حذف ۶ نقطه پرحادثه جاده‌های آذربایجان‌غربی برای کاهش حوادث جاده‌ای/ آمادگی کامل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در طرح زمستانه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی در کمیسیون ایمنی راههای استان با اشاره به آمادگی کامل این اداره کل در طرح زمستانه گفت: پرسنل، اکیپ‌های ثابت و سیار و صدها دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در طرح زمستانه همکاری خواهند کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در تشریح طرح زمستانه راهداری گفت : این اداره کل با ۶۸ اکیپ ثابت و سیار شامل ۳۲ اکیپ ثابت و ۳۶ اکیپ سیار که در تمام محورهای مهم بویژه گردنه های برف گیر مستقر شده اند و ۵۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین راهداری و حدود ۷۰۰ نفر پرسنل آمادگی کامل و صد در صدی برای بارندگی های زمستانی را دارد.

شکری ادامه داد :  حدود ۴۵ هزار تن ماسه و نمک به شهرستانها و راهدارخانه های سطح استان که شامل ۱۵ تن نمک و ۳۰ تن ماسه بوده جهت نمک پاشی محورها و گردنه های برف گیر ارسال شده است .

شکری گفت : تعداد ۲۰ دستگاه نمک پاش مکانیزه در سطح استان کار نمک پاشی را بدون دخالت انسان انجام میدهند و امسال یک دستگاه برف خور جدید نیز به ماشین آلات راهداری استان اضافه شده است.

ارسلان شکری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی افزود : مسافران در تمام طول سال بویژه ایام بارندگی با استفاده از سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها که اطلاعات و وضعیت راهها و آب و هوا را به مخاطبین و مسافران گرامی گزارش میدهد، اقدام به سفر نموده و با اطمینان از داشتن ایمنی وسیله نقلیه و همراه داشتن لباس گرم، پتو ، جیره خشک و اقلام ایمنی در مسافرتهای روزهای برفی مسافرتهای امن و ایمنی را البته با رعایت کامل مقررات رانندگی و همکاری با پلیس راه و راهداران مستقر در جاده ها تجربه کنند.

شکری ضمن اشاره به کاهش ۷ درصدی تلفات جاده ای در استان گفت : در بحث حذف نقاط پر حادثه استان ۴۴ نقطه شناسایی شده است که ۶ نقطه به طور کامل حذف شده و بقیه نقاط نیز آشکارسازی و ایمن سازی شده اند .

وی گفت : سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و به تبع آن اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با جدیت به دنبال شناسایی ،مطالعه و بررسی و حذف نقاط حادثه خیز است که بر این اساس ۲۵ نقطه پر حادثه بصورت امانی و توسط راهداران خدوم اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بررسی و اصلاح گردیده است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در پایان از نهادهای امداد جاده ای درخواست نمود هنگام رسانه ای کردن امور امدادی خود حتما به نقش بی بدیل راهداران زحمتکش نیز اشاره نمایند و تلاش آنها را برای بازگشایی محورهای استان برای امداد رسانی نادیده نگیرند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =