آریل موتور نمونه به‌روز شده اتم 3 را رونمایی کرد. اتم 3.5 شاسی مقاوم‌تری دارد، به یک ال.سی.دی برای نمایش داده‌های دیجیتالی مجهز است و برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت به 2.7 ثانیه زمان نیاز دارد.

محبوبه عمیدی: شرکت انگلیسی آریل موتور نسخه تازه‌ای از خودروی اتم ساخت خود را رونمایی کرده است. این نمونه که اتم 3.5 نام گرفته بیش از اینکه خودروی تازه‌ای باشد، نمونه به‌روز شده اتم 3 است. شتاب‌گیری صفر تا 100کیلومتر بر ساعت این خودرو تنها 2.7 ثانیه طول می‌کشد. این خودرو می‌تواند ظرف مدت 11 ثانیه از صفر به 161 کیلومتربرساعت برسد و مجددا به سرعت صفر برگردد.

به گزارش گیزمگ، تغییرات ظاهری این خودرو شاید چندان مشهود نباشد؛ اما چراغ‌های جلو و عقب تغییر شکل داده‌اند. از پروژکتور دوتایی برای چراغ‌های جلو استفاده شده و سیستم روشنایی خودرو تغییر کرده است، علاوه بر این تغییراتی در قسمت جلوی خودرو و کاپوت آن ایجاد شده است.

با الهام از مدل‌های V8 و Muganتغییراتی در شاسی این خودرو صورت گرفته که آن را سرسخت‌تر و پایدارتر کرده و باعث شده مقاومت پیچشی بیشتری داشته باشد. نیروی مورد نیاز این خودرو نیز توسط موتور چهار سیلندر هوندا با تنفس طبیعی که گنجایشی معادل 2 لیتر دارد، تأمین می‌شود. این موتور به تنهایی می‌تواند نیرویی معادل 245 اسب‌بخار تولید کند، این قدرت به کمک موتور سوپرشارژ به 315 اسب‌بخار افزایش پیدا خواهد کرد.

در داخل خودرو یک صفحه نمایش دیجیتالی اطلاعات ضروری متعددی مانند سرعت و دور موتور را به راننده نشان می‌دهد. خریداران می‌توانند در این بخش داده‌های دیگری مانند موقعیت را انتخاب کنند که به طور لحظه‌ای در اختیار آنها قرار خواهد گرفت یا امکان دانلود اطلاعات مورد نیاز برای آنها فراهم خواهد شد.

 53273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    41 1
    الان مقداد خان اینها رو ببینیه می گه حیف این همه فلز که این طوری هدر رفته! مرگ بر سرمایه داری اسراف کار
    • بدون نام IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      18 0
      حالا برادر مقداد میاد میگه: این خودرو پلاک ندارد و استکبار جهانی و تروریست ها برای اهداف پلید خود از این ماشین ها استفاده می کنند!
    • مقداد IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      3 22
      به امید روزی که عدالت جهان گستر شود و زمین پر از عدل و داد گردد. اندکی صبر سحر نزدیک است...
    • مقداد IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
      1 9
      واقعا نمیدونم کسانی که به کامنت بنده منفی دادن چه منظوری دارند، مگه عدالت و برابری حقوق انسانها و مهرورزی چیز بدی است که منفی داده اید؟ متاسفم
  • بدون نام IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    3 2
    اخر توضیحات شکل اول نوشتین "و مجددا به سرعت صفر برگردد" گنگ یکم یعنی قرار نیست ماشینی که به هر سرعتی میرسه باز به سرعت 0 برگرده ؟ یا منظور اینه که تو همون 11 ثانیه به 0 میرسه؟
    • دبیر سرویس دانش IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      8 1
      کاربر محترم، یکی از شاخص‎های مهم برای توانایی شتاب‌گیری و ترمز یک خودرو، تست زمانی 0 تا 100 مایل بر ساعت است. در این تست، خودرو از حالت توقف و با حداکثر شتاب به راه می‏افتد و وقتی به سرعت 100 مایل بر ساعت معادل 161 کیلومتر بر ساعت رسید، ترمز می‎کند تا دوباره متوقف شود. هرچه این کار در زمان کمتری انجام شود، بدان معنی است که خودرو از عملکرد بهتری در شتاب‎گیری و ترمز برخوردار است.
    • بدون نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      2 5
      البته منظور دبير محترم سرويس دانش کيلومتر بر ساعت بود نه مايل بر ساعت
    • بدون نام IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
      2 1
      ممنون از توضیحات دبیر محترم سرویس دانش. فقط کاش زمان این دو مرحله جدا اعلام میشد. یا حتی سوال بهترش نیرویی که به بدن سرنشین وارد میشه تو این 11ثانیه چقدره ؟!
  • کیمیا IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    0 3
    خب این که چیزی نیست،مگه بوگاتی تو 2.1 ثانیه این کار رو انجام نمی ده؟؟!!!این همه زحمت کشیدن که به این برسن؟؟
  • بدون نام IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    0 2
    فقط این مونده بود که ماشین های قدیمی را با ماشین های مدرن مخلوط بزنند بدن دست مردم
  • Vheed IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    0 3
    پرايد مطمئن