معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: بیماری های نوظهور همچون ایدز و ابولا که در لابراتوارهای خاصی تولید می شوند، هزینه حکومت داری کشورها را بالا می برند.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، حجت الله ملاصالحی روز سه شنبه در همایش روز جهانی مبارزه با ایدز که در آستانه این روز جهانی (10 آذرماه) در سالن شهدای پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار شد، گفت: این بیماری ها همچون جنگ بسیار پیچیده نرمی است که اگر بررسی شود بخش بسیار بزرگی از منابع دولت ها را می بلعد.

وی اظهار داشت: کنترل و جلوگیری از شدت این بیماری و مبارزه با آن ها باید در قالب برنامه های خاصی تعریف شود و دولت به تنهائی نمی تواند از پس هزینه های کنترل آن برآید.

ملاصالحی ادامه داد: در سال های اخیر به این نتیجه رسیده ایم که برای فائق آمدن به مشکلات نیاز به کمک مردم داریم همانطور که در دو مقطع تاریخی نیز با حضور مردم به پیروزی و موفقیت رسیدیم که یکی مقطع انقلاب اسلامی و دیگری هشت سال جنگ بود که مردم با دست خالی در مقابل دشمنان ایستادند و یک وجب خاکشان را از دست ندادند.

وی با اشاره به وجود بیش از 440 NGO و تشکل مردمی در استان البرز، گفت: بایستی این تشکل ها را تقویت و تشکل های جدید نیز راه اندازی کنیم و برنامه های هدف دار و آموزشی برای آن ها داشته باشیم تا به کمک دولت بیایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز افزود: بایستی تعداد این تشکل ها در استان به پنج هزار عدد برسد که این تعداد تشکل در 31 استان کشور که 150 هزار می شود به عنوان یک سرمایه اجتماعی می تواند حرف بزند.

وی بیان داشت: زمانی که 150 هزار امضای NGOها پای یک موضوعی باشد در زبان بین المللی تعریف دارد و امیدواریم با تقویت این تشکل ها و انجمن های خیریه در زمینه های مختلف مسائل اجتماعی ما را در رفع معضلات جامعه کمک کنند.

ملاصالحی همچنین به فعالیت حدود 120 کمپ ترک اعتیاد در استان پس از پالایش از میان حدود 600 کمپ، گفت: تمام توان و هم و غم خود را معطوف به حمایت از تشکل ها کرده ایم تا بار مالی که دولت ها به نظام وارد می کنند را کاهش دهیم.

در همایش روز جهانی مبارزه با ایدز شرکت کنندگان با مشاهده کلیپ های مختلف از نحوه کنترل و همه گیری و مراجعات بیماران و یا در خطر ابتلایان آشنا شدند.

 

کد خبر 482039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =