وزنه‌برداری جوانان قهرمانی جهان| پنجمی اسفندیاری دسته ۱۰۲ کیلوگرم

وزنه ‌بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران در مسابقات قهرمانی جوانان جهان پنجم شد و موفق به گرفتن مدال نشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رقابتهای وزنه برداری جوانان قهرمانی جهان در اسپانیا با برگزاری رقابهای دسته ۱۰۲ کیلوگرم ادامه یافت. در این دسته مکحمد اسفندیازی نماینده ایران بود که با 12 وزنه بردار دیگر به رقابت پرداخت اما در نهایت ار کسب مدال بازماند.

عملکرد نماینده ایران به شرح زیر است:

حرکت یک‌ضرب

اسفندیاری در اولین حرکت وزنه ۱۵۲ کیلوگرم را نتوانست مهار کند.  او در دومین مرتبه که روی تخته آمد  وزنه ۱۵۲ کیلوگرم را بالای سر برد.

نماینده ایران در آخرین حرکت یک‌ضرب، وزنه ۱۶۲ کیلوگرم را هم مهار کرد و به کار خود در یک‌ضرب پایان داد.  او در یک‌ضرب موفق به گرفتن مدال نشد  و در رده پنجم قرار گرفت.

حرکت دوضرب

اسفندیاری در حرکت اول وزنه ۱۸۱ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم نتوانست وزنه ۱۹۱ کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت سوم هم مجددا نتواست از پس وزنه ۱۹۱ کیلوگرم بربیاید و در نهایت با همان ۱۸۱ کیول در حرکت دوضرب ششم شد.

به این ترتیب اسفندیاری با رکورد مجموع ۳۴۳ کیلوگرم و ایستادن روی سکوی پنجم دسته ۱۰۲ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

در حرکت دوضرب رکورد دوضرب جوانان جهان دوبار شکسته شد. ابتدا وزنه‌بردار برزیل وزنه ۲۱۵ کیلوگرم را مهار کرد و رکورد دو ضرب جوانان جهان را یک کیلوگرم ارتقا داد. سپس وزنه‌بردار ترکمنستان وزنه ۲۱۶ کیلوگرم را مهار کرد و او دوباره رکورد جوانان جهان را یک کیلوگرم شکست.

در پایان رقابتهای دسته ۱۰۲ کیلوگرم جوانان جهان ماتیا بیکوف از ترکمنستان با ۳۹۱ کیلوگرم قهرمان شد، دی سوزا از برزیل با ۳۸۳ کیلوگرم نقره گرفت و  حسن محمود از مصر با ۳۶۹ کیلوگرم در جایگاه سوم ایستاد. اسفندیاری با رکورد ۱۶۲ کیلوگرم یک‌ضرب،  ۱۸۱ کیلوگرم دو ضرب و مجموع ۳۴۳ کیلوگرم  در رده پنجم جوانان جهان قرار گرفت.

253 258

کد خبر 1963042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =