جمعیت شهر جدید گلمان به ۱۰ هزار نفر رسید / ۱۳ هزار واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۳ هزار و ۴۲۲ واحدمسکونی در محدوده‌های بازآفرینی شهری به خصوص بافت‌های فرسوده استان نوسازی و احداث می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سید محسن حمزه‌لو اضافه کرد: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی در بافت‌های فرسوده و تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی بافت های فرسوده (محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری) در شهرهای ارومیه، خوی و بوکان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین طرح‌های تشویقی برای اجرا در ۱۱ شهر پیرانشهر، نقده، بوکان، مهاباد، چهاربرج، میاندواب، محمدیار، اشنویه، تکاب، شاهین دژ و سردشت به تصویب کمیسیون ماده ۵ آذربایجان‌غربی رسید.

جمعیت شهر جدید گلمان به ۱۰ هزار نفر رسید

وی درخصوص شهر جدید گلمان هم گفت: ۹ هزار قطعه زمین مسکونی با ۳۲۰ هکتار زمین در تملک تعاونی‌ها مسکن بوده که توجه به خدمات رسانی و توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار قرار دارد و این مساله توسط مقام عالی استان پیگیری می‌شود و با رسیدگی و رفع معضلات کنونی در این بخش مشکلات ۲۷ هزار نفر از جمعیت این تعاونی‌ها با مساعدت دستگاه های خدمت رسان حل و فصل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد:مشکلات تعاونی های مسکن ،ساماندهی اراضی، رفع مسائل مرتبط با صدور اسناد، تسهیل و تعریض جاده دستردسی گلمان و توسعه خدمات زیربنایی توسط دستگاه‌های خدمات رسان از دیگر موارد مورد توجه بوده که این امر با جدیت دنبال می‌شود.

حمزه‌لو اظهار داشت: تکمیل و رفع نواقص پروژه های مسکن توسط شرکت های پیمانکار و تحویل به موقع واحدهای در دست اجرا در قالب نهصت ملی مسکن‌ در شهر جدید گلمان در حال پیگیری بوده و روند تکمیل این واحدها ادامه دارد.

وی ادامه داد: سرریز جمعیت ارومیه و همچنین جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی پیرامون شهر ارومیه و ساخت وسازهای غیرمجاز از اهداف ایجاد شهر جدید گلمان می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: توسعه بیش از پیش خدمات زیربنایی در شهر جدید گلمان نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان است و این امر مشارکت همه جانبه را می‌طلبد.

حمزه‌لو افزود: در حال حاضر این شهر جدید بالغ بر ۱۰ هزار نفر جمعیت در خود اسکان داده است و در افق طرح و در پهنه حدود ۲۲۰۰ هکتار قابلیت اسکان حدود ۱۸۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد.

46

کد خبر 1847964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =