۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۵

شهرام شکیبا

یادش به خیر رسول ملاقلی‌پور. چه شوخی جالبی داشت توی فیلم «پناهنده». وقتی یکی از بچه‌های بسیجی به رفیقش گفت: «دکمه یقه‌ات را باز کن که خون به مغزت برسد.»

حالا بعد از سال‌ها علی احمدی، وزیر آموزش و پرورش گفته: «معلمان نباید تنها از میان یقه‌بسته‌ها انتخاب شوند.»

چشم! سلمنا! فقط نیمی از معلمان از بانوان هستند. ضمناً ای کاش ایشان یک چیزی هم درباره چکمه و تبرج می‌گفت. 

گاف، مثل گاو
رئیس پژوهشکده رویان اصفهان خبر داده که پروژه شبیه‌سازی گاو، به علت مشکلات مالی متوقف شده است.من واقعاً نمی‌دانم توی این مملکت چه خبر است و چه دست‌های پنهانی در کار است که تولید گاو متوقف شود. گاو مهم است. آن هم گاو شیرده که از دیرباز در فرهنگ و ادبیات ما حضور داشته است. بالاخص نوع 9 من شیرش که می‌شود به خوبی او را دوشید. فقط باید یک طوری‌اش را پرورش بدهیم که «خر‌بازی» در‌نیاورد و لگد نزند به شیری که دوشیده‌اند از وی. باید یک جور گاو پرورش بدهیم که مثل گاو زندگی کند. مثل گاو وقتی برایش حرف می‌زنیم نگاهمان کند. مثل گاو کار کند و... کلاً گاوی که مثل گاو باشد.

 باش تا صبح دولتت بدمد
خبرگزاری مهر گزارش داده بود که مردم در اصفهان 100 دقیقه منتظر اتوبوس می‌مانند. روحانی، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان در این‌باره گفته: «نباید فراموش کرد که تعریف اتوبوس انتظار است.»

خیلی خوشم آمد از این مدیر محترم. او باید سخنگوی دولت بشود. هرکسی نمی‌تواند به این قشنگی درباره لزوم انتظار حرف بزند. دولت به این چهره‌ها نیاز دارد که تعریف کند لزوم انتظار برای افشای لیست مفسدان اقتصادی را که چهار سال است در جیب رئیس‌جمهور مانده. احمدی‌نژاد گفته بود لیست مفسدان در جیب من است. فکر کنم کاپشن را با لیست توی جیبش انداخته‌اند توی ماشین‌ لباسشویی.

 هیجان
ضرغامی، رئیس صدا و سیما گفته: «رسانه ملی هنوز به مرحله تهییج انتخاباتی نرسیده است.» پیش‌بینی می‌کنم به زودی برای تهییج رساندن رسانه ملی اقدامات زیر انجام پذیرد:

1- شبکه سه یک برنامه می‌سازد به نام 13 منهای 3 که اشاره‌ای بدیع داشته باشد به تشکیل دولت دهم و اسم شبکه 3 هم در آن باشد. در این برنامه محسن حاجیلو ورزشکارانی که خیس عرق هستند را کنار زمین‌های ورزشی بغل می‌کند و می‌پرسد: خوبه که رأی بدیم؟ و مصاحبه‌شونده هم می‌گوید: «بله». بعد حاجیلو می‌گوید: «پس با هیجان پیش به سوی انتخابات!» و می‌خندد. بدین وسیله رسانه به تهییج می‌رسد.

2- در شبکه 2 تنها استاد تاریخ معاصر در جهان روی یک صندلی می‌نشیند و در اوج تناسب و جذابیت تصویر یکسری تصاویر آرشیوی هم در یک مربع بغل کله ایشان پخش می‌شود. در این حالت استاد ثابت می‌کنند که بهاییان و فراماسونرها از قاجاریه به بعد با انتخابات مخالف بوده‌اند لذا تهییج انتخاباتی در رسانه ملی صورت می‌پذیرد.

3- در شبکه یک امیر احمدی و جوشقانی کله سحر با هم خُنُکی می‌کنند و به همدیگر می‌خندند و در خلال آن می‌گویند رأی دادن خوب است. یک گزارشگر هم در سطح شهر از مردم می‌پرسد: «شما رأی می‌دهید؟» و مردم می‌گویند: «بله». بعد گزارشگر می‌گوید: «چرا؟» و مردم می‌گویند:‌ «برای اینکه باید رأی بدهیم.»

4- در شبکه 4 محمدصالح علا ما را به مرغزار گفت‌وگو دعوت می‌کند. بعد مجیدرضا بالا و دکتر اعوانی را می‌بینیم که درباره جمهور افلاطون و ذات دموکراسی و ابن رشد و حکمت متعالیه یک چیزهایی می‌گویند که کسی نمی‌فهمد ولی احتمالاً منظورشان این است که رأی دادن خوب است. لذا رسانه تهییج می‌شود.

5- در شبکه 5 یک خاله و یک عمو و دو عروسک برای 50 بچه داخل استودیو و بچه‌های گل توی خونه که مراسم جیغ و هورای بلند را اجرا کرده‌اند، درباره انتخابات حرف می‌زنند و بچه‌ها هاج و واج نگاهشان می‌کنند و تهییج صورت می‌پذیرد.

6- در استودیوی شبکه خبر،‌ مجری با یک نفر که نمی‌شناسیم درباره انتخابات گفت‌وگو می‌نماید و هیجان رسانه را برمی‌دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 7868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهتاج IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۹
    0 0
    انتظار يعني Nوقت منتظر بماني و صدات در نياد!