نام گذاری کوچه ها و معابر یکی از مصادیق حقوق شهروندی است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر سنندج، نامگذاری کوچه‌ها و معابر را یکی از مصادیق حقوق شهروندی دانست و گفت: هدف اصلی نام‌گذاری هویت بخشی به میادین، معابر و کوچه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سیف الله رضایی جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر سنندج که در مورد نام‌گذاری معابر و کوچه‌های این شهر، بویژه ناحیه منفصل شهری نایسر بود، اظهار کرد:نامگذاری در نگاه اول شاید امری ساده به نظر برسد، اما پیچیدگی‌ها و اهمیت خاص خود دارد.

وی نام‌گذاری کوچه‌ها و معابر را یکی از مصادیق حقوق شهروندی دانست و افزود:هدف اصلی نام‌گذاری، هویت‌بخشی به میادین، معابر و کوچه‌ها است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر سنندج خاطرنشان کرد:نام‌گذاری، شناسنامه هر مکان محسوب می‌شود که اگر به صورت صحیح مورد کارشناسی صورت نگیرد، حقوق شهروندان ضایع می‌شود.

رضایی ادامه داد:اگر معابر و کوچه‌های شهر نام‌گذاری نشود حتی در ارائه خدماتی همچون اورژانس، آتش نشانی، پست و … اختلال ایجاد خواهد شد و عملاً حیات و زندگی افراد نیز تحت تأثیر این قضیه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد:نام‌گذاری شرایط و ضوابط خاص خود را دارد و پس از تأیید در شورا و شهرداری باید در کمیته انطباق نیز به تصویب برسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر سنندج اضافه کرد:یکی از اقدامات خوب شورای دور پنجم و ششم شهر سنندج ساماندهی معابر و کوچه‌ها بود که در این راستا ساخت ۱۵۰۰ تابلو جدید در دستور کار شهرداری قرار گرفت و به پیمانکار واگذار شد.

رضایی تاکید کرد:همه باید با تلاش و همکاری با یکدیگر مشکلات را حل کنیم که در راستای حل این مشکل نیز نیازمند همکاری اداره پست، شهرداری و خود مردم و معتمدان محل هستیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =