پویش «جمعه امید» در سراسر کشور برگزار می‌شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از برگزاری «پویش امید» در سراسر کشور در روز جمعه پیش از نیمه شعبان هر سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، سید مجید امامی ظهر امروز جمعه (۲۷ بهمن‌ماه) در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه، اظهار کرد: ایام بهمن ماه دارای ویژگی‌های مهمی است.

وی افزود: یکی از این ویژگی‌ها بهار تببین بودن آن است، زیرا چالش‌ها و مشکلات باید در کنار اهداف و اقدامات تعریف شود و ویژگی دوم افزایش نشاط اجتماعی میان مردم است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: واقع بینی باید در کنار آرمان گرایی مطرح باشد، همچنین باید در نظر داشته باشیم که نشاط در جامعه و امید به بهبود وضعیت موجود یک شاخص جدی در مدیریت اجتماعی است.

وی اضافه کرد: در صورت عدم وجود نشاط و امید در جامعه، در یک چرخه ثابت باقی خواهیم ماند، توجه به ظرفیت‌های فرهنگی موجود که ثروت‌های ناملموس هستند نیز بسیار اهمیت دارد.

امامی بیان کرد: مفاخر ملی، مذهبی و تاریخی از جمله ثروت‌های فرهنگی ما هستند و انواع این میراث را باید زنده نگه داریم و به واسطه آنها محافل عمومی را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر انواع هنرها به نمایش گذاشته شد و زنده نگه‌داشتن چنین مواردی انس و الفت اجتماعی را ارتقا می‌بخشد، ما امروز افتخار می‌کنیم که میراث و آورده هنر را می‌توانیم در جایی همانند سینماها داشته باشیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اذعان کرد: اگر از ظرفیت‌های فرهنگی عمومی مانند موسیقی نواحی حمایت نکنیم طبیعتاً چنین هنرهایی مغفول باقی می‌مانند، بنابراین باید پای کار هنر فاخر بمانیم.

امامی عنوان کرد: زنجیره تولید آثار خانواده گرا با استقبال مردم از چنین آثاری ادامه می‌یابد، ما درک می‌کنیم که هزینه‌های معیشتی مردم به مصارف فرهنگی نمی‌رسد و در همین راستا در حال در نظر گرفتن اعتباری برای مصارف فرهنگی مردم در سال ۱۴۰۳ هستیم.

وی یادآور شد: مسابقه بزرگ معنوی ما ماه مبارک رمضان است که به زودی آغاز می‌شود، تا آن زمان فرصت توسعه نشاط معنوی را می‌توانیم در اجتماع تعریف کنیم.

وی ادامه داد: پویشی تحت عنوان «جمعه امید» تشکیل داده‌ایم که با شادی عجین است و در این پویش جمعه قبل از نیمه شعبان هر سال اجناس اصناف مختلف با قیمت مناسب‌تری توسط مردم خریداری می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اذعان کرد: مردم کرمانشاه از دیرباز به رشادت، همت و محبت به اهل بیت معروف بوده‌اند و با عملیات مرصاد آن را ثابت کردند که این روز را به عنوان روز کرمانشاه گرامی می‌داریم.

وی ابراز کرد: از چالش‌های فرهنگی استان نمی‌توان به سادگی عبور کرد و در راهبری مسجد در استان و کشور موازی کاری‌هایی وجود دارد؛ نماینده ولی فقیه خواهد توانست ابتکار عمل را به عهده گرفته و فضاهای فرهنگی مطلوبی ایجاد کند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1873524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =