0
      دوست عزیزباشماموافقم. اینهم باید عرض کنم چطورباگرفتن کشتی انگلیس ابهت و عظمت خودمان رادیکته کردیم حالانوبت مکرون وفرانسه رسیده چرادراین ماجراانگلیس خبیث نظری نمیده چون زیرپاهای ماله شد.عزیزان منطق یعنی بی اعتنایی کردن به برجام به تحریم به قلدری آنهایی که ازدریچه قدرت پوشالی سخن میکنندوتاوان و سختی ومرارت وکمیود راهمگی بجان میخرم اقادزست فرمودنداعتمادبه غرب جایز نیست خودتان رابه در و دیوار نزنید.همه گفته ام بشرط انکه مواظب قشراسیب پذیر جامعه باشیم تا خداوند مواظبت مان کند
  • یک کلام از مادر جان نازنین عروس! RO ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    28 9
    یک کلام از مادر جان نازنین عروس
  • m IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    32 13
    زمان امام علی بزرگ دین اسلام همه شمشیراشون یک سر داشت شمشیر مولا ذوالفقار دو سر بود و فخر جنگاوران مسلمان بود چرا که قدرت ایمانی داشت و سلاحی قدرتمند اما الان ما باید اون سلاحی که ازش ترس داریم یعنی موشک اتمی (باز دارنده) که بگیم ما ادمای خوبی هستیم اما همین نداشتن ما رو تو لاک دفاعی فرو برده و امریکا و اروپا ما ایرانیا رو اوسکل کردن اونا چیزی از دست نمیدن فقط ما ملتیم داریم گشنگی میکشیم فقط بهتون بگم اگه قوی ترین سلاح نداشته باشیم عاقبت دردناکی داریم چرا که اگه بهمون حمله اتمی بشه کلا از صفحه روزگار محو میشیم
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      1 1
      چی با چی مقایسه میکنی عزیز من! بمب هسته ایی یک وسیله کشتار جمعیه و استفاده از اون طبق روایات و تجربه های مشابه( مثل دانشمندانی که به پیامبر پیشنهاد دادند که در یک جنگ بیماری طاعون رو در کل سرزمین دشمن پخش کنن که با مخالفت شدید پیامبر مواجه شدن) در صدر اسلام حرامه. این ربطی به دو دم بودن شمشیر امام علی نداره که.ما تا اونجایی که بتونیم باید قدرت نظامی خودمون رو بالا ببریم اما یسری محدودیتهای دینی هم داریم
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    24 10
    بچه پر رو. چقدر رو دارن اینا. چقدر سر این برجام حرص خوردیم ما.
    • شمس تبریزی IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      2 0
      غصه نخور داداش. الان سانتریفیوژ تو فردو راه انداختیم که قدرت غنی سازی اش 10 برابر قبلیهاست. الان هم که من دارم برات کامنت مینویسم، دارن بهش گازدهی میکنن. همین امشب، زمان فرار هسته ای از یک سال به حداکثر 6 ماه رسیده. روشون رو زیاد کنن، زمان فرار هسته ای میشه یه ماه. کلاهک هسته ای حق مسلم ماست
    • جانی NL ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      1 0
      اون شمشیر دو سر نداشت بی سواد. اول برو درستو یاد بگیر بعد بیا نظر بده
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    29 1
    آنچه روشن قضیه هسته‌ای سالیان درازی هست که طول کشیده وپر هزینه ترین پروژه برای کشور ما محصوب میشه وهنوز هم در بلاتکلیفی هست به چه قیمتی وتا کجا اروپا وآمریکا متحدند وهرگز همکاری نکرده اند چین وروسیه بدنبال منافع خود هستند دلار آمریکا هنوز دنیا رو داره استسمار میکنه وانگلیس هم در صدد تضعیف یورو هست وچین وروسیه وایران هم که رقیب تجاری ومخالف آمریکا هستند از تشکیل پول واحدی برای آسیا بخاطر تنش زدایی دلار وتحریم ها کاری نمیکنند متحدان ایران هم که حزب الله لبنان ونزوئلا هستند که تازه خودشون نیازمند کمک هستند. ما فقط امیدواریم که این هم مثل بازی تیم ملی نباشه یعنی 90 دقیقه دفاع ودر آخر باخت. یعنی اگه قرار بازنده باشیم حداقل هیجان حمله رو هم داشته باشیم از کجا معلوم شاید بردیم حمله ما به آمریکا موشکی نیست بلکه قانع کردن کشورهای آسیایی برای تشکیل واحد پولی آسیاست مثل اروپا این تاکتیک منجر به ورشکستگی آمریکا خواهد شد چون اینقدر کاغذ باطله چاپ کرده که توانایی برگردوندن کالا وخدمات در برابر دلار خودش رونداره چون سالهاست دنیا رو به این صورت استسمار کرده
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      1 0
      خیلی غلط های املایی داری! اما آنچه در مورد دلار می گویی عین واقعیت است.
  • محمد IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    35 13
    مکرون غلط کرده
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    34 9
    نهایت کاری که فرانسه میتونه بکنه قطعات موتور پژو 405 و پارس رو ارسال نکنه
  • ایوب IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    18 24
    امانوئل مکرون غلط زیادی می کند .ایران باید در مذاکرات آینده فرانسه وانگلیس وآلمان را حتما کنار بگذارد .
    • كريم GB ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      0 3
      با كي مذاكره بكنه بعدش؟سنگال و اتيوپي و سومالي به نظرت؟
  • علی IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    35 15
    تو اول برو کشک خودتو بساب ، به کشور خودت برس کخ هرروز تو آشوبه
  • علی IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    23 17
    بر بابا کشکتو بساب ، اول آشوب کشورتو بهش برس ، بعد قد قد کن
    • شمس تبریزی IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      4 0
      عرض بنده هم همینه. اومده میگه «آینده برجام امری است که دو امضاکننده اصلی آن (ایران و آمریکا) باید در موردش تصمیم بگیرند». یکی نیست بگه پس تو و بقیه چه نقشی در برجام داشتین؟ علنا داره میگه ما سر خر بودیم و امضا کننده اصلی کس دیگه ای بوده. بنده قبلا گفتم این در سن 40 زوال عقل گرفته. این دوستانی که میگن چرا ایران با این همه گرفتاری، به امور دیگر کشورها توجه میکنه، بیان بگن در حالی که جلیقه زردها 50 هفته است که دارن تظاهرات میکنن، این مکرون چرا باید به جای حل مشکل اونها باید بیاد به سانتریفیوزهای ما گیر بده.
  • حامد IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    1 0
    از شکست برجام ناراحتم هرچند که برجام و بدعهدی ها همبستگی خیلی خوبی در کشور ایجاد کرده. درسته به ظاهر کشور توسعه یافته ای نداریم و دارای مشکلات اقتصادی زیادی هستیم ولی با همه مشکلات در زمینه های استراتژیک، کشور گام های بسیار خوب و مهمی برداشته و همه اینها آینده ای روشن برای کشور ساخته و من مطمئنم این سختی ها در آینده ای نزدیک به پایان خواهد رسید و رفتار کشورها با ایران به زودی تغییر خواهد کرد.
  • شمس تبریزی IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    1 0
    امانویل، من یک توصیه ای بهت دارم. جوانی که با پیرزنها معاشرت داشته باشه، دچار تحلیل رفتن قوای جسمانی و زوال عقل میشه. من آن روزی که دیدم تو خانم معلمت را گرفتی، از همین می ترسیدم که یه روزی بیای همین پرت و پلاهای بالا را به هم ببافی. تا وضعت خرابتر از اینی که هست نشده، زودتر طلاقش بده و با یک جوان ازدواج کن
  • RO ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    1 0
    همین ۱ماه قبل داشت التماس می کرد یک عکس با ترومپت بگیره رییس جمهور ما اونوقت الان داره قدقد میکنه رسما حساب نیست این اقای الیزه نشین. اما چیزی که خدایی مشخص شد شناختی که رهبری ما ازاین جماعت بدردنخور یه شاهی داره. دونه بدونه اتفاقها رو گفت که چی میشه و شد. خوبه بخودمون بیاییم مومن از یه سوراخ دوبار نیش نمیخوره.
  • اطهر IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    0 0
    مکرون تو سری خور چرا آن موقع که آمریکا از برجام خارج تهدید بلد نبودی .اگر ایران قدرت دفاعیش را کاهش بده کشور های اروپایی و آمریکا می خورنش.حرف مفت نزن.
  • حق گو IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    0 0
    مکرون جان ! میشه بگید دلار که قیمتش 4 برابر شد شما چکار کردید؟! که حالا دارید فرمایشات زیادی میکنید!
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    0 0
    همه میدونیم 5 کشور اروپایی هیچ کاره اند.فقط نمیخواهیم بیان کنیم آمریکا همه کاره است .با آمریکا هم که مذاکره نمی کنیم.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    0 0
    یعنی خودمون اروپارو فرستادیم تو سنگر ترامپ لااقل اینجا ب درد نمیخوردن با ترامپ هم نبودن
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    1 1
    ده ها سال پول مردم رو صرف هسته ای کردید و روسها کیفشو بردن اولی تکمیل نشده رفتن سراغ دومین نیروگاه انگار براشون سود داره و ما فقط نگاه میکنیم و دنبال لقمه نانی هستیم
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    1 0
    هیچ غلطی نمی توانی بکنی ،خیلی کوچکتراز اونی هستی که بخواهی تهدید کنی ، در مقابل ملت ایران و جوانان غیور ما ، خیلی ناچیزی ، اربابت امریکا عددی نیست تو که هیچ ،
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    3 0
    مکرون برو خجالت بکش... یعنی چقد شما اروپاییا ترسو و دروغگویید
  • ناشناس IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    0 0
    تا زمانی که ترامپ بر سر کاره هیچی درست بشو نیست اولا این که خود اروپایی ها خودشون تو وعده هاشون گیر کردند دوما ترامپ ادم سیاستمداری نیست بلکه تاجری است که همه چیز را به منفعت خود میبیند مثل توافق نامه ها که ترامپ از ان خارج شد و سوما تا زمانی که ترامپ رئیس جمهور امریکاست و فقیری در ایران بیشتر میشه فقط مردم دعا کنند که سال انتخابات ۲۰۲۰ ترامپ بار دیگر رئیس جمهور نشود چون خود اروپایی ها از خود ترامپ میترسند و کل وعده های اروپایی ها پوچ است و به خاطر این مسوولین ما از برجام خارج نشدند و اصلا خود ان هایی که مذاکره میکنند منافعشون تا مین میشه والسلام
  • علی IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    3 0
    عجب برجامی را حفظ کرده ! این بابا که ۵۰ هفته است اعتراضات مسالمت آمیز مردم فرانسه را سرکوب می کند چه انتظاری است،تو که کی دانستی نوکر امریکا هسنی و اختیاری نداری غلط کردی پای برجام را امضا کردی و خودت را عضو ۵+۱ حساب کردب ،حالا می گوئی که ایران و امریکا باید حل کنند ،اگر مسئولیتی نداری باز هم غلط می کنی که پای موشکی پ نفوذ منطقه ای ایران را مطرح می کنی ،از ان ور دنیا لنگان لنگان آمده ای در نزدبک خانه ما و دم از نفوذ منطفه ای می زنی ،چندین سال زیر بیرق امریکا جنایت کردی، خسته نشدی ،چه گیرت آمد
  • امید IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    1 0
    چه غلطاااااا این بره کشور خودشو جمع کنه