خودروساز رنو موفق شد با خودروی ‌الکتریکی Zoe عنوان اول رقابت RAC را از آن خود کند. این خودرو با هر بار شارژ 208 کیلومتر حرکت می‌کند و برای شارژ 80درصد از باتری خود به 30 دقیقه زمان نیاز دارد.

محبوبه عمیدی: خودروساز فرانسوی رنو برنده رقابت خودروهای آینده امسال شد که سالانه توسط RAC (کلوپ سلطنتی خودرو) برگزار می‌شود. در این رقابت تنها خودروهای الکتریکی، هیبریدی، گازوئیلی و بنزین‌سوز کم‌مصرف، نمونه‌هایی که توسط هیدروژن انرژی مورد نیاز آنها تأمین می‌شود و خودروهای با آلایندگی اندک یا صفر به‌شمار می‌روند، اجازه شرکت دارند. رنو موفق شده با خودروی تمام‌الکتریکی Zoe در مصرف کمتر انرژی خودروسازان مطرحی مانند مرسدس بنز، بی.ام.و و نیسان را پشت سر بگذارد.

به گزارش وبسایت رسمی رقابت خودروهای آینده، این خودروساز که در کنار خودروهای ساخته شده توسط گروه‌ها و بخش خصوصی همراه با خودروسازان دیگری مانند مرسدس بنز، جنرال موتورز، بی.ام.و، تویوتا، میتسوبیشی، نیسان و جگوار فاصله 100 کیلومتری میان لندن تا برایتون را توسط خودروی الکتریکی Zoe طی کرده، موفق شده است عنوان برنده نهایی و کم‌مصرف‌ترین خودرو را در میان خودروهای تولید شده کسب کند. از دیگر برندگان این مسابقه در قسمت‌های دیگر آن می‌توان به Vauxhall Ampera خودروی خواهر شورلت ولت، مرسدس بنز E300 هیبریدی و جگوار XJ_e اشاره کرد.

رنو نمونه تولید شده این خودرو را در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرده است. قیمت نهایی رنو Zoe پس از برخورداری از حمایت‌های دولتی برای خریداران کمتر از 20هزار دلار خواهد بود که این هزینه شامل هزینه 100 دلاری اجاره باتری‌ الکتریکی در ماه نمی‌شود. این خودرو می‌تواند با هر بار شارژ حدود 208 کیلومتر حرکت کند.

این سومین سال متوالی است که رقابت میان خودروهای کم‌مصرف توسط RAC برگزار می‌شود. تعدادی از این خودروها اولین‌بار است که وارد کشور انگلستان می‌شوند. این رقابت می‌تواند یک تست جاده‌ای خوب برای خودروهای امروز و خودروهای آینده باشد.

بن کالینز، راننده سابق «تاپ گیر» می‌گوید: «طی این سال‌ها تقریبا با هر خودرویی روی زمین رانندگی کرده‌ام و باید بگویم تغییرات تکنیکی خودروها خیره‌کننده بوده است، مخصوصا در مورد انواع الکتریکی و هیبریدی که افزایش کارایی دارد با بهبود بهره‌وری سوخت همگام پیش می‌رود. همین پیشرفت‌ها باعث شده شاهد تولید خودروهای الکتریکی باشیم که در سرعت و شتاب می‌توانند با تولیدات فراری برابری کنند».

تعداد جوایز سال جاری برای خودروهای تولید شده و پیش‌نمونه‌ها افزایش پیدا کرده و شامل بالاترین بهره‌وری سوخت در گروه‌های گوناگون مانند سدان‌های لوکس، خودروهای اسپرت و خودروهای سبک‌وزن تجاری می‌شود. علاوه بر این در خودروهای الکتریکی بهترین بهره‌وری و بهترین پلاگین هیبریدی‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

برنده نهایی این رقابت‌ها در مجموع خودروی تمام‌الکتریکی و کوچک رنو Zoe بوده است. این خودروی پنج‌در می‌تواند با هر بار شارژ کامل تا 208 کیلومتر حرکت کند و برای شارژ مجدد 80درصد از ظرفیت باتری خود به حدود نیم‌ساعت زمان نیاز خواهد داشت.  

 

برندگان بخش خودروهای تولیدشده

کم‌مصرف‌ترین خودروی کوچک: رنو Zoe 

کم‌مصرف‌ترین خودروی شهری: Vauxhall Ampera

کم‌مصرف‌ترین خودروی لوکس: مرسدس بنز E300 هیبریدی

کم‌مصرف‌ترین خودروی سبک‌وزن تجاری (حداکثر وزن 3.5 تن): ون رنو Kangoo

بهترین خودروی تمام‌الکتریکی:  رنو Zoe

بهترین خودروی پلاگین هیبریدی: Vauxhall Ampera

بهترین خودروی هیبریدی: مرسدس بنز E300 هیبریدی

بهترین خودروی دارای سلول سوختی: Vauxhall HydroGen4

بهترین موتور درون‌سوز: بی.ام.و 116d EfficientDynamics

 

خودروهایی که هنوز در مرحله پیش‌نمونه هستند

کم‌مصرف‌ترین خودروی کوچک: Cree SAM Moto-e3

کم‌مصرف‌ترین خودروی لوکس: جگوار XJ_e

کم‌مصرف‌ترین خودروی اسپرت: Windreich AG ME 2012

کم‌مصرف‌ترین خودروی سبک‌وزن تجاری (حداکثر وزن 3.5 تن): مینی بوس مرسدس بنز Vito Electric

بهترین خودروی تمام‌الکتریکی:  Windreich AG ME 2012

بهترین خودروی پلاگین هیبریدی: XAM 2.0

کاندیدای منتخب مردم: Windreich AG – ME 2012

 53273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =