آئودی تا چند ماه دیگر نسل سوم S3 را وارد بازار خواهد کرد. این خودرو با موتور قدرتمند 300 اسب‌بخاری در هر 100 کیلومتر تنها 6.9 لیتر سوخت مصرف می‌کند. شتاب‌گیری 0 تا 100 کیلومتربرساعت S3 به 5.1 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.

محبوبه عمیدی: آئودی در نسل سوم S3 از موتور توربوشارژ TFSI با پاشش مستقیم سوخت (بنزین) استفاده کرده تا حداکثر توان ممکن و بهره‌وری سوخت را به این خودرو بدهد. موتور قدرتمند این خودرو توانی معادل 300 اسب‌بخار تولید می‌کند؛ اما مصرف S3 در هر 100 کیلومتر تنها 6.9 لیتر است. شتاب‌گیری 0 تا 100 کیلومتربرساعت این خودرو زمانی که از جعبه‌دنده S tronic بهره می‌برد، به 5.1 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.   

به گزارش آتوبلاگ، موتور 2 لیتری TFSI که در این خودرو به کار گرفته شده، شباهت بسیار اندکی به نسل‌های پیش از خود که 5 سال متوالی عنوان موتور سال را از آن خود کردند، دارد. این موتور 1984 سی‌سی و چهار سیلندر می‌تواند گشتاور نیرویی معادل 380 نیوتن‌متر را در دور موتور بین 1800 و 5500 دوردردقیقه ایجاد کند و به حد نهایی 6800 دوردردقیقه برسد.

موتور TFSI می‌تواند قدرت و بهره‌وری جالب‌توجهی را به نمایش بگذارد. شتاب‌گیری 0 تا 100 کیلومتربرساعت S3 زمانی که از جعبه‌دنده S tronic شش‌سرعته بهره می‌برد، به 5.1 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت و استفاده از جعبه‌دنده دستی این زمان را به 5.4 ثانیه خواهد رساند. حداکثر سرعت این خودرو به شکل الکترونیکی به 250 کیلومتربرساعت محدود شده و مصرف سوخت آن هنگام ترکیب با جعبه‌دنده اتوماتیک تنها 6.9 لیتر در هر100 کیلومتر خواهد بود، این رقم در نمونه‌های S3 که از جعبه‌دنده دستی استفاده می‌کنند، 0.1 لیتر در هر صد کیلومتر بیشتر است که کاهشی 1.5 لیتری را در مقایسه با نمونه‌های پیشین نشان می‌دهد. گاز دی‌اکسیدکربنی که این خودرو در هر کیلومتر وارد هوا خواهد کرد معادل 159 گرم در مدل دنده اتوماتیک و 162 گرم در نمونه دستی آن پیش‌بینی شده است.

برای موتور 4 سیلندر قدرتمند این خودرو دو میل بالانس پیش‌بینی شده که دو برابر سریع‌تر از میل‌لنگ‌ها می‌چرخند تا لرزش بدنه این موتور را به حداقل می‌رسانند. یک فعال‌کننده صدای الکترومکانیکی صدای موتور را به داخل خودرو خواهد آورد. بالچه کوچکی نیز برای اگزوز پیش‌بینی شده که در سرعت‌های بالا باز می‌شود و صدای اسپرت پرطنینی را به این خودرو می‌دهد.

فناوری‌های مختلفی برای بهبود عملکرد این موتور به کار گرفته شده‌اند که از میان آنها می‌توان به استفاده از پاشش مستقیم سوخت با فشاری معادل 197 اتمسفر اشاره کرد. تغییراتی در محفظه احتراق باعث شده نسبت تراکم به 9.3 به 1 افزایش پیدا کند که برای موتور های توربوشارژ خارق‌العاده است.

سیستم نوآورانه مدیریت حرارتی موتور نیز باعث شده حداقل اصطکاک ممکن و بهترین بهره‌وری ترمودینامیک در قسمت‌های حرکتی ایجاد شود. سرسیلندر نیز از آلیاژ سبک آلومینیوم‌سیلیکون ساخته شده که بسیارمقاوم است و مقاومت حرارتی بالایی دارد. این موتور قدرتمند و پیچیده ابعاد کوچکی داشته و تنها 148 کیلوگرم وزن دارد که نسبت به نمونه‌های پیشین بیش از 5 کیلوگرم سبک‌تر است.

آئودی S3 هاچ‌بک و بسیارمقاوم طراحی شده و در برابر ضربه به خوبی می‌تواند ایمنی سرنشینان خود را تأمین کند. این خودرو تنها  1395 کیلوگرم وزن دارد، در آن از شیشه جلوی عایق صدا استفاده شده و ضریب مقاومت هوای خودرو تنها 0.33 است.

در فضای داخلی این خودرو و بخش هدایت و کنترل آن نیز بخش‌های گوناگونی در نظر گرفته شده و تقریبا از تمامی فناوری‌های کنونی که برای سرگرمی سرنشینان یا ارسال اطلاعات بی‌سیم به بخش هدایت خودرو معرفی شده‌اند، استفاده شده است. «آئودی کانکت» تمامی سرویس‌هایی را در برمی‌گیرد که به دریافت داده‌ها از شبکه خودروهای اطراف می‌پردازند و اطلاعات کلیدی را در اختیار راننده خودرو قرار می‌دهند.

سیستم ناوبری MMI یا واسط کاربری چندرسانه‌ای ناوبری و لمسی از دیگر امکانات پیش‌بینی شده هستند. سیستم‌های کمکی متعددی نیز در این خودرو در دسترس است که از میان آنها می‌توان به کنترل سرعت ثابت انطباقی که می‌تواند زمانی که با سیستم ایمنی خودرو یکپارچه است، در سرعت‌های زیر 30 کیلومتر در صورت نیاز خودرو را به شکل خودکار متوقف کند. علاوه بر این سیستم‌های کمکی فعال حرکت بین خطوط، بخش کمکی روبرو و کناره‌های خودرو، سیستم مجهز به دوربین برای تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و پارک خودرو، نور انطباقی با امکان کنترل چراغ‌های جلو در چندین حالت گوناگون و سقف پانوراما از دیگر امکانات پیش‌بینی شده هستند.

آئودی S3 جدید از اوایل سال میلادی آینده وارد بازار خواهد شد و قیمت پایه آن در آلمان 38,900 یورو معادل 50,699 دلار اعلام شده است.

 53273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    88 1
    در اروپا یا جاهای دیگر توان خرید یه همچین خودرویی برای قشر متوسط جامعه ممکن است ولی اگه ایران بیاد چه قشری توانایی خرید همچین خودرویی دارن؟
    • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
      31 1
      آقازاده ها!
    • بدون نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
      7 0
      کسانی که وقتی هیچکس اجاره صادرات و تجارت نداشتند، آنها اجازه صادرات و واردات و تجارت داشتند.
    • بدون نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
      15 0
      مدل 2012 این خودرو زیر 30 هزار دلار قیمت دارد و شرکت آئودی آن را به شما تحویل میدهد و پولش را در اقساط 36 ماهه و با بهره نزدیک به صفر از شما میگیرد. ولی در ایران 1 سال پول را جلو میگیرند و قیمت را 2 برابر قیمت خودرو در عراق و افغانستان و امارات از شما میگیرند و خودرو متعلق به 10 تا 30 سال پیش بازار دنیا به شما تحویل میدهند.
  • راد IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    140 3
    چون در اروپا عدالت وجود ندارد و همه ورشکسته و گرسنه هستند . بر گرفته از 20:30
  • عليرضا IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    37 0
    خودروهاي ايران خودرو هم با كمتر از 100 اسب بخار در هر 100كيلومتر 14 15 ليتر مصرفشونه.
  • بدون نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    21 0
    خدا یا ما چرا باید تو این مملکت این ماشینا رو سوار نشیم ویک عده اقا زاده سوار شن من ما چه گناهی کردیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    31 0
    ولی خداییش به پرید sl نمیرسه این ائودی اشغال میزنه تازه اگه یربگ هم تنه این پراید جدیدا وصل شه دیگه شرکت پزو و ائودی ورشکست میشن و مشت محکمی به دهن استکبار خواد شد راه تو را می خواند .....مطمئن .....
  • بدون نام IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    16 0
    البته بهترین سیستم ناوبری رو پراید داره چون راننده و سرنشینان تمام اجزای جاده رو با جزییات احساس میکنند.