فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک نوع مطالبه گری است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: احقاق حق و مطالبه‌گری حقوق مردم باید مبنای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشد و دستیابی به این مهم با ترویج و نهادینه کردن فریضتین با روش های ابتکاری امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی اصغر حسینی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر و برترین های حجاب و عفاف شهرستان بانه ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن محرم الحرام و شهادت امام حسین(ع) اظهار کرد: اصلی‌ترین الگوی ما در راستای تحقق این واجب شرعی و الهی حضرت سیدالشهدا علیه السلام است که با فدا کردن جان خود و یارانش اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را برای تمام نسل‌های بشر تبیین نمودند.

دبیر ستاد امر به معروف و نه از منکر استان کردستان افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر راه و روش همه انبیاء الهی و مصلحان و نیکوکاران است و لازم است احاد مردم تمام تلاش خود را برای نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بکار گیرند.

حسینی ادامه داد : بنده معتقدم پیشرفت یک جامعه در گروه پیشرفت فرهنگ آن است و برای رسیدن به جامعه متعالی لازم است سالم‌سازی در همه سطوح در رأس امور قرار گیرد.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته حجاب و عفاف تصریح کرد : امروزه مساله حجاب و عفاف از مسائل مهم هر خانواده و در سطح کلان هر جامعه اسلامی است

وی خاطرنشان کرد : ستاد در بحث امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف همواره تعامل خوبی با ادارات و نهادها داشته در همه دولت ها دستور کار ما ارتقای عدالت و سلامت اداری است.

دبیر ستاد امر به معروف و نه از منکر استان کردستان تاکید کرد : فریضه امر به معروف و نهی از منکر نوعی مطالبه گری است و ستاد نقش واسطه ای میان دولت و مردم دارد و هم اکنون معاونت اجتماعی و مطالبه گری در بسیاری از مسائل ادارات ورود کرده و با تعامل سازنده با مدیر دستگاههای اجرایی سعی در رفع آسیب های این حوزه دارد.

وی با تاکید بر فرهنگ غنی مردم استان کردستان علی الخصوص شهرستان بانه خاطرنشان کرد : فرهنگ اصیل مردم این دیار همواره در راستای رعایت حجاب و عفاف بوده و درخواست ما از هم استانی های عزیز اینست که اجازه ندهند هیجانات عده ای این اصالت و فرهنگ غنی را خدشه دار کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نه از منکر استان کردستان در پایان ابن همایش اظهار داشت : انتظار مجموعه ستاد امر به معروف و نهی از منکر اینست که هر کسی دلش با خداست پیش قدم شده و امر به معروف و نهی از منکر کند چون طبق آیه شریفه احیای این فریضه مهم الهی وظیفه همگان است.

46

کد خبر 1931200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =