آنفلوانزای خوکی خواسته یا ناخواسته در تمام دنیا پخش خواهد شد.

 این روز‌ها بعد از آمریکا و اروپا شاهد شایع شدن ان در کشورهای آسیایی و آفریقایی نیز هستیم. بیماری‌ای در مکزیک با فرم شدید و در قاره اروپا با فرم ضعیف ترجان بسیاری از انسان‌ها را می‌گیرد درپی ورود آنفلوآنزای خوکی به فاز 6 همه‌گیری جهانی؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ها نیز عنوان کرد مدارس کانون انتشار بیماری در دنیا به خصوص در کشور‌های آسیایی خواهد بود. در این بین بسیاری از مردم جهان در صدد آن هستند بدانند که چگونه می‌توانند از این بیماری پیشگیری کنند.

دکتر محمد‌مهدی گویا در ادامه اظهار کرده برخی‌ها سعی می‌کردند که بگویند این ویروس از حیوان به انسان منتقل می‌شود اما باید گفت این بیماری بسیار عفونی است و قدرت سرایت آن سه برابر آنفلوآنزای فصلی است همچنین میزان حمله ویروس آنفلوآنزای خوکی 22 تا 33 درصد است. این در حالی‌است که قدرت حمله آنفلوانزای معمولی 15 تا 20 درصد است. همچنین آنفلوآنزای خوکی از انسان به انسان و مستقیماً از طریق قطرات تنفسی منتقل می‌شود.

منشأ آنفلوآنزای خوکی مشخص شد
این بیماری می‌تواند به صورت غیرمستقیم با دست دادن، عفونت را از فردی به فرد دیگر منتقل کند. در جایی دیگر هم آمده که دانشمندان آکسفورد با استفاده ازمحاسبات بررسی‌های رایانه‌ای اعلام کرده اندویروس آنفلوآنزای خوکی از ترکیب چندین ویروس در بدن خوک‌ها است که به صورت دوره‌ای در بدن خوک‌ها در گردش هستند و تکامل یافته‌اند. نکته جالب آن است که بدانیم سرایت این بیماری از چند ماه قبل در انسان‌ها شروع می‌شود.

دانشمندان در مطالعات خود بیانگر این مطلب هستند که با بررسی تحلیل‌های تکاملی اقدام به تخمین زمان‌بندی منشأ بیماری و تحولات اولیه این ویروس همه‌گیر نمایند و دریافته‌اند که ویروس مورد نظر تنها از چرخش در بدن خوک سرایت می‌کند. اما شاید دانستن این موضوع که این بیماری چگونه در بدن انسان خود را نشان می‌دهد ضروری باشد.

برخی انواع آنفلوآنزای خوکی ممکن است شدیدتر باشند که این امر هنوز به بررسی‌های بیشتری نیاز دارد. وی در ادامه با اشاره به علائم آنفلوآنزای خوکی گفت: تب ناگهانی بیشتر از 38 درجه سانتی‌گراد، سرفه، ناراحتی گلو به همراه علائمی مانند خستگی، لرز، ضعف و درد عضلانی از جمله علائم آنفلوآنزای خوکی هستند. همچنین مسافرت به مناطق آلوده نیز می‌تواند فرد را مشکوک به آنفلوآنزای خوکی کند.

با اشاره به تفاوت آنفلوآنزای فصلی با آنفلوآنزای خوکی، آنفلوآنزای فصلی معمولاً کودکان کوچک، سالخوردگان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای را درگیر می‌کند اما آنفلوآنزای خوکی اغلب در جوانان و نوجوانان دیده می‌شود. بنابراین مدرسه‌ها کانون اصلی انتشار این بیماری هستند. به این ترتیب هماهنگ کردن مدرسه‌ها به منظور چگونگی برخورد با این بیماری بسیار مهم بوده و نیاز به انرژی زیادی دارد.

آنفلوآنزای پاندمی هر 30 تا 40 سال یک بار رخ می‌دهد و انسان‌ها را مبتلا کرده و بیماری و مرگ و میر گسترده‌ای را به دنبال دارد. آنفلوآنزای پاندمی یک دوره زمانی شش ماه تا دو سال را در بر می‌گیرد. این بیماری چند موج خواهد داشت که لازم است در تمام عرصه‌ها آمادگی لازم برای مقابله با آن وجود داشته باشد.

کد خبر 10853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =